အေတြးအျမင္ အမွတ္(၃၀၄) ၂၀၁၇ ႏုိ၀င္ဘာ

 ေဒါင္းစာေပက ၂၀၁၇ ႏုိ၀င္ဘာလထုတ္ အေတြးအျမင္စာစဥ္ အမွတ္(၃၀၄) ထုတ္ေ၀လာပါ သည္။ စတင္ထုတ္ေ၀ခ်ိန္မွ ႏွစ္ေပါင္း ၃၀ ေက်ာ္တည္တံ့ခဲ့ေသာ အေတြးအျမင္သည္ ယခုအခါစာနယ္ဇင္းေလာက၌ ၀င့္၀င့္ထည္ထည္ ရပ္တည္ႏုိင္ၿပီျဖစ္သည္။ မဂၢဇင္းယဥ္ေက်းမႈမ်က္ႏွာစာ ၿပိဳက်ခဲ့ေသာ္လည္း ထုိအထဲတြင္ အေတြးအျမင္မပါ။ အေတြးအျမင္သည္ ဣေႁႏၵရရ၊ ဂုဏ္သိကၡာရွွိရွိ ကေလာင္အင္အားေတာင့္တင္းစြာျဖင့္ ေပၚထြက္လာၿမဲျဖစ္သည္။ 


ယခုအသစ္ထြက္လာေသာ အေတြးအျမင္တြင္ ေရးေနက် ပင္တုိင္ေဆာင္းပါးရွင္မ်ား၏ စာေကာင္း၊ ေပေကာင္းမ်ားပါ၀င္သလုိ ေျပာက္က်ားစာေရးဆရာ အခ်ိဳ႕၏ ေဆာင္းပါးမ်ားလည္း ပါ၀င္လာသည္။ ဆရာႀကီးဦးေသာ္ေကာင္း၏ အပတ္စဥ္ေဆာင္းပါး ရွည္ျဖစ္ေသာ ‘ႏွစ္ဆယ္ရာစု ျမန္မာ့လူမႈဘ၀အေပၚ ျမန္မာ၀တၳဳတိုမ်ား၏ထင္ဟပ္ခ်က္ တေစ့တေစာင္း-၂’ တြင္ လြတ္လပ္ေရးရၿပီး စာနယ္ဇင္းမ်ား၌ ေဖာ္ျပခဲ့ေသာ၀တၳဳတိုမ်ားအနက္ မင္းသု၀ဏ္၏ ‘သူ႔နိဗၺာန္’၊ တကၠသုိလ္ျမစိမ္း၏ ‘မုိးရြာေသာညမ်ား’၊ သိန္းေဖျမင့္ ၏ ‘တတိယတန္းမွာ တစ္ေနရာ’၊ ခင္ႏွင္းယု၏ ‘ခံပြင့္’၊ ‘ေမွ်ာ္လင့္လုိ႔ျဖင့္ မဆုံးႏုိင္တယ္’၊ ၿမိဳ႕မေမာင္ ၏ ‘သတင္းစာအယ္ဒီတာဘ၀’၊ ‘စစ္မုန္တိုင္းထဲက သတင္းစာဆရာ’၊ မင္းရွင္၏ ‘ေတာသူ’၊ ‘သားႀကီး စစ္ျပန္’၊ ေသာ္တာေဆြ၏ ‘လူလူခ်င္း ကိုက္စား ေနၾကသည္’အစရွိသည့္ ၀တၳဳတိုမ်ားသည္ ျမန္မာ့လူမႈဘ၀အေပၚ မည္သုိ႔သက္ေရာက္႐ုိက္ခတ္ေန ေၾကာင္း သုေတသနျပဳေရးထားသည္။ (ေဒါက္တာ)

တိုးလွ၏ ‘ဗဒုံမင္းႏွင့္ျပကၡဒိန္ျပႆနာ-၃’သည္လည္း အမွတ္စဥ္အလုိက္ ေဖာ္ျပေနေသာ သုေတသနစာ တမ္းတစ္ခုျဖစ္သည္။ ျပင္သစ္စစ္ဗုိလ္ခ်ဳပ္လာေဖး ယက္ (၁၇၅၇-၁၈၃၄)၏ ဘ၀အေၾကာင္းကုိ ေဒါက္ တာ ခင္ေမာင္၀င္း(သခ်ၤာ)က ‘ေတာ္လွန္ေရးသမား တစ္ဦး၏ ဘ၀မွတ္တိုင္မ်ား’ ဟူ၍ အက်ဥ္းခ်ဳံးေရး ထားသည္။ ေတာင္ေလသုတ္ျဖဴး လဆန္ခူး၊ နယုန္ ေရ႐ူး ေရဦးေရလြင္၊ ေရလွ်ံတဲ့၀ါဆို၊ ရင္းမာထုံသင္း ေတာ္သလင္း၊ ရတုသာတုန္း တန္ေဆာင္မုန္း၊ သဇင္ ပြင့္ေပၚ လနတ္ေတာ္၊ ျမင္းခင္းက်င္းပျပာသုိလ အစ ရွိသည့္ ဆယ့္ႏွစ္ရာသီအေၾကာင္းကုိ ဆရာႀကီးမင္း သု၀ဏ္က မည္သုိ႔မည္ပုံေရးခဲ့ေၾကာင္း လွျမင့္(ရန္ ကုန္တကၠသုိလ္)က မိတ္ဆက္ေရးထားသည္။ ကုိ သန္းလြင္၏ ‘အိႏၵိယမွ နာမည္ျပႆနာ’တြင္ အိႏိၵယ ႏုိင္ငံရွိ ၿမိဳ႕ႀကီးမ်ား နာမည္ေျပာင္းလဲပုံအဆင့္ဆင့္ ေရးထားသည္။  ယေန႔ေခတ္စာေပေဟာေျပာပြဲမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍ သန္းထြန္း(စကု)၏ ‘လြမ္းေမာခဲ့ရသည့္ စာေပေဟာေျပာပြဲမ်ား’တြင္ ‘ယခင္တုန္းက စာေရး ဆရာႀကီးမ်ားသည္ ေဟာေရးေျပာေရးေလာက္ပဲ အဓိကထားၾကသည္။ အခေၾကးေငြကိစၥမွာ မိမိတို႔သိကၡာပြန္းရွေစႏုိင္သည္ဟု ႏွလုံးပုိက္ႏုိင္သူမ်ားျဖစ္ၾကသည္။ နယ္ေဟာေျပာပဲြလုိက္ရျခင္း၏ အက်ိဳးအျမတ္မွာ ေဒသႏၲရဗဟုသုတတုိးပြားျခင္းဟု မွတ္ယူသည္။ ညအိပ္ညဥ့္ေနၾကသျဖင့္လည္း ေဒသအ ေၾကာင္းအရာမ်ားကုိ ပုိမိုသိခြင့္ရၾကသည္။ နယ္အ ေတြ႕အႀကံဳ၊ ေဟာေျပာပြဲအေတြ႕အႀကံဳမ်ားကုိ စာ ေပျဖင့္ မွတ္တမ္းတင္တတ္ၾကသည္။

.....ယေန႔တြင္ေတာ့ ဤအစဥ္အလာေကာင္းမ်ား ကြယ္ေပ်ာက္ခဲ့ေလၿပီ။ စာေရးဆရာမ်ားကလည္း ပင့္ေဆာင္လာသည့္ ကားျဖင့္ပင္ ညတြင္းခ်င္း ျပန္ လည္ထြက္ခြာၾကသျဖင့္ Hit and Run သေဘာမ်ိဳး ျဖစ္ေနၿပီး နယ္ခံ(သုိ႔မဟုတ္)ေကာ္မတီႏွင့္ပင္ စိမ္းေန သည့္သေဘာမ်ိဳး ေဆာင္ေနခဲ့ၿပီ။ ေရးသူ၊ ဖတ္သူ ေဆြးေႏြးပြဲမ်ိဳး မေမွ်ာ္လင့္ႏွင့္ေတာ့။ ခပ္႐ုိင္း႐ုိင္းေျပာ ရလွ်င္ ေျဖတတ္သူမရွိသလုိ ေမးတတ္သူလည္း မရွိ ေတာ့ပါ’ ဟု ေရးထားသည္။ ထုိ႔အတူ ေနာ္(ေက်ာက္ တိုင္)၏ ‘ပဲျပဳတ္နဲ႔ နံျပား ခုခ်က္ခ်င္းရပ္’ေဆာင္းပါးတြင္ စာေရးဆရာတစ္ဦး ေဟာေျပာပြဲစင္ျမင့္ထက္၌တင္ ဆက္ပုံအေၾကာင္းကုိ ‘မ်က္ႏွာနီနီ၊ မ်က္၀န္းရဲရဲေတြနဲ႔ ဟုိအေၾကာင္း၊ ဒီအေၾကာင္း နိဒါန္းခ်ီၿပီး သီခ်င္းေတြ တစ္ပုဒ္ၿပီးတစ္ပုဒ္ဆုိတာပဲ။ အရက္၊ ဘီယာအရွိန္နဲ႔ ေတာ္ေတာ္ဆုိေကာင္းပုံရတယ္။ ပြဲက စာေပေဟာ ေျပာပြဲနဲ႔ မတူဘူး။ ထေရ(ထန္းရည္)မူးတဲ့သန္းေအာင္ လယ္ကြင္းထဲ သီခ်င္းေအာ္ဆုိပုံမ်ိဳးေပါက္ေနတယ္။ သီခ်င္းေလးဆုိလုိက္၊ အဓိပၸာယ္ေလးရွင္းလိုက္နဲ႔ သူ႔ကုိယ္သူ အေတာ္ဟုတ္ေနပုံရတယ္။ ေနာက္ဆုံး ေတာ့ ပဲျပဳတ္နဲ႔နံျပားေရာက္ၿပီး အာရွသူရဲေကာင္းသီခ်င္းဟဲေတာ့တာပဲ’ ဟု ေရးထားသည္။ စာအုပ္ကုိ ၂,၀၀၀ က်ပ္ျဖင့္ ျဖန္႔ခ်ိပါသည္။

Top News