ကြမ္းစားၾကသူမ်ား

‘မိတ္ေဆြ၊ ကြမ္းေဈးေတြ ျမင့္ေနသျဖင့္ အေႂကြးယူျခင္း သည္းခံပါ’

ကြၽန္မသြားရင္းလာရင္းႏွင့္ အမွတ္မထင္ျမင္မိသည့္ လမ္း ေဘးကြမ္းယာဆုိင္ေလးတစ္ဆိုင္ တြင္ ေရးသားထားေသာ စာ ေၾကာင္းေလးျဖစ္သည္။ ကုန္ေဈး ႏႈန္းေတြ ႀကီးျမင့္ေနေတာ့ ကြမ္း ယာသည္ေတြလည္း အရင္းမ်ား လာၾကၿပီး အရင္လိုအေႂကြး မေရာင္းႏုိင္ၾကေတာ့ဘူးေပါ့ေလ ဟု ေတြးမိကာ ကြမ္းစားသူမ်ား၊ ကြမ္းယာေရာင္းသူမ်ားႏွင့္ ကြမ္း ယာကိစၥက ေခါင္းထဲေရာက္လာ ေတာ့သည္။

ကြၽန္မတုိ႔ ျမန္မာလူမ်ိဳးမ်ား ကြမ္းယာႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး ေျပာ ေလ့ေျပာထရွိသည့္ စကားတစ္ခြန္းရွိပါသည္။ ‘ကြမ္းစားေဆးေသာက္က်ေပ်ာက္သေလာက္ပဲ ရွိပါတယ္’ ဆုိသည့္စကားပင္။ ထိုစကားေလးက ေငြေၾကးႏွင့္ ပတ္သက္လွ်င္ မႏွေျမာ၊ မတြန္႔တိုတတ္ေသာ ျမန္မာလူမ်ိဳးတုိ႔၏ စ႐ိုက္လကၡဏာကို ေပၚလြင္ေစပါ သည္။ ေငြေၾကးအစြန္းထြက္ ကေလးမ်ားကို တစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦး သာတယ္၊ နာတယ္မထင္ဘဲ ေန ပါေစေတာ့၊ ေပးမေနပါနဲ႔ဟူ၍ ကပ္ေစးႏွဲျခင္းကင္းစြာ ရက္ေရာ တတ္ၾကရာ၌ ကြမ္းစားေဆး ေသာက္က်ေပ်ာက္သေလာက္ပဲ ရွိပါတယ္ဟု ဆိုတတ္ၾကပါသည္။

ကြၽန္မတုိ႔ လူမ်ိဳးမ်ားသည္ ကြမ္းစားျခင္း၊ ေဆးလိပ္ေသာက္ ျခင္းအမႈကိစၥတို႔ကို လြယ္လင့္ တကူ ျပဳမူႏုိင္ၾကသျဖင့္ လြယ္ လြယ္ကူကူပင္ သံုးစြဲၾကပါသည္။ ကြမ္းယာ၊ ေဆးလိပ္တို႔ကို ေပါ ေပါမ်ားမ်ားရရွိႏိုင္သည့္အတြက္ အပ်င္းေျပသေဘာ၊ စမ္းသပ္ သည့္သေဘာ၊ ဇိမ္ခံသည့္သေဘာစသည္ျဖင့္ ေပါေပါမ်ားမ်ားသံုးစြဲ လာရာမွ စြဲစြဲလမ္းလမ္းျဖစ္လာ ၾကေတာ့သည္။ ကြမ္းစားေဆး ေသာက္ၾကျခင္းသည္ ေငြေၾကးအ စြန္းထြက္ေလာက္သာ ကုန္က်ၾက သျဖင့္ အေရးမႀကီးေသာ ခပ္ေပါ့ ေပါ့ကိစၥပင္ျဖစ္သည္။

သို႔ေသာ္ ယေန႔ေခတ္လို ကုန္ေဈးႏႈန္းေတြက ဘက္ေပါင္း စံု ႀကီးျမင့္ေနၾကေသာ အခ်ိန္အခါ တြင္ ကြမ္းစားေဆးေသာက္ၾက ျခင္းသည္ ေပါ့ေသးေသးကိစၥ မဟုတ္ၾကေတာ့။ တစ္ခ်ိန္က ေပါ ေပါေလာေလာရေနေသာ ကြမ္း ယာသည္ ယခုေတာ့ ေပါေပါ ေလာေလာမရၾကေတာ့။ အရင္ က တစ္ရာဖိုးေလးယာ၊ ငါးယာ ရေနေသာ ကြမ္းယာသည္ ယခု ေတာ့ သံုးယာေလာက္သာရၾက ေတာ့သည္။ ႏုိင္တီတူး၊ စင္က နယ္ စသည့္ေဆးမ်ားႏွင့္ဆုိလွ်င္ ကြမ္းယာက ေဈးပိုေပးရသည္။ အၿမဲတမ္းလိုလို ကြမ္းဝါးေနတတ္ ေသာ၊ အိပ္ခ်ိန္ႏွင့္ ထမင္းစားခ်ိန္ မွလြဲ၍ က်န္သည့္အခ်ိန္မ်ားတြင္ ပါးစပ္ထဲ ကြမ္းထည့္ေနတတ္ ေသာ သူေတြအတြက္ ကြမ္းယာ ဖိုးက နည္းနည္းေနာေနာမဟုတ္ ေတာ့။ ေပါ့ေသးေသးကိစၥမဟုတ္ ၾကေတာ့ေပ။ သူတုိ႔၏ မိသားစု စားဝတ္ေနေရးကိုပါ ထိခိုက္ေစ ေတာ့သည္။

ျမန္မာျပည္တြင္ ကြမ္းစား ၾကသည့္ လူဦးေရက ေၾကာက္ ခမန္းလိလိမ်ားျပားလြန္းသည္ဟု ဆုိရပါမည္။ ကြမ္းစားျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚလာမည့္ ဆိုးက်ိဳးမ်ားကို မည္မွ်ပင္သိသိ၊ ကြမ္းစားၾက သည့္ ရာခုိင္ႏႈန္းကေတာ့ ေလ်ာ့ သြားသည္ဟူ၍မရွိ။ ကြမ္းျဖတ္ႏိုင္ သည္၊ ကြမ္းျပတ္သြားၿပီဆုိသည့္ လူအေရအတြက္ထက္ ကြမ္းကို မျဖတ္ႏုိင္၊ ျဖတ္လုိ႔မျပတ္ဘူး၊ ျဖတ္လို႔မရဘူးဆုိသည့္ လူအေရ အတြက္က ပို၍မ်ားေနပါသည္။

ကြၽန္မတုိ႔ႏုိင္ငံသည္ ကြမ္း ယာကို မက္မက္စက္စက္၊ ၿမိန္ ေရယွက္ေရ စားသံုးေနၾကၿပီး မက္မက္စက္စက္ ၿမိန္ေရယွက္ ေရ ေရာင္းခ်ေနၾကေသာ ႏုိင္ငံျဖစ္ေနသည္မွာ ၾကာပါၿပီ။ ႏုိင္ငံသား ေတြ ကြမ္းစားၾကျခင္းသည္ မိ႐ိုး ဖလာ ထံုးတမ္းစဥ္လာတစ္ရပ္ ပင္။ သို႔ေသာ္ မိ႐ိုးဖလာအစဥ္အ လာရွိသည့္တုိင္ ေရွးကခ်မွတ္ ထားခဲ့သည့္၊ ဘိုးေတာ္ဘုရား လက္ထက္က ခ်မွတ္ထားသည့္ ဥပေဒ၊ နည္းဥပေဒမ်ားကို ဖယ္ ရွားသင့္လွ်င္ ဖယ္ရွားသကဲ့သို႔ပင္ မိ႐ိုး ဖလာအစဥ္အလာမ်ိဳးမ်ားကို လည္း က်ိဳးေၾကာင္းဆင္ျခင္ဉာဏ္ ျဖင့္ စဥ္းစားဆံုးျဖတ္ၾကရပါမည္။ မည္သည့္အစဥ္အလာ၊ မည္သည့္ဥပေဒပင္ျဖစ္ေစ မ်က္စိစံုမွိတ္နာ ခံျခင္းထက္ အက်ိဳး၊ အျပစ္ကို မွန္မွန္ကန္ကန္ ႐ႈျမင္သံုးသပ္ျခင္း ျဖင့္ ပယ္သင့္သည္ကိုပယ္၊ ယူ သင့္သည္ကို ယူရမည္သာ။

ကြမ္းယာစားေနၾကသူမ်ား သည္ အဘယ္အတြက္ေၾကာင့္ စားေနၾကသနည္း။ ေရာင္းသူရွိ၍ စားေနၾကသလား။ စားသူရွိ၍ ေရာင္းေနၾကသလား။ ႏွစ္ဦးႏွစ္ ဖက္ အက်ိဳးျပဳေနၾကတာလား။ အက်ိဳးတစ္စံုတစ္ရာရွိသည္ဆုိ လွ်င္ ထိုအက်ိဳးသည္ စားသံုးသူ ထက္ ေရာင္းခ်သူက ပို၍အက်ိဳး ျဖစ္မည္မွာ ေသခ်ာပါသည္။ ေရာင္းခ်သူဘက္ကေတာ့ ရွင္း သည္။ သူ႔အတြက္ အက်ိဳးအျမတ္ ရ၍ ေရာင္းျခင္းျဖစ္သည္။ စား သံုးသူဘက္ကေတာ့ အက်ိဳးရွိတာ က နည္းနည္း၊ ဆုိးက်ိဳးက မ်ား မ်ရွိမည့္ကိစၥျဖစ္သည္။ နည္းနည္း ပါးပါးစားတတ္သူေတြအဖို႔ ကိစၥ မရွိေပမယ့္ မစားရမေနႏုိင္ ေလာက္ေအာင္ စြဲလမ္းေနၾကသူ ေတြအတြက္က ျပႆနာရွိေနၿပီ။ ေငြေၾကးျပႆနာထက္ အေရး ႀကီးသည္က က်န္းမာေရးျပႆ နာပင္။ မိမိ၏ အသက္အႏၲရာယ္ ကို တျဖည္းျဖည္းႏွင့္ ၿခိမ္းေျခာက္ ေနသည့္ ျပႆနာပင္ျဖစ္သည္။ ကြမ္းစားျခင္းေၾကာင့္ လွ်ာကင္ ဆာ၊ ပါးေစာင္ကင္ဆာျဖစ္မွာ ေတြကို အသာထားလုိ႔ အရင္ဦး ဆံုးျဖစ္ၾကမည္က ေသြးေပါင္က် ျခင္းပင္။ ကြမ္းတံေတြးေထြးရျခင္း ေၾကာင့္ ေသြးေပါင္က်လာမွာျဖစ္ သည္။

ေရွးေရွးက လူႀကီးေတြ ကြမ္းစားၾကသည္မွာ ကြမ္း၊ ကြမ္းသီး၊ ထံုး၊ ေဆးရြက္ႀကီးတုိ႔သာ ပါဝင္သည္။ အိမ္တုိင္းလိုလိုမွာ ရွိၾက သည့္၊ ဧည့္သည္လာလွ်င္ ဧည့္ခံ တတ္ၾကသည့္ ကြမ္းအစ္ထဲတြင္ လည္း ၎ပစၥည္းေတြသာရွိတတ္ ၾကသည္။ အခုေခတ္ အေခၚအ ေဝၚႏွင့္ဆုိလွ်င္ ထံုးျဖဴဗမာေဆး ဟုဆိုၾကမည္ထင္သည္။ သည့္ ေနာက္ပိုင္း ကြမ္းယာဆုိင္ေတြမွာ ၎ပစၥည္းမ်ားအျပင္ စမုန္စပါး၊ ဖာလာ၊ ေလးညႇင္း၊ နာနတ္ပြင့္၊ အေမႊးဆီႏွင့္ အုန္းသီးယိုကေလး မ်ားလည္း ပါလာသည္။

အခုေခတ္မွာ ကြမ္းစားေန ၾကသူမ်ားက ေဆးမ်ိဳးစံုႏွင့္ ျဖစ္ သည္။ ႏိုင္တီတူး၊ စင္ကနယ္ စေသာ အိႏၵိယမွလာေသာ ေဆး မ်ားႏွင့္ စားသံုးေနၾကသည္က ပို၍မ်ားေနပါၿပီ။ ေဆးရြက္ႀကီး ထက္ ပို၍ယစ္မူးေစေသာ၊ ပို၍ စြဲလမ္းေစေသာအရာမ်ားလား ေတာ့ မသိႏုိင္ပါ။

လူ႔သဘာဝကိုက မေကာင္း သည့္ဘက္တြင္ ပို၍ေမြ႕ေလ်ာ္ တတ္သည့္သေဘာရွိတတ္ေပရာ ကြမ္းစားျခင္းျဖင့္ ရရွိမည့္ အဆုိး အျပစ္မ်ားကို သိသိႀကီးႏွင့္ ဆက္ ၍ ၿမိန္ေရယွက္ေရစားေနၾကသည္ မွာ သဘာဝေတာ့က်ပါသည္။ အံ့ဩထူးဆန္းစရာကိစၥေတာ့ မဟုတ္ပါ။ လူတိုင္းက ကိုယ့္အ ႀကိဳက္ႏွင့္ ကိုယ္ရွင္သန္ခြင့္ရွိေလ ေတာ့၊ ကြမ္းမစားရ၊ ေဆးလိပ္ မေသာက္ရ၊ အရက္မေသာက္ရ တားျမစ္ေနျခင္းသည္ တားျမစ္သူ ၏ အလြန္လိုလိုျဖစ္သြားၿပီး သူ႔ ကိစၥကို ကိုုယ္ကစြက္ဖက္သည့္ သေဘာ သက္ေရာက္သြားပါသည္။

ဤေနရာတြင္ ကြမ္းမစားရ၊ ေဆးလိပ္မေသာက္ရဟုဆုိ လွ်င္ အျခားေနရာသို႔ သြားၿပီးစား ၾက၊ ေသာက္ၾကေတာ့သည္သာ။

ကြမ္းစားၾကသူမ်ားသည္ လူ တန္းစားေပါင္းစံု၊ ဆင္းရဲခ်မ္းသာ မေရြး၊ ပညာတတ္အသိုင္းအဝိုင္း ေတြပါမက်န္ ကြမ္းစားၾကသည္။ သို႔ေသာ္ ကြၽန္မျမင္ေတြ႕ရ သေလာက္ ပတ္ဝန္းက်င္တြင္ ေတာ့ ခ်မ္းသာသူေတြထက္ ဆင္း ရဲသူမ်ားက ပို၍ကြမ္းစားၾကသည္။ ကြၽန္မေတြးမိသည္မွာ ဘာေၾကာင့္မ်ား ဆင္းရဲသူေတြက ခ်မ္းသာသူ ေတြထက္ ပိုၿပီးကြမ္းစားေနၾက တာလဲ၊ အခ်ိန္ရွိသေရြ႕ ကြမ္းပဲ ပါးစပ္ထည့္ထည့္ေနၾကတာလဲ ဆုိတာပင္ျဖစ္သည္။ ဆင္းရဲသူ မ်ားသည္ အျခားစားေကာင္း ေသာက္ဖြယ္ မုန္႔ပဲသေရစာမ်ား ကို စားဖို႔လက္လွမ္းမမီလုိ႔မ်ား လက္လွမ္းမီသည့္ ကြမ္းယာကိုပဲ အာသာေျပသေဘာ တစိုက္မတ္ မတ္ စားေနၾကသလားဟု ေတြး ဆမိပါသည္။ ကြၽန္မ၏ ေတြးဆ ခ်က္မွန္ခ်င္လည္း မွန္မည္၊ မွား ခ်င္လည္း မွားႏုိင္ပါသည္။ အခ်ိဳ႕ က ကြမ္းယာ၏ အရသာကို ႏွစ္ ႏွစ္ၿခိဳက္ၿခိဳက္ ႀကိဳက္ၾကတာ လည္းရွိၾကေသးသည္ေလ။

မည္သို႔ပင္ျဖစ္ေစ ေနရာ တုိင္းမွာ၊ ရပ္ကြက္တိုင္းမွာ၊ ေက်းရြာတုိင္းမွာေတာ့ ကြမ္းယာဆုိင္ ကေလးေတြက ၿမိဳင္ၿမိဳင္ဆုိင္ဆုိင္ ႏွင့္ အေရာင္းအဝယ္ျဖစ္ေနၾက သည္မွာ အမွန္ပင္။ ဆုိင္အေရအ တြက္က ေလ်ာ့သြားသည္ဟူမ၍ မရွိဘဲ ၾကာလာေလ တိုးလာေလ ျဖစ္ေနၾကသည္မွာ ေနရာတုိင္း လိုလိုမွာ ေတြ႕ျမင္ေနရပါသည္။ ျမန္မာျပည္မွာ ကြမ္းယာပေပ်ာက္ ေရး၊ ကြမ္းယာကင္းစင္ေရးဆုိ သည့္ အျဖစ္ကေတာ့ ဒီလိုပံုမ်ိဳး ႏွင့္ဆုိလွ်င္ မိုးသာစုံးစံုးခ်ဳပ္သြား မည္။

 ဤခရီးေဝးပါေသးသည္ဟု သာ ေတြးမိရင္း.... အမွတ္မထင္သီခ်င္းေလး တစ္ပိုင္းတစ္စက ေခါင္းထဲအလုိလုိ ေရာက္လာပါ ေတာ့သည္။

××× စားမွာပဲ××× စားမွာပဲ××× ငါ့ကိုလာမတားနဲ႔×××။   ။

(ေဖာ္ျပပါ ေဆာင္းပါးသည္ စာေရးသူ၏ အာေဘာ္သာျဖစ္ပါသည္)