ျမန္မာမႈ ဒီဇိုင္းသုေတသီ ဦးေအးျမင့္

မကြယ္လြန္မီက ေတြ႕ရေသာ ဦးေအးျမင့္ (ဓာတ္ပံု − Soe Win Nyein)

ျမန္မာမႈ ဒီဇိုင္းသုေတသီ ဆရာႀကီး ဦးေအးျမင့္သည္ ၂၀၁၇ေအာက္တုိဘာ ၃ ရက္ ညေန ၆ နာရီ ၁၅ မိနစ္တြင္ ကြယ္လြန္သြား ခဲ့ရ၏။ အမရပူရၿမိဳ႕ ဆင္စြယ္ပြတ္ ရပ္ ပန္းပဲတန္းရပ္ကြက္ ေနအိမ္ မွာ ကြယ္လြန္သြားခဲ့ရွာသည္။

ကြၽန္ေတာ္ ထိခိုက္ေၾကကြဲရ သည္။


ကြၽန္ေတာ္သည္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ သို႔ မေျပာင္းေရႊြ႕မီ သံုးႏွစ္အတြင္း မွာ ဆရာႀကီး ဦးေအးျမင့္ႏွင့္ ေန႔ စဥ္ေန႔တုိင္း ထိေတြ႕ရ၏။ တစ္ေန႔ တည္း ႏွစ္ႀကိမ္ေတြ႕သည့္ ရက္ မ်ားလည္း ရွိ၏။

ကြၽန္ေတာ္တို႔ ႏွစ္ေယာက္အ တူတူ လက္ဖက္ရည္ေသာက္ၾက ၏။ ပထမေတာ့ ဆရာ့အိမ္ႏွင့္ နီးေသာ၊ မဟာဂႏၶာ႐ံုႏွင့္နီးေသာ လက္ဖက္ရည္ဆုိင္မ်ားတြင္ အတူ တူထုိင္ၾကသည္။ ေနာက္ေတာ့ ကြၽန္ေတာ့္ဆုိင္ကယ္၏ ေနာက္မွာ ဆရာဦးေအးျမင့္ကို တင္သည္။ၿမိဳ႕၏ အစြန္အဖ်ား၊ ၿမိဳ႕၏ အျပင္ ဘက္ လက္ဖက္ရည္ဆုိင္မ်ားသို႔ လွည့္လည္ေသာက္ၾက၏။

တစ္ခါတစ္ရံ ကြၽန္ေတာ္ သည္ ဆရာ့ကို ဆိုင္ကယ္ေနာက္ မွာတင္လ်က္ မည္သည့္ေနရာသို႔ ဦးတည္မည္ဟု ကြၽန္ေတာ္က မေျပာ။

‘‘ဆရာ ကြၽန္ေတာ့္ခါးကို ၿမဲၿမဲဖက္ထားေနာ္’’

ကြၽန္ေတာ္သည္ ဆရာ့ကို တင္လ်က္ ရတနာပံုတကၠသိုလ္ ဘက္သို႔ ေမာင္းသြား၏။ ေတာင္ သမန္ေက်းရြာႀကီးထဲသုိ႔ ကြၽန္ ေတာ္ဝင္သည္။ ေက်ာက္ေတာ္ ႀကီးဘုရား၏ ပရိဝုဏ္ထဲသို႔ ေရာက္သြား၏။

‘‘အလို... ေက်ာက္ေတာ္ႀကီး ဘုရားပါလား။ ေက်းဇူးတင္လိုက္ တာ။ ကိုယ့္ဟာကိုယ္ဆုိရင္ ေက်ာက္ေတာ္ႀကီးကို လာဖူးဖို႔ မလြယ္ဘူး’’

ဆရာက ရႊင္လန္းေသာ အသံျဖင့္ ေျပာ၏။

‘‘ပုဂံမင္းတည္ခဲ့တာဗ်။ ပုဂံ မင္းက အရက္ေသာက္တယ္၊ ထန္းရည္ေသာက္တယ္၊ ၾကက္ တုိက္တယ္။ တစ္ေနကုန္ မူးခ်င္ မူးေနတတ္တာ။ ဘုရားကိုေတာ့ ေကာင္းေကာင္းတည္တယ္ဗ်’’

ဆရာဦးေအးျမင့္က ေျပာ သည္။

 ‘‘ပုဂံဘုရားေတြလိုပဲ။ ေက်ာက္ေတာ္ႀကီးဘုရားက ဗိသုကာလက္ရာ အလြန္ေျမာက္ တယ္။ ေစတီတည္ထားပံုက လည္း က်က္သေရရွိၿပီး တင့္ တယ္တယ္။ ပါစပက္တစ္က လည္း အလြန္မွန္တယ္။ တိက် တယ္။ ေရွးေဟာင္းေစတီေတာ္ ေတြဟာ အေဝးကျမင္ရာမွာျဖစ္ ျဖစ္၊ အနီးက ဖူးရာမွာျဖစ္ျဖစ္ အလြန္ေျပျပစ္တင့္တယ္တာဗ်။  ၾကည္ညိဳစိတ္၊ သဒၶါစိတ္ကို ပြား ေစတယ္။ ဒီဘက္ေခတ္မွာ ေရွး ေစတီရဲ႕ေရွ႕မွာ တန္ေဆာင္းအ သစ္ေဆာက္တာ၊ အရန္ဘုရား ေစတီတည္တာဟာ မလုပ္သင့္ ဘူး။ မူရင္းရဲ႕ တင့္တယ္မႈကို ကြယ္သြားတာေပါ့ဗ်ာ။ ဒီေက်ာက္ေတာ္ႀကီးဘုရားမွာ နံရံပန္းခ်ီေတြက လည္း သိပ္လက္ရာေကာင္းတာ။ ဦးေနဝင္းက သူ႔လက္ထက္မွာ ဒီေက်ာက္ေတာ္ႀကီးဘုရားကို မၾကာမၾကာလာဖူးတယ္။ သူ႔ရည္ရြယ္ခ်က္က ဘာလဲေတာ့ မသိ ဘူး’’

ေရွးေဟာင္းေစတီပုထိုးတို႔ ၏ ဗိသုကာလက္ရာအရသာ၊ ဗိသုကာပညာရွင္တုိ႔၏ အေတြး အေခၚဉာဏ္ပညာႀကီးမားပံုကို ဆရာႏွင့္ေတြ႕ေတာ့မွ ကြၽန္ေတာ္ အနည္းအက်ဥ္းခံစားတတ္လာခဲ့ ပါ၏။ 

ဆရာႏွင့္ ကြၽန္ေတာ္ ေန႔စဥ္ ေတြ႕ဆံုဖန္မ်ားလာသည္။

‘‘ဆရာ့ Profile ကို ကြၽန္ ေတာ္ေရးမယ္။ ‘ေပါက္ေပါက္ ေျမာက္ေျမာက္’ဆုိတဲ့ ကြၽန္ေတာ့္ စာအုပ္ထဲမွာ ထည့္မယ္’’

ကြၽန္ေတာ္က ပူဆာသည္။

‘‘ေရးလို႔ ရပါတယ္။ ဘဝရဲ႕ အပိုင္းအစေတြကိုလည္း ေန႔တုိင္း ေန႔တုိင္း လက္ဖက္ရည္ဆုိင္မွာ ေျပာျပေနတာပဲ မဟုတ္လား။ ေရးလို႔ရတယ္။ အခ်က္အလက္ေတာ့ မွန္ဖုိ႔လိုတယ္။ ကိုယ့္လူငယ္ဘဝ က ခ်စ္ေရးခ်စ္ရာေတြကအစ ေမာင့္ရင္ကို အကုန္ေျပာျပထား တာပဲ မဟုတ္လား။ အဲဒါေတြက ေမာင့္ကို ခ်စ္ခင္လြန္း၊ ရင္းႏွီးလြန္းလုိ႔ ေျပာျပတာ၊ ထည့္မေရးရဘူး ေနာ္’’

ဆရာဦးေအးျမင့္ႏွင့္ ေနထိုင္ရသည္မွာ ကြၽန္ေတာ့္အဖို႔ အလြန္ ေပ်ာ္ရႊင္ဖြယ္ရာ ေကာင္းခဲ့ပါ သည္။ ဆရာက ပညာရပ္တစ္ခုခု ကို စနစ္တက် ခ်ဥ္းကပ္ေလ့လာ တတ္၏။ တကယ့္အေရးပါေသာ ေနရာမ်ားတြင္ က်င္လည္ခဲ့သည့္ အတြက္ ဆရာ့မွာ အေတြ႕အႀကံဳ ေတြက မ်ားလြန္းလွ၏။ ကြၽန္ ေတာ့္မွာ ဗဟုသုတေန႔စဥ္တုိးပြား ရသည္။

ဆရာဦးေအးျမင့္၏ Profile ပါဝင္ေသာ ေပါက္ေပါက္ေျမာက္ ေျမာက္ကို ၂၀၁၇ မွာ The Key က ထုတ္ေဝခဲ့၏။ ဆရာ့ကို ကြၽန္ ေတာ္က တစ္ထိုင္တည္း အင္တာ ဗ်ဴးခဲ့ျခင္းမဟုတ္ပါ။ သံုးႏွစ္သံုးမိုး ဆရာႏွင့္ ကြၽန္ေတာ္အတူ ေနထုိင္ ခဲ့ျခင္းျဖစ္ပါသည္။ ေပါက္ေပါက္ ေျမာက္ေျမာက္ စာအုပ္ထြက္ခ်ိန္ မွာေတာ့ ကြၽန္ေတာ္က ရန္ကုန္ မွာ။ ဆရာဦးေအးျမင့္က အမရ ပူရမွာ။ ထုိစာအုပ္ကို မႏၲေလး ေဈးခ်ိဳေတာ္ ခ်ယ္ရီထြန္းအထည္ ဆုိင္မွ ကိုထြန္းက ဆရာ့အိမ္သို႔ အေရာက္ေပးပို႔ခဲ့သည္။ ဆရာ ဦးေအးျမင့္သည္ ေပါက္ေပါက္ ေျမာက္ေျမာက္ကို လက္ကမခ်ဘဲ ေက်နပ္ေပ်ာ္ရႊင္ေနသည္ဟု ဆရာ့ကို ေဘးမွာထား၍ ကိုထြန္းက ကြၽန္ေတာ့္ထံ ဖုန္းဆက္သည္။ ဆရာႏွင့္ ကြၽန္ေတာ္ဖုန္းထဲမွ စကားေျပာၾကည့္၏။ ကြၽန္ေတာ္ ေျပာသမွ်ကို ဆရာက မၾကားပါ။ ထို႔ေၾကာင့္ အဆင္မေျပပါ။

ဆရာဦးေအးျမင့္သည္ ရန္ ကုန္ၿမိဳ႕မွာ အလြန္႔အလြန္ ေအာင္ ျမင္ေနခ်ိန္တြင္ ရန္ကုန္ကို စြန္႔ခြာ ခဲ့၏။ အမရပူရမွာ ေျမကြက္ဝယ္ ကာ အိမ္ေဆာက္၏။ ေတာင္ သမန္အင္းေစာင္းမွာ ျဖစ္သည္။ မဟာဂႏၶာ႐ံု ေက်ာင္းတိုက္ႏွင့္ အုတ္တံတုိင္းသာ ျခားထား၏။

‘‘ဆရာ ဒီေနရာေလးကို ဘာျပဳလုိ႔ ေရြးခ်ယ္ခဲ့တာလဲ ဆရာ’’

‘‘မဟာဂႏၶာ႐ံုဘုန္းေတာ္ႀကီး ေက်ာင္းတိုက္နဲ႔ ကပ္ကပ္က ေလး။ ေနာက္ ေတာင္သမန္အင္း ေစာင္း၊ ေလေကာင္းေလသန္႔ရ တယ္။ ေနာက္ ကြၽန္ေတာ္အသက္ ႀကီးၿပီမဟုတ္လား။ အသက္ႀကီး ေတာ့ ေသဖို႔က နီးၿပီမဟုတ္လား။ ကြၽန္ေတာ့္ အိမ္နဲ႔ သခ်ႋဳင္းနဲ႔က နီး နီးေလးရယ္ေလ။ ကြၽန္ေတာ္ေသ ရင္ ကြၽန္ေတာ့္အသုဘကို လိုက္ပို႔ တဲ့လူေတြမွာ သက္သာတယ္ ေလ။ ေျခလွမ္းအနည္းငယ္ လွမ္း ႐ံုနဲ႔ သခ်ႋဳင္းကို ေရာက္သြားၿပီ ေလ။ ဒါေၾကာင့္ ဒီေနရာကို ကြၽန္ ေတာ္ ေရြးခ်ယ္တာ’’

ဆရာဦးေအးျမင့္သည္ အ လြန္ယဥ္ေက်းသည္။ အလြန္ႏွိမ့္ ခ်သည္။ သူ႔ထက္ မည္မွ်ပင္ငယ္ ငယ္ ကြၽန္ေတာ္ႏွင့္ ခင္ဗ်ားႏွင့္ သံုးႏႈန္းတတ္၏။ 

ဆရာ့အိမ္ႏွင့္ နီးေသာ သုသာန္သခ်ႋဳင္းမွာမူ ယခုမရွိ ေတာ့ပါ။ ဆရာ ျဖစ္ေစခ်င္တာ တစ္ခုေတာ့ မျဖစ္ေတာ့ပါ။

‘‘ဆရာ ရန္ကုန္မွာ အႀကီး အက်ယ္ ေအာင္ျမင္ေနတာကို ဘာလို႔ ဒီၿမိဳ႕ကေလးကို ေျပာင္း ေရႊ႕အေျခခ်ခဲ့ရတာလဲဆရာ’’

‘‘အစိုးရတုိ႔ ဘာတုိ႔က ေျမႇာက္စားတာ မခံခ်င္ေတာ့လုိ႔ ေပါ့ဗ်ာ။ အစိုးရနဲ႔ ေဝးတဲ့ေနရာမွာ ကိုယ့္ဘဝေလးနဲ႔ကိုယ္ ေအးေအး ေဆးေဆးေနခ်င္လို႔ပါဗ်။ ပိုက္ဆံ ေတြ ဘာေတြလည္း ကြၽန္ေတာ္ မရခ်င္ေတာ့ပါဘူး။ ကိုယ္ေပ်ာ္တဲ့ ေရွးေဟာင္းသုေတသန အလုပ္ ေလးေတြ၊ ျမန္မာမႈ ဒီဇိုင္းေလ့လာ ခ်က္ေတြပဲ လုပ္မယ္ဗ်ာ။ စာတစ္ ေစာင္ေပတစ္ဖြဲ႕လည္း အဲဒါနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ျပဳစုခဲ့ခ်င္ပါတယ္။ ေနာင္လာေနာက္သားအတြက္ ထားခဲ့ခ်င္ပါတယ္။ အဲဒါနဲ႔ အျမန္ ဆံုးျဖတ္၊ အျမန္ေျပာင္းေရႊ႕လာ တာ အမရပူရဟာ ကြၽန္ေတာ္ ေခါင္းခ်မယ့္ ၿမိဳ႕ဗ်’’

ဆရာဦးေအးျမင့္က ေျပာျပ သည္။ ဆရာဦးေအးျမင့္၏ ေလာ ကီမဆန္ပံု၊ အလိုရမၼက္နည္းပံု၊ ေအးခ်မ္းေသာဘဝကို ေရြးခ်ယ္ခဲ့ ပံုမ်ားမွာ ကြၽန္ေတာ္အလြန္ေလး စားမိသည္။ ဆရာႀကီးဦးေအးျမင့္ သည္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ရွိ စြယ္ေတာ္ ျမတ္ေစတီႀကီးတစ္ဆူလံုးကို ပံုစံ ထုတ္ေပးခဲ့ရ၏။ 

စြယ္ေတာ္ျမတ္ေစတီ တည္ ေဆာက္စဥ္ကလည္း ျမန္မာမႈ မြမ္း ထံုေအာင္ ျမန္မာမႈ ဒီဇိုင္းဆုိင္ရာတာဝန္ခံအျဖစ္ ႀကီးၾကပ္ေပးခဲ့ရ သည္။ ေစတီၿပီးသည္အထိ။

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ကမၻာေအးေစတီ ႏွင့္ ကမၻာေအးလိုဏ္ဂူအၾကား ဓမၼသဘင္အေဆာက္အအံု တည္ ေဆာက္ရာတြင္ ဆရာက အတြင္း အျပင္ ျမန္မာမႈဆုိင္ရာ တာဝန္ယူ ခဲ့ရ၏။

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ေရႊတိဂံုေစတီ ေတာင္ဘက္ေစာင္းတန္း ျပန္ လည္မြမ္းမံျပင္ဆင္ရာတြင္ ဆရာ

ဦးေအးျမင့္က အစအဆံုး ႀကီးၾကပ္တာဝန္ယူခဲ့ရ၏။ တစ္ႏွစ္မွ် ၾကာျမင့္ခဲ့သည္။ တပ္မေတာ္ဓမၼာ႐ံု၊ ပို႔ေဆာင္ေရးဝန္ႀကီးဌာန ဓမၼာ႐ံု၊ ဆက္သြယ္ေရးဓမၼာ႐ံု၊ သစ္လုပ္ငန္းဓမၼာ႐ံု တည္ေဆာက္ေရးတြင္ ျမန္မာမႈပီသရန္ ဆရာက တာဝန္ယူႀကီးၾကပ္ ေပးခဲ့ရ၏။

‘‘စြယ္ေတာ္ျမတ္ေစတီတုန္း က ကြၽန္ေတာ္က ပံုစံထုတ္၊ တမၸ ဝတီ ကိုဝင္းေမာင္က တည္ ေဆာက္ေပါ့ဗ်ာ။ ႏွစ္ေယာက္ ေခါင္းနဲ႔ ျမန္မာမႈ ပီသေအာင္ လုပ္ခဲ့ၾကတာေပ့ါဗ်ာ။ ျခေသၤ့က မ်ားတယ္။ အားလံုးၿပီးသြားတယ္။ လက္ရာလည္း ေရွးေဟာင္းစံနဲ႔ ညီၫြတ္တယ္။ အဲဒါဗ်ာ ၿပီးခါမွ ျခေသၤ့ေတြက ေခါင္းေသးလို႔တဲ့။ အားလံုး အဂၤေတေတြ ၿဖိဳဖ်က္ရ တယ္။ ေရွးေဟာင္းကို ခင္ဗ်ားတုိ႔ တင္ သိတာမဟုတ္ဘူး။ ကြၽန္ ေတာ္လည္း သိတာပဲဆုိၿပီးေတာ့ ေျပာတာဗ်။ ၿဖိဳဖ်က္ပစ္ရတာစိတ္မေကာင္းဘူးဗ်ာ’’

ဆရာ ရန္ကုန္မွာ မေနခ်င္ တာ ထုိအရာမ်ားလည္း ပါဝင္ပါ လိမ့္မည္။

‘‘ဝါဇီေရာက္သြားတာ ဒီလို ဗ်။ ကြၽန္ေတာ္က ေဆာင္းဒါးမွာ အလုပ္လုပ္ေနတုန္း ဂ်ပန္မွာ ကုန္စည္ျပပြဲ တာဝန္ခံလုပ္ရ တယ္။ လေတြအၾကာႀကီး။ အဲဒီ မွာေနတုန္း ဦးေနဝင္းက အဂၤလန္ ကေန ကြၽန္ေတာ့္ကို လွမ္းေခၚ တာ။ ေငြစကၠဴဒီဇိုင္းေတြ ေရးရ မယ္ေလ။ အဲဒါနဲ႔ ဂ်ာမနီက ရြာေလးတစ္ရြာရဲ႕ တိုက္ကေလးထဲ မွာ စစ္ဘက္က အရာရွိေတြနဲ႔အတူ ကြၽန္ေတာ္က ေငြစကၠဴအ တြက္ ျမန္မာမႈဆုိင္ရာ ဒီဇိုင္းေရးရတယ္။ ဦးေနဝင္းက ႀကိဳက္သြား တယ္။ အဲဒီလိုနဲ႔ ဝါဇီမွာ ကြၽန္ေတာ္ ဒီဇိုင္းဆုိင္ရာအရာရွိ ျဖစ္ တယ္။

‘‘အဲဒီမွာ စစ္ဗိုလ္မ်ားနဲ႔ေတာ့ ကြၽန္ေတာ္က ကလပ္မွာ၊ ဘားမွာ အရက္မေသာက္တတ္ဘူး။ သီး ျခားဆန္ဆန္ေနတယ္။ ကြၽန္ေတာ္ဖတ္တာက လမ္းစဥ္ပါတီထုတ္ တဲ့ လူႏွင့္ လူ႔ပတ္ဝန္းက်င္၏ အညမညသေဘာတရား စာအုပ္အျပာ ေလးကိုပဲ စြဲစြဲၿမဲၿမဲဖတ္တာ။ အဲဒါ ဗ်ာ ကြန္ျမဴနစ္စာအုပ္ေတြကို ေလ့လာပါတယ္ဆုိၿပီး စြဲခ်က္တင္ခံရ တယ္။ ဝါဇီကေန အလုပ္ျပဳတ္၊ ဘဝပ်က္ေပါ့ဗ်ာ။ ႐ုပ္ရွင္မင္းသား ဦးထြန္းေဝ ေက်းဇူးနဲ႔ ရန္ကင္း႐ုပ္ ရွင္တိုက္ခန္း ၃၇ လမ္းမွာ အခန္း ေလး သံုးခြင့္ရတယ္။ ရတနာမြန္ အဖံုးေတြ ေရးတယ္။ ေနာက္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ခင္ၫြန္႔ လက္ထက္မွာ ဌာန ဆုိင္ရာ ျမန္မာမႈလုပ္ငန္းေတြ ျပန္ လုပ္ခြင့္ရတယ္။ ေနာက္ ရန္ကုန္ ကို စြန္႔ခြာခဲ့တယ္။ အမရပူရမွာ အေျခခ်ျဖစ္တယ္’’ 

ဆရာဦးေအးျမင့္၏ ေျပာျပ ခ်က္အခ်ိဳ႕ျဖစ္ပါသည္။ ဆရာ ေကာင္းရာသုဂတိသို႔ လားပါေစ။