လြမ္းေမာဖြယ္ရာ ကြၽန္ေတာ္တို႔ရြာရဲ႕ ရက္ကန္းသံမ်ား

ကၽြန္ေတာ္တို႔ ရြာေလးက ပခုကၠဴၿမိဳ႕ရဲ႕ အေနာက္ေျမာက္ယြန္းယြန္းေလးမိုင္အကြာေလာက္မွာ တည္ရွိပါ တယ္။ အရင္က ေလးမိုင္ေလာက္ ကြာေဝးခဲ့ေပမယ့္ အခုေတာ့ ၿမိဳ႕ျပအိမ္ရာတြ တိုးခ်ဲ႕လာတာနဲ႔အတူ ရြာက အိမ္ေျခေတြလည္း ထပ္တိုးလာၾကေတာ့ေလးမိုင္ေလာက္ မကြာေဝးေတာ့ပါဘူး။ ဆိုင္ကယ္နဲ႔ၿမိဳ႕ေပၚကိုသြားရင္ ငါးမိနစ္သာသာ ဆယ္မိနစ္ေလာက္ပဲ ၾကာပါေတာ့တယ္။ ေတာရြာေတာဓေလ့ဆိုေတာ့ လက္လုပ္လက္စားေတြက မ်ားပါတယ္။ ေလာကထံုးစံအရ အဆင္ေျပသူေတြရွိသလို အဆင္မေျပသူေတြလည္း ဒုနဲ႔ေဒး ရွိပါတယ္။ ေတာင္သူလယ္သမား ေတြလည္း တစ္ႏွစ္နဲ႔တစ္ႏွစ္ေလ်ာ့ နည္းလာပါတယ္။ အညာေဒသ ဆိုေတာ့ မိုးနဲ႔အလုပ္လုပ္စားရတာ အဆင္မေျပတာမ်ားပါတယ္။ မိုး ေကာင္းလြန္းတဲ့ အခါက်ေတာ့လည္း ေကာက္ပဲသီးႏွံေတြ ပ်က္စီး ရသလို မိုးမေကာင္းေတာ့လည္း ေကာက္ပဲသီးႏွံေတြ ပ်က္စီးရတာ ပဲ။ မိုးနဲ႔ေကာက္ပဲသီးႏွံအဆင္ေျပ လို႔ သီးႏွံေတြျဖစ္ထြန္းလာေတာ့ လည္း ပိုးက်တာမ်ားေတာ့ အဆင္ မေျပျပန္ပါဘူး။ ၾကာေတာ့ ေတာင္ သူလယ္သမားေတြလည္း ေတာင့္ မခံႏိုင္ၾကေတာ့ဘူး။ ရွိသမွ်လယ္ေလးေတြကို ေရာင္းတဲ့သူေတြက ေရာင္း၊ မေရာင္းတဲ့သူေတြက လည္း မိုးမေမွ်ာ္ရတဲ့ သနပ္ခါးပင္ ေတြပဲ ပ်ိဳးထားပါေတာ့တယ္။ သနပ္ခါးပင္ဆိုတာမ်ိဳးက မိုးမေမွ်ာ္ရပါဘူး။ မိုးမေမွ်ာ္ရေပမယ့္ ေငြ ေပၚဖို႔အတြက္ေတာ့ ဆယ္ႏွစ္ဆယ္မိုးေစာင့္ယူရပါတယ္။ ဆယ္ႏွစ္ ဆယ္မုိးေလာက္ ေစာင့္ယူမွ သနပ္ခါးပင္ေကာင္းေကာင္းရတာပါ။ ဒါေပမဲ့လည္း သနပ္ခါးပင္ဆိုတာမ်ိဳးက တစ္ခါစိုက္ထားရင္ ေနာက္ ထပ္စိုက္စရာမလိုေတာ့ပါဘူး။ သူ႔ အလိုလို အျမစ္ကေန ျပန္ေပါက္ လာပါတယ္။

သနပ္ခါးပင္ပ်ိဳးၿပီး ဆယ္ႏွစ္ ဆယ္မုိးေစာင့္ေနရင္းနဲ႔ ရရာအ လုပ္ကို လုပ္ကိုင္ၾကပါတယ္။ ၿမိဳ႕ ေပၚကို အလုပ္သြားလုပ္တဲ့သူေတြရွိသလို ရြာမွာပဲ ရက္ကန္းရက္တဲ့သူေတြ၊ ခ်ည္ခ်တဲ့သူေတြ၊ ေစ်း ေရာင္းတဲ့သူေတြနဲ႔ ရရာအလုပ္ကို ျဖစ္သလိုဖန္တီးၿပီး ေနထိုင္ၾကပါ တယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ငယ္ငယ္တုန္းကေတာ့ ရက္ကန္းအလုပ္ကို တစ္ရြာလံုးလုပ္ကိုင္ၾကပါတယ္။ ရက္ကန္းအလုပ္နဲ႔လည္း အဆင္ေျပခဲ့ၾကပါတယ္။ ကိုယ့္ရြာက ရက္ကန္းသမေတြနဲ႔ မလံုေလာက္ ေတာ့ တျခားရြာက ရက္ကန္းသမေတြကို ငွားရတဲ့အထိ အေတာ္အဆင္ေျပခဲ့ၾကပါတယ္။ အဲဒီတုန္းကဆို ညေနေရာက္လာၿပီဆုိရင္ ေရ ခပ္လမ္းမွာလည္း ေရခပ္တဲ့အပ်ိဳ ေတြ၊ ေရထမ္းတဲ့ကာလသားေတြ နဲ႔ ေရခပ္လမ္းတစ္ေလွ်ာက္မွာ အေတာ္စည္ကားပါတယ္။ ေတြ႕ရာလူကို စလိုက္ေနာက္လုိက္နဲ႔ အမ်ိဳးသမီးေတြကလည္း ေခါင္းေပၚရြက္ထားတဲ့ ေရအုိးရဲ႕အေလးခ်ိန္ကို သတိမထားမိေတာ့ပါဘူး။ ကာလသားေတြကလည္း တစ္ေယာက္နဲ႔ တစ္ေယာက္ အၿပိဳင္အဆိုင္ဆိုသ လို ပိုးၾကပန္းၾကေတာ့ ပခံုးေပၚထမ္းထားတဲ့ သံပံုးႏွစ္လံုးရဲ႕ဝန္ အားကို ဂ႐ုမစိုက္ႏိုင္ေတာ့ပါဘူး။ သူတို႔ရဲ႕ ဘဝလက္တြဲေဖာ္ကို ေရခပ္လမ္းတစ္ေလွ်ာက္မွာ ေရခပ္ရင္း၊ ေရထမ္းရင္း ရသမွ်သီခ်င္းကို တြန္က်ဴးရင္းနဲ႔ ရွာေဖြၾကပါတယ္။ တခ်ိဳ႕က်ေတာ့လည္း ဖိုသံေပးရ က်ိဳးနပ္ၿပီး တခ်ိဳ႕က်ေတာ့ ဒံုရင္းက ဒံုရင္းအတိုင္းပါပဲ။ ေရခပ္ၿပီးတဲ့အခါမွာေတာ့ ေရမိုးခ်ိဳး၊ ညစာ စားၿပီး တစ္ရြာလံုးမွာ တစ္ခုတည္း ရွိတဲ့ ဗီဒီယို႐ံုက ေၾကညာသံကို ေစာင့္ေမွ်ာ္ရျပန္ပါတယ္။ ေၾက ညာတဲ့သူကလည္း ေန႔တိုင္းလိုလို ဇာတ္ကားေကာင္း၊ ဇာတ္ကားသစ္ခ်ည္းဆိုတာပဲ ေၾကညာပါတယ္။ ၿမိဳ႕ႀကီးျပႀကီးေတြမွာကို မျပရေသးတဲ့ဇာတ္ကားလိုမ်ိဳး ေၾက ညာတတ္ပါတယ္။ အဲဒီေတာ့ နား စြင့္ေနတဲ့ ဗီဒီယိုခ်စ္ပရိသတ္ေတြ ကလည္း မၾကည့္ဘဲ မေနႏိုင္ေတာ့ ပါဘူး။ ဥမၼာဒႏၲီမင္းသမီးရဲ႕မ်က္ႏွာ ကို ျမင္လိုက္ရတဲ့ သိဝိဘုရင္ႀကီး လို ၾကည့္ခ်င္ေဇာက အေမာ ေဖာက္လာတာပါပဲ။ ဇာတ္ကား ေကာင္းၿပီဆိုရင္ အေစာႀကီး႐ံုျပည့္ တတ္ေတာ့ သူ႔ထက္ငါ ေနရာဦးရ ပါေသးတယ္။ ေနရာလုတယ္ဆိုပါ ေတာ့။

အရင္ေရာက္တဲ့သူက ေနရာ ေကာင္းေကာင္းရေတာ့ ဇိမ္က်က် ၾကည့္ႏိုင္တယ္မဟုတ္လား။ ဒါေတာင္ အခန္႔မသင့္ရင္ ေနရာလုရင္း ရန္ပြဲၾကည့္ရတာေတြ အမ်ားႀကီးႀကံဳရတတ္ပါတယ္။ ဗီဒီယို ၾကည့္ရင္းနဲ႔ ဇာတ္ကားက ထစ္ သြားၿပီဆိုရင္လည္း ႐ံုပိုင္ရွင္ျဖစ္သူမွာ မေခ်ာင္ပါဘူး။ ‘‘မင္းေျပာေတာ့ဇာတ္ကားသစ္ဆို အခုၾကည့္ရတာ ေက်ာက္ခဲေတာ လွည္းနင္းေနတဲ့ အတိုင္းပဲ။ ဟိုနားထစ္လိုက္၊ ဒီနားထစ္လိုက္နဲ႔။ ဒီၾကားထဲ မင္းက ဇာတ္ကားကို ေက်ာ္ပစ္ေသးတယ္။ ငါတို႔က ေခါင္းျဖတ္ထားတဲ့ ဇီးကြက္သားစားရသလို ဘာမွၾကည့္စရာ မက်န္ေတာ့ဘူး’’စသည္ျဖင့္ ရတဲ့အခြင့္အေရးအလြတ္မခံဘဲ ေျပာ တတ္ၾကပါတယ္။ တစ္ခါတေလ ႐ံုပိုင္ရွင္နဲ႔ ရန္ျဖစ္ထားေပမယ့္ ဗီဒီယိုမၾကည့္ဘဲ မေနႏိုင္ေတာ့ လမ္းမွာေတြ႕ရင္ ကိုယ္ကစၿပီး ႏႈတ္ဆက္ ၿပံဳးျပလုပ္ရေသးတယ္ေလ။

တစ္ရြာလံုးမွာ ပ်င္းလို႔ၾကည့္စရာဆိုလို႔ ဒီတစ္႐ံုတည္းရွိတာမဟုတ္လား။

အဲဒီေတာ့ ကိုယ္ကစၿပီး ႏႈတ္ဆက္ရလည္း အပန္းႀကီးမေန ႏိုင္ေတာ့ပါဘူး။ ဇာတ္ကားေကာင္း လြတ္သြားမွာလည္း ေၾကာက္ရ ေသးတာကိုး။ အဲဒီတုန္းကေတာ့ ဗီဒီယိုဇာတ္ကားဆိုရင္ ဖိုက္တင္ ကားနဲ႔ ေတာ္လွန္ေရးကားေတြ မ်ားပါတယ္။ ဖိုက္တင္ကားၾကည့္ေတာ့လည္း အၿငိမ္မေနရပါဘူး။ တခ်ိဳ႕အခန္းေတြမွာ မင္းသားနဲ႔ လူဆိုးဖိုက္ၿပီဆိုရင္ မင္းသားဘက္က အားေပးၾကတဲ့ အမ်ိဳးသမီးေလး ေတြကို ကာလသားေတြက စခ်င္၊ ေနာက္ခ်င္စိတ္နဲ႔ လူဆိုးေတြဘက္ကေန ရြဲ႕ၿပီးအားေပးၾကတဲ့အခါ ‘‘ေသျခင္းဆိုး၊ ကာလနာ၊ ေႁမြေပြးကိုက္’’ ဆိုတဲ့အသံေတြက ဗီဒီယို႐ံုကို ေက်ာ္ထြက္သြားပါေသးတယ္။ မင္းသားက ႏိုင္ၿပီ (သို႔မဟုတ္) ရဲေတြေရာက္လာၿပီဆိုရင္ေတာ့ အမ်ိဳးသမီးေတြရဲ႕လက္ခုပ္သံေတြဟာ ဆူညံသြားေတာ့တာပါပဲ။

ၾကည္ႏူးစရာေကာင္းတာက ဗီဒီယုိ႐ံုမွာ ျငင္းခုံၿပီး ဆဲဆိုခဲ့ၾကေပမယ့္ ဇာတ္ကားၿပီးရင္ သြားေတာ့ တစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္ ဘာမွမျဖစ္သလို အၿငိဳးအေတးမထားတတ္ဘဲ သီခ်င္းတေၾကာ္ ေၾကာ္ဆိုၿပီး အိမ္ျပန္သြားတတ္ၾက တာပါပဲ။ အၿငိဳးအေတးထားလို႔လည္း မျဖစ္၊ မနက္ျဖန္ဆို ရက္ကန္းခတ္ရင္းနဲ႔ ျပန္ဆံုၾကဦးမွာ မဟုတ္လား။ တျခားရြာေတြေတာ့ မသိဘူး။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ရြာကေတာ့ ရက္ကန္းကို ေယာက်္ားေလးေတြ ေရာ မိန္းကေလးေတြပါ ခတ္ၾက ပါတယ္။ အမ်ိဳးသမီးငယ္ေလးေတြ ရက္ကန္းခတ္ၾကသလို ကာလ သားလူပ်ိဳတစ္သိုက္လည္း ရက္ကန္းခတ္ၾကပါတယ္။ တခ်ိဳ႕ကာလသားေတြဆို အမ်ိဳးသမီးေတြထက္ေတာင္ အလုပ္တြင္ပါေသးတယ္။ အမ်ိဳးသမီးေတြက တစ္ေန႔ ကို လံုခ်ည္ ရြာအေခၚေတာ့ လံုကြင္းေပါ့။ အဲဒီလံုကြင္းကို ႏွစ္ထည္ ေလာက္ၿပီးေအာင္ ခတ္ႏိုင္ေပမယ့္ အမ်ိဳးသားေတြကေလးထည္ ေလာက္ၿပီးေအာင္ ခတ္ႏိုင္ၾကပါတယ္။ အိမ္တစ္အိမ္မွာ မရွိဘူးဆို ရက္ကန္းစင္ ႏွစ္စင္ေလာက္ေတာ့ ရွိၾကပါတယ္။ ရက္ကန္းစင္ ႏွစ္စင္ေလာက္ရွိတဲ့ မိသားစုေတြက ကိုယ့္အိမ္တြင္းမွာပဲ ကိုုယ္ပိုင္လုပ္ငန္းသေဘာမ်ိဳးနဲ႔ ခတ္ၾကပါ တယ္။ ေငြေရးေၾကးေရးေျပလည္တဲ့ သူေတြကေတာ့ ဆယ္စင္ ေလာက္ထိ ရွိၾကပါတယ္။ ရက္ကန္းစင္ဆယ္စင္ေလာက္ရွိေတာ့ ရက္ကန္း႐ံုသေဘာမ်ိဳးျဖစ္သြားၿပီး တျခားရြာက အမ်ိဳးသမီးေတြကို အလုပ္သမအျဖစ္ ငွားၾကပါတယ္။ ရြာအေခၚက အမ်ိဳးေတြဆို အလုပ္သမလို႔ပဲ ေခၚၾကပါတယ္။ အလုပ္သမားလို႔ မေခၚၾကပါဘူး။ အိမ္တိုင္း အိမ္တိုင္းလိုလို ရက္ကန္းစင္ နဲ႔ အဆင္ေျပလာေတာ့ အလုပ္ကို တိုးခ်ဲ႕ၿပီး လုပ္ၾကပါတယ္။ ရက္ ကန္းစင္ႏွစ္စင္ရွိတဲ့ အိမ္က ေလးစင္ရွိလာၾကတယ္။ ေလးစင္ရွိတဲ့ အိမ္က ေျခာက္စင္၊ ရွစ္စင္ စသည္ ရွိလာၾကတယ္။ ကိုယ့္အိမ္က မိသားစုနဲ႔တင္ အလုပ္မလံုေလာက္ ေတာ့ဘူး။ တျခားရြာက အမ်ိဳးသမီး ေတြကို အလုပ္ငွားၾကပါတယ္။ အဲဒီလို အလုပ္သမအျဖစ္ ငွားတဲ့ အခါ တခ်ိဳ႕က ရက္ကန္း မခတ္တတ္ၾကပါဘူး။ ရြာကိုေရာက္လာ မွ သင္ေပးၿပီး အလုပ္ခန္႔ရပါတယ္။ အလုပ္သင္ေပးေနတဲ့ အခိုက္အ တန္႔မွာေတာ့ လုပ္ခရယ္လို႔ မည္မည္ရရ မရၾကပါဘူး။ တစ္ေန႔ကို ထမင္းသံုးနပ္ေကြၽးၿပီး မုန္႔ဖိုး၊ ဗီဒီယိုဖိုးေလာက္ပဲ ရၾကပါတယ္။ ဒါေပမဲ့လည္း ရက္ကန္းခတ္သင္ေပးတဲ့ အခ်ိန္ကာလက တိုေတာင္းေတာ့ ႏွစ္ဦးႏွစ္ဖက္ေက်နပ္ၾကပါတယ္။ ရက္ကန္းစင္ဆိုတာက စင္ႀကီး၊ စင္ေလးဆိုၿပီး ႏွစ္မ်ိဳးရွိပါတယ္။ စင္ေလးက လြန္းကို လက္နဲ႔ပစ္ရၿပီး ေျခေထာက္မွာေတာ့ ႀကိဳးတစ္ေခ်ာင္းစီကို ေျခမနဲ႔ ေျခညႇိဳးၾကားထားၿပီး နင္းရပါတယ္။ ႀကိဳးခ်ည္းနင္းရရင္ အဆင္မေျပေတာ့ အုန္းမႈတ္ခြက္အခြံကို ထိပ္နားျဖတ္ၿပီး ေမ်ာက္ေခါင္းအခြံေလးက အ ေပါက္ေလးမွာ ႀကိဳးထည့္ၿပီး ထံုးထားရပါတယ္။ ဒါမွ ေျခနင္းရတာ အဆင္ေျပတာပါ။ ရက္ကန္းစင္ႀကီးက်ေတာ့ စင္ေလးနဲ႔ဘယ္လိုမွ မတူေတာ့ပါဘူး။ လြန္းကိုလည္း လက္နဲ႔မပစ္ရသလို ေျခေထာက္ ကလည္း အုန္းမႈတ္ခြက္အခြံအစား ဝါးလံုးကို အသံုးျပဳထားပါတယ္။ လိုအပ္တဲ့ ဝါးလံုးကို ေျခကမွန္ေအာင္ နင္းတတ္ဖို႔ေတာ့ အေရးႀကီးပါတယ္။ လြဲၿပီးနင္းမိရင္ ခတ္ေနတဲ့ လံုခ်ည္(သို႔မဟုတ္) ထဘီ၊ ေစာင္ စသည္မွာ စိတ္ႀကိဳက္ေဖာ္ ထားတဲ့အကြက္ဟာ မေပၚေတာ့ ပါဘူး။

ရက္ကန္းစင္ႀကီးက အလုပ္တြင္သေလာက္ ကုန္က်စရိတ္လည္း မ်ားပါတယ္။ အဲဒီေခတ္ကာလေငြနဲ႔ဆို ေလးေသာင္း၊ ငါး ေသာင္းေလာက္ ကုန္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ အေရာင္းအဝယ္ေကာင္း ေတာ့ ရင္းထားတဲ့ေငြလည္း သိပ္ မၾကာခင္ ျပန္ေပၚလာပါတယ္။ အထည္ေကာက္ေတြလည္း ေန႔စဥ္ဆိုသလို ရြာထဲမွာ ပတ္ခ်ာလည္ၿပီး လာေကာက္ေနၾကပါတယ္။ အထည္ေကာက္ဆိုတာ လံုခ်ည္၊ ထဘီ၊ တဘက္၊ ေစာင္ စသည္ကို လာဝယ္ၾကတဲ့သူေတြကို ေျပာတာပါ။ ပခုကၠဴၿမိဳ႕ကေန ရြာအထိဆင္းလာၿပီး ေကာက္ၾကတာပါ။ ေရာင္း ေစ်း၊ ဝယ္ေစ်းကေတာ့ သူတို႔ပါး စပ္ေပၚမွာပဲ မူတည္ပါတယ္။ သူတို႔က ေငြကိုင္ထားတာ မဟုတ္ လား။ ေငြကိုင္ထားတဲ့သူေတြဆိုတာ ေတာသူေတာင္သားဆင္းရဲသားေတြဆီက ေခါင္းပံုျဖတ္ဖို႔ ဝန္ မေလးၾကပါဘူး။ အဲဒီေတာ့လည္း သူတို႔ေပးတဲ့ေစ်းနဲ႔ေရာင္းၾက၊ ဝယ္ၾကရပါတယ္။ အထိနာတာကေတာ့ ေတာသူေတာင္သားေတြပါပဲ။

 ေတာသူေတာင္သားေတြဆိုတာ ေငြကို အိမ္ထဲမွာ ေခြၽးသိပ္ထားႏိုင္တဲ့လူေတြ မဟုတ္ပါဘူး။ အရင္းႏွီးေလးလုပ္လိုက္၊ စားလိုက္၊ ေသာက္လုိက္၊ အလွဴပြဲအတန္းပြဲေလးေတြရွိရင္ လွဴလိုက္၊ မဂၤလာေဆာင္ေလးေတြရွိရင္ ကူလိုက္နဲ႔ လက္ထဲကို ေငြထားခ်ိန္မရွိၾကပါ ဘူး။ အဲဒီေတာ့လည္း သူတို႔ေပးတဲ့ ေစ်းနဲ႔ ေရာင္းရတာပါပဲ။ ရက္ကန္းစင္ေလးေတြနဲ႔ ရပ္တည္လာၾကတာ ႏွစ္ေတြၾကာလာေတာ့ တျခား ရြာက အလုပ္သမေတြလည္း ကိုုယ့္ ရြာကို ျပန္တဲ့သူေတြက ျပန္၊ ကြၽန္ေတာ္တို႔ရြာမွာ အိမ္ေထာင္က်တဲ့ သူေတြလည္း က်ကုန္ပါတယ္။

ရြာမွာ အိမ္ေထာင္က်တဲ့သူေတြအေနနဲ႔ ရြာအတြက္ ဘာမွမျဖစ္ေပမယ့္ ျပန္သြားတဲ့သူေတြဆီ မွာေတာ့ ရက္ကန္းခတ္တဲ့အတတ္ ပညာကပါသြားပါၿပီ။ အဲဒီေတာ့ သူတို႔ရြာကို ျပန္ေရာက္ေတာ့ သူတို႔လည္း ရက္ကန္းစင္ေထာင္ၾကပါပဲ။ ဒါကလည္း လူ႔သဘာဝတစ္ခု ပါပဲ။ သူတို႔လည္း သူတို႔တတ္ထား တဲ့ အတတ္ပညာနဲ႔ အသက္ေမြး ဝမ္းေက်ာင္းျပဳရတာပါ။ အလုပ္ ဆိုတာမ်ိဳးကလည္း တစ္ေယာက္က အဆင္ေျပေနတုန္း ေနာက္တစ္ေယာက္က လိုက္လုပ္ရင္ ႏွစ္ေယာက္လံုး အဆင္မေျပျဖစ္တတ္ ၾကပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ရြာရဲ႕ မေျပလည္မႈအစက အဲဒီကလို႔ပဲ ေျပာရမလား မသိေတာ့။ အထည္ ေကာက္တဲ့သူေတြလည္း ကြၽန္ ေတာ့္ရြာတင္ မဟုတ္ေတာ့ဘူး။ တျခားရြာေတြကိုလည္း လိုက္ေကာက္က်တဲ့အခါ အေရာင္းအဝယ္ပါးလာပါတယ္။ အရင္တုန္းက ညေနဆို အထည္ေကာက္လာ ေပမယ့္ အခု အထည္ေကာက္ကို ေမွ်ာ္ေနရပါၿပီ။ ေန႔စဥ္ေန႔တိုင္းလာေနၾကကေန တစ္ပတ္မွ တစ္ခါေလာက္ပဲလာေတာ့ စားဝတ္ေန ေရးအရ ၿမိဳ႕ေပၚထိ တက္ေရာင္းရပါေတာ့တယ္။ အထည္ဆိုင္ကို အထည္သြင္းတဲ့သေဘာမ်ိဳးေပါ့။ အထည္ဆိုင္ေတြက လက္ခံေသး လို႔ ေတာ္ပါေသးတယ္။ ဒါေပမဲ့လည္း ၿမိဳ႕ေပၚကို အထည္သြင္းလို႔ရတယ္ဆိုတာကိုလည္း တျခားရြာ ေတြက သိေတာ့ အထည္ဆိုင္ေတြကို အထည္လိုက္သြင္းၾကတဲ့အခါ အထည္ဆိုင္ေတြရဲ႕ ေစ်းႏွိမ္မႈနဲ႔ ႀကံဳလာရပါတယ္။ တစ္ရြာနဲ႔တစ္ ရြာ အၿပိဳင္အဆုိင္သေဘာမ်ိဳးျဖစ္ လာေတာ့ အထည္ဆိုင္ေတြအေန နဲ႔ ေစ်းကို စိတ္ႀကိဳက္ေခၚလို႔ ရလာပါတယ္။ စိတ္ႀကိဳက္ေခၚလို႔ရ ေတာ့ အထည္ေစ်းေတြ က်လာပါ တယ္။ အထည္ေစ်းသာ က်ေပ မယ့္ ခ်ည္ေစ်းက မက်ေတာ့ ရက္ကန္းလုပ္ငန္းကလည္း သိပ္ၿပီး မတြင္က်ယ္ေတာ့ပါဘူး။ အရင္က တစ္ထည္ကို ငါးရာ၊ တစ္ေထာင္ ျမတ္ေပမယ့္ အခု ႏွစ္ရာ၊ သံုးရာ ျမတ္ဖို႔ အင္မတန္ ေျပာယူရပါ တယ္။ လုပ္ငန္းက မတြင္ေတာ့ လူငွားေတြလည္း ျပန္လႊတ္ရပါတယ္။

ဆယ္စင္ရွိတဲ့အိမ္က ငါးစင္ေလာက္ထားၿပီး ေလးစင္ရွိတဲ့အိမ္က ႏွစ္စင္ေလာက္ပဲ အိုးစားမကြဲ႐ံုခ်န္ထားၿပီး အလုပ္လုပ္ၾကပါတယ္။ အျမတ္ေတာ့ မက်န္ေတာ့ပါဘူး။ ရွိတဲ့အလုပ္ေလးကိုပဲ ေက်းဇူးရွင္သဖြယ္ထားၿပီး လုပ္ေနၾကရပါတယ္။ အရင္က ရက္ကန္းသံ ေတြနဲ႔ ဆူညံေနတဲ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔ရြာ ေလးလည္း သူပုန္ေတြ၊ ဓားျပေတြဝင္လာတဲ့ ေက်းရြာေလးကဲ့သို႔ ရက္ကန္းသံေတြလည္း ေပ်ာက္ျခင္းမလွ ေပ်ာက္ကုန္ပါေတာ့တယ္။

(ေဖာ္ျပပါ ေဆာင္းပါးသည္ စာေရးသူ၏ အာေဘာ္သာျဖစ္သည္။)