နားႏွစ္ဖက္မွာ ျမားခ်က္ေတြနဲ႔

ေလာ္သံေတြ တိတ္လို႔သြားမွ ××× အိပ္ပါရေစေလ ××× ေလာ္သံေတြ ××× ဆူေနရင္ ××× ဘယ္လိုအိပ္အိပ္ အိပ္လို႔ ေပ်ာ္မွာ ××× မဟုတ္ဘူးေလ ××× က်ယ္ေလာင္စြာ ××× ခံစားရတာခ်င္းအတူတူ ××× ဘယ္ေလာ္က ××× ဘယ္အဖြဲ႕ ထက္ ပိုမိုလို႔ ဆူညံေလမလဲ ××× တို႔ကိုငဲ့ညႇာ ××× သနား လွည့္ပါဦး ×××

အင္... ေလာကႀကီးမွာ တိတ္ဆိတ္ျခင္းဟာ သာယာၿငိမ့္ ေညာင္းဆံုး ဂီတျဖစ္တယ္ဆိုတာ ေလး အခုတစ္ေလာ ကိုယ္ေတြ႕ ႀကံဳမွ ပိုိပုိၿပီး ယံုၾကည္လာရပါရဲ႕။ တကယ့္ နားဝင္ပီယံအရွိဆံုး ဂီတ ဆုိတာ အရာအားလံုး တိတ္ဆိတ္ ေနခ်ိန္မွာ ကမၻာေလာကႀကီးရဲ႕ အသက္႐ွဴသံျဖစ္တဲ့ သစ္ရြက္ ေလတိုးသံေလးေတြ၊ သဘာဝ ျမည္သံေလးေတြသာ ျဖစ္ေနခဲ့ ေပါ့။ အခုတစ္ေလာ ေရဘူးနဲ႔ ဖိ နပ္မပါ ေႏြခါမွသိ၊ ေလာ္စပီကာ နဲ႔ ေဆာင္းေဘာက္စ္အရသာ ကိုယ္တိုင္ႀကံဳမွသိ ဆိုသလို ေမြး ကတည္းက ပါလာတဲ့ နားႏွစ္ဖက္ ကိုျဖတ္ၿပီး လႊင့္ပဲပစ္ရေတာ့မလို လို၊ အေမြပဲ ျဖတ္ပစ္ရေတာ့မလုိ လို ေတြးမိလိုက္ေသး။ လူတိုင္း ကိုယ္စီ ရွိေနၾကတဲ့ ဒြါရကုိးေပါက္ ထဲမွာ အခုတစ္ေလာ ဒီနားႏွစ္ ေပါက္ေၾကာင့္ နားထင္ေတြက်၊ မ်က္ကြင္းေတြက်၊ စိတ္ဓာတ္ေတြ က် က်သုံးက် လံုးလည္လိုက္ေန ေပါ့။

စြန္႔ဦးတီထြင္တတ္တဲ့ သိပၸံ ပညာရွင္ေတြ၊ ေဆးပညာရွင္ေတြ သာ ျမန္မာျပည္မွာ ရွိေနၾကရင္ လိုအပ္တဲ့ ခႏၶာကိုယ္အစိတ္ပိုင္း ေတြ ေနာက္မွတီထြင္ဖို႔ စဥ္းစား ၾကလိမ့္မယ္။ အရင္ဆံုး နားကို ျဖဳတ္လို႔ တပ္လို႔ရေအာင္၊ လိုအပ္ ရင္တပ္ထား၊ မလိုအပ္ရင္ျဖဳတ္ ထားလို႔ရေအာင္ ႀကိဳးစားၾကမယ္ ထင္ပါရဲ႕။ ဒါမွမဟုတ္ ေသနတ္ မွာတပ္တဲ့ Silencer လိုမ်ဳိး နား မွာတပ္ဖို႔ တီထြင္လာၾကေလ မလားပဲ။ အခုေတာ့ ေပ်ာ္စရာ လည္းေကာင္း၊ ငိုက္လို႔လည္းမရ အုန္းဒိုင္းဗုန္းဂြမ္း ဂီတသံမ်ားေျပာ ပါတယ္။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ျပည္သူ ေတြခမ်ာ ၿမိဳ႕ရြာေက်းလက္ နယ္ စည္းမျခား နားဒုကၡသည္မ်ားကို ျဖစ္လို႔။ ဆယ့္ႏွစ္လရာသီပြဲလမ္း သဘင္ ေပါတဲ့တိုင္းျပည္မွာ ေလာ္နဲ႔ေဆာင္းေဘာက္စ္ဆိုတာ ေနရာတိုင္းမွာ သူမပါရင္မၿပီး ပြဲ မစည္ဘူးဆုိတဲ့ မရွိမျဖစ္မင္းသား ႀကီးေပါ့။ တစ္ေန႔တစ္မ်ဳိး ေလာ္ သံေတြ ႐ိုးမသြားေအာင္ အား ျဖည့္ေပးတဲ့ ေတးသီခ်င္းေတြက လည္း နည္းမွမနည္းကိုး။ ျမန္မာ သံလား၊ စတီရီယိုလား၊ ကိုရီး ယားလား၊ အိႏၵိယလား၊ ဗိုလ္သီခ်င္းလား၊ ဟစ္ေဟာ့ပ္လားမ်ားမွမ်ားလို႔။

အင္း ... ေပ်ာ္စရာလည္း အေကာင္းသား၊ ေန႔ေရာညဥ့္ပါ ႏိုးႏုိးၾကားၾကား ရွိၾကတာေပါ့။ ဟိုတစ္ေခတ္တစ္ခါကဆို ရြာမွာ အလွဴေတြ၊ မဂၤလာေဆာင္ေတြ၊ စတုဒိသာ အေကြၽးအေမြးေတြရွိ ရင္ အရပ္ေလးမ်က္ႏွာ ေမာင္းတီး ၿပီး လိုက္ေအာ္ရတာ ခုေတာ့ တုိး တက္လာၿပီမို႔ တုိးတိုးေျပာေတာင္ နားကြဲသြားႏိုင္တဲ့ ဧရာမအသံခ်ဲ႕ ကိရိယာေတြ ေပါမွေပါ။ ကာတြန္း တစ္ကြက္မွာေတာ့ ေလာ္သံေတြ မခံစားႏိုင္တဲ့အဆံုး အလွဴခံဖလား ထဲ နားႏွစ္ဖက္ျဖတ္ၿပီး လွဴလိုက္ တာေလးေတာင္ ျမင္ေယာင္မိ ေသး။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ကုသိုလ္ေရး ဆိုေတာ့လည္း လွဴၾကတန္းၾက ရက္ေရာၾကေတာ့ နိဗၺာန္မဂ္ဖုိလ္ ကို ရက္တိုတုိနဲ႔ ေရာက္ႏုိင္ဖို႔အေရးေဆာ္ၾသေပးတာ မဂၤလာ မဟုတ္လား။

အင္း ...အိမ္ကထြက္တာနဲ႔ ဆိုက္ကားဂိတ္မွာ၊ လမ္းထိပ္မွာ၊ ပလက္ေဖာင္းေဘးမွာ၊ ကားဂိတ္ မွာ၊ သစ္ခက္မ႑ပ္၊ သံမ႑ပ္၊ ရြက္ဖ်င္တဲမ႑ပ္၊ စတီးမ႑ပ္ စတဲ့ မ႑ပ္စံုညီ ေဝစည္ေန႐ံုမက အဲသလို အေျခတက် မ႑ပ္ ေတြမဟုတ္ဘဲ မိုဘိုင္းမ႑ပ္လို႔ ေခၚရမယ့္ ေရြ႕လ်ားမ႑ပ္ေတြက လည္း ေလာ္ႀကီးနဲ႔ေအာ္ၿပီး တ ခ်ဳိ႕ ေျခက်င္၊ တခ်ဳိ႕ဆိုက္ကား၊ တခ်ဳိ႕ ေမာ္ေတာ္ကားကိုယ္စီနဲ႔ လမ္းမႀကီးေတြမွာ၊ လမ္းသြယ္ ေတြထဲမွာ ေပ်ာ္စရာလည္း အ ေကာင္းသား။ လွ်ပ္စစ္တူရိယာ ေတြနဲ႔၊ ဧရာမ ေဆာင္းေဘာက္စ္ ႀကီးေတြနဲ႔ ျပည္တြင္း၊ ျပည္ပႏိုင္ငံ တကာ ဂီတေတြစံုလို႔။ ဘာပဲျဖစ္ ျဖစ္ ခဏေခတၱေတာ့  ကုန္ေစ်း ႏႈန္းကို ေမ့သြားၾကတယ္။ လွ်ပ္ စစ္မီတာခလည္း ေမ့သြားၾက တယ္။ အတို၊ အရွည္ကိစၥလည္း ေမ့သြားၾကတယ္။ အရည္းႀကီး လည္း ေမ့သြားၾကတယ္။ နားစည္ ကို လာ႐ိုက္ခတ္တဲ့ ေလာ္သံျပင္း ျပင္းေတြက ညည္းခ်င္းေတြကို ေမ့သြားေစတယ္ မဟုတ္လား။

ဟိုး တစ္ေခတ္တစ္ခါက အလွဴခံေတြမွာ ေခတ္စားေနတဲ့ ဒစၥကိုဒန္းစား အိႏၵိယသီခ်င္းကို စိုင္းစိုင္းရဲ႕ အိုးေလးလႈပ္ပါေဟ့ ဆိုတဲ့သီခ်င္းက ျဖဳတ္ခ်လိုက္ တယ္။ ေနာက္ ကိုရီးယား အိုပါ ဂန္းနမ္းစတိုင္ဆိုလား၊ ေနာက္ ေတာ့ ဗိုလ္ေအာင္ဒင္ တျဖည္း ျဖည္း သီခ်င္းေတြ ပိုၿမိဳင္လာသလို ေလာ္သံေတြလည္း ပိုၿမိဳင္လာခဲ့။ ဒီၾကားထဲ ညႇပ္ႀကီးရပ္ကြက္မ႑ပ္ မွာေတာ့ မိုက္ခ်စ္သူေတြ၊ မိုက္လု ေဖာ္ လုဖက္ေတြကလည္း မ်ားမွ မ်ား။ ကိုေရႊမိုက္ခဲတစ္ေယာက္ မိုက္ခဲလို႔မွ အားမရေသး ေနာက္ တစ္ေယာက္က မၿပီးေသးဘူး လား၊ ငါ့အလွည့္ ေရာက္ေနၿပီဆို တဲ့ မိုက္လုသံေတြကလည္း ေလာ္ သံထဲ ပါပါလာ။ ၿမိဳ႕သစ္ဆိုေတာ့ ေမြးေန႔အလွဴေတြ၊ မဂၤလာ ေဆာင္ေတြဆိုရင္လည္း မူးမူး႐ူး ႐ူးနဲ႔ ကာရာအိုေက ဆိုေနၾက ေတာ့ ညဥ့္သန္းေခါင္ေတာင္ မ်က္လံုးရယ္ ေၾကာင္ေတာင္နဲ႔ ေပ်ာ္စရာေတာ့ အေကာင္းသား။

အင္း ... ေခတ္ဆိုတာက လည္း ဟိုတုန္းကလို သစ္ငုတ္တို မွာ အေသခ်ည္ထားလို႔ ရတာမွ မဟုတ္တာ။ ခုေတာ့ ဦးေရႊ႐ိုး ေတာင္ တြန္႔ႏုိင္မွ၊ ခါႏိုင္မွ၊ ေခတ္ နဲ႔အညီ လိုက္ေရြ႕ေနရတာမဟုတ္ လား။ ေခတ္ႀကီးက အရာရာ ေျပာင္းလဲလာ၊ အေဆာက္အအံု ေတြကလည္း တျဖည္းျဖည္းျမင့္ လာလိုက္တာ ၁၂ ထပ္ေတြ၊ အထပ္ ၂၀ ေတြျဖစ္လာေတာ့ ေျမျပင္က ေအာ္ေရာင္းတဲ့ေစ်း သည္ေတြကလည္း ဟိုးမုိးေပၚ အထိ ၾကားရေအာင္ ေလာ္အား ကိုးလာၾကေပါ့။ နဂိုကမွ သြား ကိုက္ေပ်ာက္ေဆးကုိ နားကိုက္ ေအာင္ ေလာ္နဲ႔ေအာ္ ေရာင္းခ်ေန တဲ့ တိုင္းျပည္ႀကီးထဲမွာဆိုေတာ့ ေလာ္အားကိုးနဲ႔ စီးပြားတိုးေနၾက တယ္ ထင္ပါရဲ႕။ မနက္ေစာေစာ တြန္းလွည္းေလးနဲ႔ လွည့္လည္ ေရာင္းခ်တဲ့ ပဲျပဳတ္၊ နံျပားသည္ ကလည္း ဟန္းစပီကာေခၚ ေလာ္ အေသးစားေလးနဲ႔၊ ကန္စြန္းဥ ျပဳတ္၊ ေျမပဲျပဳတ္သည္လည္းေလာ္အေသးစားေလးနဲ႔၊ ေထာ ပတ္ ဘိန္းမုန္႔သည္ေတြကလည္း ေလာ္ကေလးနဲ႔၊ အုန္းေမႊးလံုး၊ ႏို႔ မလိုင္ ေရခဲမုန္႔သည္ကလည္း ေလာ္ေပါက္စေလးနဲ႔၊ အခ်ဥ္ ေပါင္း၊ ဆီးေပါင္း၊ ေရွာက္ေပါင္း သည္ကလည္း ေလာ္ကေလးနဲ႔ အျဖစ္အပ်က္မ်ား ေျပာပါတယ္။

အစဥ္အလာရွိခဲ့တဲ့ ထီသည္ တို႔၊ ေဗဒင္ေဟာစာတမ္းတို႔၊ မႏၲ ေလး ထုိးမုန္႔ကအစ ပုသိမ္ဟာလ ဝါအဆံုး အလံုးစံုေသာ စီးပြားေရး ေတြကေတာ့ ေလာ္အားကိုးနဲ႔ ႏွစ္ဆတုိးေပါ့။ ေဝးေဝးက ၾကားရ ေလ မ်ားမ်ားေရာင္းရေလဆိုတဲ့ အစြဲကလည္း ၾကာလာၿပီဆိုေတာ့ နားေဘးဒုကၡသည္ေတြခမ်ာ ႀကံဳ သမွ်ေတာ့ ဖုန္မထေတာ့ဘူးေပါ့။ ဒီၾကားထဲ YBS ကားအသစ္ႀကီး ေတြမွာ အဲကြန္းေလးနဲ႔ ေအးေအး ေဆးေဆး စီးရမလားမွတ္တယ္။ ေဘးနားမွာ ဟန္းဖုန္းထဲကသီခ်င္း ကို ရြာမွာအလွဴလုပ္သလို ေအာ္ ႀကီးဟစ္က်ယ္ ဖြင့္တတ္တဲ့သူေတြ ကလည္းမျခား၊ တခ်ဳိ႕ၾကေတာ့ လည္း နားၾကပ္ကေလးေတာ့ တပ္ထားပါရဲ႕၊ သီခ်င္းအက်ယ္ ႀကီးဖြင့္ၿပီး ကိုယ့္အသံကို ျပန္ မၾကားေလေတာ့ လိုက္ဆိုေနတဲ့ အသံက အနီးအနားက လူေတြ အတြက္ ေခတ္သစ္လူမႈေဗဒ နား ဒုကၡ၊ တခ်ဳိ႕က်ေတာ့ ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ ကားေတြ၊ အၿငိမ့္ေတြ၊ ဟာသ ေတြ ေအာ္ႀကီးဟစ္က်ယ္ဖြင့္တဲ့ ေခတ္သစ္ လူမႈေဗဒ နားဒုကၡ၊ တခ်ဳိ႕ လိုင္းကားေမာင္းသူကိုယ္ တိုင္က အလြမ္းဓာတ္ခံနဲ႔ အသံ ကုန္ဖြင့္တဲ့ ေခတ္သစ္လူမႈေဗဒ နားဒုကၡ၊ ၿမိဳ႕တြင္းပတ္ ကားတခ်ဳိ႕ ကလည္း FM လိုင္းက ငါးမိနစ္၊ ၁၀ မိနစ္တစ္ခါ ေၾကညာေနတဲ့ ေမေမတို႔ အမ်ဳိးသမီးေတြ လစဥ္ ႀကံဳေတြေနက် ဘာညာကြိကြ နား ဒုကၡ။ အင္း...အသံေတြက ေနရာအႏွံ႔ နားမဆံ့ေအာင္ပါလား...။    ။

(ေဖာ္ျပပါ သေရာ္စာသည္ စာေရးသူ၏ အာေဘာ္သာျဖစ္ပါသည္)