အမွန္တရားကို အမ်ားကလက္ခံဖို႔လိုပါသည္

ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ေက်ာင္းသားဘဝ ဝတၳဳေတြ ဖတ္စအခ်ိန္ အႀကိဳက္ဆံုး ဝတၳဳေရးဆရာေတြထဲမွာ ဆရာမင္းလူက ထိပ္ဆံုးကပါခဲ့သည္။ ဆရာမင္းလူဝတၳဳ အသစ္ထြက္လွ်င္ အဦးဆံုးငွားဖတ္သည္။ မဂၢဇင္း တစ္အုပ္ငွားလာလွ်င္ ဝတၳဳမာတိကာကို အရင္ၾကည့္သည္။ ဆရာမင္းလူဝတၳဳပါလွ်င္ ဆရာမင္းလူဝတၳဳကို ဦးစြာဖတ္သည္။ ၿပီးမွ တျခားဝတၳဳမ်ားကို ဖတ္သည္။ ဆရာမင္းလူဝတၳဳမ်ားတြင္ ထူးထူးျခားျခား မွတ္မိေနေသာ ဝတၳဳတိုေလးတစ္ပုဒ္ရွိသည္။ ဝတၳဳအမည္က ဆန္းသလို အဆံုးသတ္မွာ ဝတၳဳေရးဆရာေပးခဲ့သည့္ ဒႆနကလည္း အလြန္လွသည္။ ဝတၳဳအမည္က ‘ဥဩ ေအာ္ျမည္’တဲ့။ ၁၉၈၇ ေလာက္က ပန္မဂၢဇင္းမွာ ေရးခဲ့သည့္ ဝတၳဳဟု ထင္သည္။

မဂၢဇင္းမာတိကာမွာ ဝတၳဳအမည္ကို ‘ဥဩေအာ္ျမည္’ဟု ေတြ႕လိုက္ေတာ့ စိတ္ထဲက ရာဇဝင္ဝတၳဳဟု ထင္လိုက္မိ၏။ ရာဇဝင္ ထဲမွာ ‘ဥဩေအာ္ျမည္ ကုန္းေဘာင္တည္’ဟု မွတ္သားခဲ့ဖူးသည္ကိုး။ မဂၢဇင္းစာအုပ္ကို ဖြင့္ဖတ္မိေတာ့ မွ တကၠသိုလ္ေနာက္ခံ ေမတၱာဘြဲ႕ဇာတ္လမ္းေလး။ ေကာင္မေလးက ေကာင္ေလးထက္ အသက္နည္းနည္းပိုႀကီးသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ေကာင္ေလးက ေကာင္မေလးကို ‘မမ’ဟု ေခၚသည္။ ေမာင္ႏွင့္ မမ တို႔၏ လြမ္းစရာအခ်စ္ဇာတ္လမ္း ေလး။ ဥဩငွက္ကေလးေတြ တြန္သံၾကားတိုင္း တကၠသိုလ္ေက်ာင္း သားဘဝက ခ်စ္ခဲ့ရသည့္ အခ်စ္ ဦးမမကို အၿမဲသတိရေနသည့္အ ေၾကာင္း ေကာင္ေလးက ျပန္ေျပာ ဟန္ေရးဖြဲ႕ထားသည္။

မမ၏ အခ်စ္ကို အေတာ္ ေလး ခက္ခက္ခဲခဲေတာင္းခံခဲ့ရသည္။ အရက္မေသာက္ရ၊ ေဆး လိပ္မေသာက္ရ၊ အေဆာင္ကို ခဏခဏမလာရ၊ တစ္ပတ္ကို စေနတစ္ရက္သာ လူျမင္ကြင္းမွာ ဣေႁႏၵရရေတြ႕ခြင့္ရမည္။ တစ္ခါ တစ္ရံသာ ႐ုပ္ရွင္အတူၾကည့္ခြင့္ရ မည္ စသည့္အခ်က္မ်ားကို လိုက္နာမွ အေျဖေပးမည္ဟုဆုိသျဖင့္ ေကာင္ေလးမွာ ေပးခဲ့ရသည္။ ထုိ႔ ေၾကာင့္ ခ်စ္သူေတြျဖစ္ၾကေသာ္လည္း အေဆာင္ဧည့္ခန္းမွာသာ ေတြ႕ရသည္။ တစ္ပတ္မွာ စေန တစ္ရက္သာ ေရႊတိဂံုဘုရားေပၚက တန္ေဆာင္းတစ္ခုမွာ ဣေႁႏၵရရထိုင္ၿပီး မမမ်က္ႏွာကို ၾကည့္ ခြင့္ရသည္။ တစ္ခါတစ္ရံ ႐ုပ္ရွင္ ၾကည့္ရင္း မမလက္ကေလး၊ ပါးကေလးကို အလစ္နမ္းရသည္။ ခပ္ၾကမ္းၾကမ္းဖက္မိျပန္လွ်င္လည္း အၾကမ္းဖက္သမားဟု မမက မ်က္ ေစာင္းေလးထိုးၿပီး ေျပာေသးသည္။

မမက ဘုရား၊ တရားလည္း အလြန္႐ိုေသကိုင္း႐ိႈင္းသည္။ အားေနလွ်င္ အၿမဲလိုလို မဂၤလသုတ္၊ ေမတၱသုတ္၊ ဓာရဏပရိတ္ရြတ္ ဖတ္ေနတတ္သည္။ တကၠသိုလ္ဝတ္အသင္းတြင္ ပါဝင္ၿပီး ေန႔ႀကီး၊ ရက္ႀကီးမ်ား၌ ေရႊတိဂံုဘုရား၊ တကၠသိုလ္ ဓမၼာ႐ံု စသည္မ်ားတြင္ အျခားတကၠသိုလ္ဝတ္အသင္းဝင္မ်ားႏွင့္ အတူလိုက္လံ၍ ရြတ္ဖတ္တတ္သည္။ ဤသည္ကား ခ်စ္သူ မမ၏ အမူအက်င့္မ်ားေပတည္း။

တစ္ရက္။ ထိုတစ္ရက္က ေကာင္ေလးႏွင့္ မမတို႔၏ အခ်စ္ဇာတ္လမ္းအတြက္ ေနာက္ဆံုးေန႔ ျဖစ္မည့္တစ္ရက္ျဖစ္သည္။ တကၠသိုလ္စာေမးပြဲေတြၿပီးသည့္ေန႔မွာ သူ႔ရြာက ငယ္သူငယ္ခ်င္းႏွစ္ေယာက္ စပါးလာေရာင္းရင္း သူ႔ အေဆာင္ေရာက္လာသည္။ စပါးလာေရာင္းသည္ဆုိေတာ့ ေငြက ေလးကလည္း ရႊင္သေပါ့။ သူ႔ေခၚသြားၿပီး အျပင္မွာ စားၾက၊ ေသာက္ၾက။ သူကေတာ့ စားပဲစားသည္။ မေသာက္။ သူ႔မမကို ေပးထာသည့္ ကတိကို အသက္ႏွင့္လဲ၍ တည္ေစမည္။ ဤမွ် သူ႔မမကို ခ်စ္သည္။ ေသာက္ရင္းစားရင္း ည ၁၀ နာရီေက်ာ္သြားသည္။ စား ေသာက္ဆိုင္ကထြက္ေတာ့ တကၠ သိုလ္ရိပ္သာလမ္းေပၚမွာ လူသူကင္းမဲ့ေနသည္။ ပလက္ေဖာင္း ေပၚမွာ သူတုိ႔သံုးေယာက္တည္း။ အမူးသမားႏွစ္ေယာက္ကိုတြဲရင္း သူလည္း ယိုင္ထိုးေန၏။

ထိုအခ်ိန္တြင္ တကၠသိုလ္ ဓမၼာ႐ံုဘက္မွ ဝတ္အသင္းကား တစ္စီး ထြက္လာသည္။ ကားမီး ေရာင္ႏွင့္ သူတုိ႔သံုးေယာက္မွာ အထင္းသား။ သည္အထဲ အမူး သမားသူငယ္ခ်င္းႏွစ္ေယာက္က ကားကို လက္ျပေနၾကေသးသည္။ ကားေပၚမွ ဝတ္ရြတ္သံေတြထြက္ လာကတည္းက မမပါမည္ဆုိတာ ေကာင္ေလး သိလိုက္သည္။ ေနာက္တစ္ေန႔ နံနက္တြင္ အျဖစ္ မွန္ေတြကို သူရွင္းျပဖို႔ မမအ ေဆာင္ကို သူသြားသည္။ သို႔ေသာ္ မမက အေတြ႕မခံ။ ႏွစ္ရက္၊ သံုး ရက္ဆက္သြားသည္။ ေနာက္ဆံုး ေန႔မွာ မမက သူငယ္ခ်င္းတစ္ ေယာက္ႏွင့္ စာတိုေလးေပးထားခဲ့ ၿပီး ေျခရာေဖ်ာက္သြားသည္။ ေပး ထားသည့္ကတိဖ်က္သူကို သိပ္မုန္းသည့္အေၾကာင္း။ ေကာင္ ေလးငိုင္သြားသည္။ သူရွင္းျပ လည္း မမက လက္ခံမည္မဟုတ္။ သူအရက္မေသာက္ဘူးဆိုတာကို ရွင္းျပႏုိင္သည့္ သူငယ္ခ်င္းႏွစ္ ေယာက္ကလည္း ရြာျပန္သြားၿပီ ျဖစ္သည္။ သူႏွင့္ မမ ဇာတ္လမ္းက ဤတြင္ၿပီးဆံုးခဲ့သည္။ ထိုအခ်ိန္တြင္ ခပ္ေဝးေဝးမွ ဥဩငွက္ ကေလးကလည္း လြမ္းလြမ္းေဆြး ေဆြး တြန္က်ဴးေနပံုျဖင့္ ဆရာမင္းလူက သူ႔ဝတၳဳကို အဆံုးသတ္ကာ စာဖတ္ပရိသတ္ကို သူေပးခ်င္သည့္ ဒႆနတစ္ခုေပးထားခဲ့သည္။ စကားလံုးေတြကို အတိအက် မမွတ္မိေတာ့ေသာ္လည္း အဓိပၸာယ္ကေတာ့သည္အတုိင္းပင္ျဖစ္သည္။

 ‘‘ထိုညက သူအရက္ မေသာက္ဘူးဆုိတာ အမွန္တရား ျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ ထိုအမွန္တရားကို သူရွင္းျပခြင့္မရ။ ရွင္းျပခြင့္ရခဲ့လွ်င္လည္း တစ္ဖက္က ယံုၾကည္လက္ခံမည္မဟုတ္။ ထို႔ေၾကာင့္ အမွန္တရားဟူသည္ ယံုၾကည္ လက္ခံမည့္သူမရွိလွ်င္ အမွားပင္ ျဖစ္သည္’’ဟု ဆရာမင္းလူက အ ေတြးတစ္စထုတ္ေပးထားခဲ့သည္။

ထိုဝတၳဳကို ကြၽန္ေတာ့္စိတ္ထဲ အမွတ္ထင္ထင္ရွိေနခဲ့သည္မွာ ဝတၳဳအဆံုးတြင္ ဝတၳဳေရးဆရာ ေပးခဲ့သည့္ ထိုအေတြးတစ္စ ေၾကာင့္ပင္ျဖစ္သည္။ ဟုတ္သည္။ ေလာက၌ အမွန္တရားပင္ျဖစ္ ေသာ္ျငား အမ်ားက လက္မခံ လွ်င္ အမွားျဖစ္တတ္သည္။ စၾကဝဠာအဖြဲ႕အစည္း၌ ေနကရပ္ေနသည္။ ေနကို ဗဟိုျပဳကာ ကမၻာ ႏွင့္ အျခားၿဂိဳဟ္မ်ားက လွည့္ပတ္ ေနၾကသည္ဆိုသည္မွာ အမွန္ တရားျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ ထိုအမွန္တရားကို အမ်ားက လက္မခံ ခဲ့သျဖင့္ ေဖာ္ထုတ္သူ ပညာရွင္အသတ္ခံခဲ့ရသည္။ ေနာင္အခါ က်ိဳးေၾကာင္းယုတၱိခုိင္လံုစြာျဖင့္ သက္ေသျပႏုိင္မွ၊ အမ်ားက လက္ခံလာေသာအခါမွ အမွန္တရားသည္ သူ႔ေနရာမွန္ သူျပန္ေရာက္လာသည္။ ဆုိလိုသည္မွာ အမွန္ တရားသည္ သူ႔ဘာသာသူ မွန္ေန ႐ံုႏွင့္မၿပီး။ ထိုအမွန္တရားကို အမ်ားကလည္း လက္ခံမွသာ အမွန္တရားသည္ အမွန္တရားေနရာေရာက္ကာ တန္ဖိုးရွိလာမည္ျဖစ္သည္။

ကြၽန္ေတာ္သည္ ယခု လတ္တေလာ ႀကံဳေတြ႕ေနရသည့္ ရခုိင္ ျပည္နယ္ ျပႆနာမ်ားကို စဥ္းစားရင္းမွ ငယ္စဥ္က ဖတ္ခဲ့ရသည့္ ဆရာမင္းလူ၏ ဝတၳဳထဲမွ ဝတၳဳေရးဆရာ၏ အေတြးတစ္စကို သတိရေနမိသည္။ ရခုိင္ျပည္နယ္၊ ေမာင္ ေတာၿမိဳ႕နယ္အတြင္းမွ နယ္ျခား ေစာင့္ကင္းစခန္းမ်ားကို ဘဂၤါလီ အၾကမ္းဖက္သမားတုိ႔ ဝင္ေရာက္ စီးနင္းတုိက္ခိုက္ခဲ့တာ၊ လူနည္းစု တုိင္းရင္းသားမ်ားျဖစ္သည့္ ၿမိဳ၊ဒိုင္းနက္စသည္တုိ႔ အၾကမ္းဖက္ခံရတာ၊ သတ္ျဖတ္ခံရတာ၊ ဟိႏၵဴ ဘာသာဝင္ေတြ အသတ္ခံရတာ၊ ဘဂၤါလီေတြကို လူမ်ိဳးတံုးသတ္ ျဖတ္မႈမရွိတာ၊ ျမန္မာျပည္မွာ ဘာသာေရးအရ ခြဲျခားဆက္ဆံမႈမရွိ တာ အမွန္တရားျဖစ္သည္။ သို႔ ေသာ္ ဒါေတြဟာ အမွန္တရားပါ ဟု ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ ေျပာေန႐ံုျဖင့္္ မၿပီး။ ထိုအမွန္တရားကို ကမၻာက လက္ခံလာေအာင္ သက္ေသျပဖို႔ လိုသည္။

ျပည္ပမီဒီယာအခ်ိဳ႕က ေဖာ္ျပေနသည့္ လူမ်ိဳးတံုးသတ္ျဖတ္ေနပါသည္၊ အဓမၼျပဳက်င့္ေနပါသည္ဟူသည့္ အေျခအျမစ္မရွိသည့္ သတင္းေတြ၊ ပံုဖ်က္ေဖာ္ျပေနသည့္ သတင္းေတြကို သတင္းမွားေတြျဖစ္ေၾကာင္း၊ သတင္းမွန္က ဘယ္လိုဆုိတာကို အခ်ိန္ႏွင့္ တစ္ေျပးညီ သက္ေသျပႏုိင္ဖို႔လိုပါသည္။ သည့္အတြက္ အေကာင္းဆံုးႏွင့္ အထိေရာက္ဆံုးနည္းလမ္းမွာ ပဋိပကၡျဖစ္ပြားရာ ေဒသမ်ားသို႔ သတင္းဌာနမ်ားအား လြတ္လြတ္လပ္လပ္ သတင္းရယူခြင့္ေပးလိုက္ျခင္းပင္ျဖစ္သည္။ အေႏွာင့္အယွက္ကင္းကင္း၊ လံုၿခံဳမႈရွိရွိ၊ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ သြားေရာက္၍ သတင္းယူႏုိင္ျခင္းျဖင့္ ပကတိေျမျပင္အေျခအေနမွန္ကို အခ်ိန္ႏွင့္ တစ္ေျပးညီကမၻာသို႔ သိေအာင္ခ်ျပႏိုင္မည္ျဖစ္သည္။ သို႔ဆုိလွ်င္ ဘဂၤါလီေလာ္ဘီမ်ား၏ သတင္းလိမ္ေတြ၊ သတင္းမွားေတြကို တုံ႔ျပန္ကာကြယ္ႏုိင္ေပလိမ့္မည္။

 ယခုမူ ဘဂၤါလီေလာ္ဘီ သတင္းဌာနမ်ားက တစ္ဖက္ႏုိင္ငံဒုကၡသည္စခန္းမ်ားအထိ အခ်ိန္ မေရြး သြားေရာက္သတင္းယူခြင့္ရေနၾကသည္။ အၾကမ္းဖက္ဘဂၤါလီမ်ားႏွင့္ အခ်ိတ္အဆက္ရွိေနၾကသည့္ ဒုကၡသည္စခန္းေရာက္ ဘဂၤါလီမ်ားက လာေမးသည့္သတင္းဌာနမ်ားကို သူတုိ႔အၾကမ္းဖက္ခံေနရပါသည္၊ သူတုိ႔ကို လူမ်ိဳးတံုး သတ္ျဖတ္ေနပါသည္ဟုပဲ ေျဖၾက ေပမေပါ့။ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ကလည္း ဒါဟာ သတင္းလိမ္၊ သတင္းမွား သာ ျဖစ္သည့္အေၾကာင္း၊ သတင္းမွန္က ဘယ္လိုဆုိတာကို ပဋိပကၡ ျဖစ္ပြားရာေနရာကေန တိက်ေသ ခ်ာသည့္ သတင္းမ်ားႏွင့္ တုံ႔ျပန္ ႏုိင္ရေပမည္။ သို႔မွသာ တကယ့္ အမွန္တရားက ဘာဆိုတာ ကမၻာက ရွင္းရွင္းဘြင္းဘြင္း သိပါလိမ့္ မည္။

မုသားက ကမၻာပတ္ေနပါ ၿပီ။ အမွန္တရားက ေနာက္က်ေလ ျပႆနာပိုႀကီးေလ ျဖစ္ပါလိမ့္ မည္။ အမွန္တရားဟူသည္ သူ႔ ဘာသာသူ မွန္႐ံုျဖင့္ ျပႆနာမၿပီး ေျမာက္ႏိုင္ပါ။ အမွန္တရားျဖစ္ ေၾကာင္း ကမၻာက သိဖို႔လိုပါသည္။ ကမၻာကသိၿပီး လက္ခံမွသာ အမွန္ တရား၏ ေနရာမွန္သို႔ ေရာက္ကာ တန္ဖိုးရွိေသာ အမွန္တရားျဖစ္ လာမည္ျဖစ္ပါသတည္း။   ။

(ေဖာ္ျပပါ ေဆာင္းပါးသည္ စာေရး သူ၏ အာေဘာ္သာျဖစ္သည္။)