ေရစုန္ကို ဆန္တက္ေနရတဲ့ ျမန္မာသံစဥ္ခရီးၾကမ္း

ျမန္မာသံဂီတေဖ်ာ္ေျဖပြဲတစ္ခုတြင္ သီဆုိေနသည့္ အဆုိေတာ္ခ်ဳိျပံဳးႏွင့္နီနီ၀င္းေရႊတုိ႔ကုိေတြ႕ရစဥ္ ဓာတ္ပုံ−ဇြဲဉာဏ္

ဂီတေလာကအတြင္း ခုိးကူးေခြ မ်ားေၾကာင့္ ေဈးကြက္မေကာင္း ေတာ့သည္မွာ ဆယ္စုႏွစ္ႏွစ္ခုနီး ပါးမွ် ရွိလာၿပီျဖစ္သည္။ ထုိ႔အျပင္ ဆုိရွယ္မီဒီယာ အားေကာင္းလာမႈ ေၾကာင့္ ဂီတအပါအဝင္ ေဖ်ာ္ေျဖ ေရးလုပ္ငန္းစုမ်ား ရပ္တည္ရန္ ပံုစံမ်ိဳးစံုျဖင့္ တီထြင္ဖန္တီးကာ ေဈးကြက္ထဲ တင္က်န္ခဲ့ေစေရး ခက္ခက္ခဲခဲ ႐ုန္းကန္ေနရသည္။


လြန္ခဲ့သည့္ ၂၀၀၅ ခန္႔အထိ အဆိုေတာ္တစ္ဦး အဓိကအသံုးျပဳ ေသာ Platform သည္ Main-stream ထဲတြင္ တစ္ကိုယ္ေတာ္ စီးရီးတစ္ေခြထြက္ရွိေရးျဖစ္သည္။ အေခြထြက္ဖူးၿပီး ယင္းအေခြ ေပါက္မွသာ အဆုိေတာ္အျဖစ္
တန္းဝင္သည္။ စီးရီးထြက္ၿပီး ေနာက္ ဗီစီဒီကာရာအိုေကဆက္ ထြက္ဖို႔ အင္တိုက္အားတိုက္ ႀကိဳး ပမ္းရသည္။ သို႔ေသာ္ ၂၀၀၅ ေနာက္ပိုင္းတြင္ ပိုမိုအတင့္ရဲလာ ေသာ ခုိးကူးေခြေဈးကြက္၊ ၂၀၁၀ ေနာက္ပိုင္း ပိုမိုအားေကာင္း
လြတ္လပ္လာေသာ ဆုိရွယ္မီဒီယာလမ္း ေၾကာင္းတုိ႔ေၾကာင့္ ေရစီးေၾကာင္း က ေျပာင္းျပန္အေနအထားျဖစ္ သြားသည္။

ပ႐ိုဂ်ဴဆာေတြ လက္ေရွာင္လာ

အဆုိေတာ္ အမ်ားစုအေန ျဖင့္ စီးရီးတစ္ေခြထြက္ေရးထက္ သီခ်င္းတစ္ပုဒ္ေကာင္း ေပါက္ ေရးကို ပိုမိုဦးတည္အားထုတ္လာ သည္။ ဆုိရွယ္မီဒီယာေပၚတြင္ သီခ်င္းအျမည္းတင္ျခင္း၊ တစ္ပုဒ္ လံုးအျပည့္တင္၍ ပရိသတ္စု ေဆာင္းျခင္းျဖင့္ ထိုးေဖာက္လာ ၿပီး ယင္းတုိ႔ထဲ၌ ေခတ္ေပၚဂီတ အမ်ိဳးအစားမ်ားက ယင္းလမ္း ေၾကာင္းကို ပိုမိုအသံုးခ်လာၾကကာ ျမန္မာသံစဥ္ႏွင့္ ေခတ္ေပၚစတီရီ ယို အဆုိေတာ္အမ်ားစုသည္ ကိုယ့္ ေခြကိုယ္ထုတ္ရင္း မေသခ်ာသည့္ အက်ိဳးအျမတ္၊ မေသခ်ာသည့္ဂီတေရစုန္ကို ဆန္တက္ေနရ သည္။

ထို႔ေၾကာင့္ ျမန္မာသံစဥ္ ဂီတေဈးကြက္ လံုးဝေပ်ာက္ကြက္ မသြားေအာင္ မနည္းက်ားကန္ရပ္ တည္ေနရသည္။ ျမန္မာသံစဥ္ဂီတေခြဆိုလွ်င္ ထုတ္လုပ္ေပးမည့္ ပ႐ိုဂ်ဴဆာမ်ား မရွိသေလာက္ေပ်ာက္ ကြယ္လာသည္မွာလည္း ဆယ္စုႏွစ္တစ္ခုနီးပါး ရွိလာခဲ့ၿပီျဖစ္ သည္။ နည္းပညာအသုံးခ်၍ မိမိတို႔ေဈးကြက္ကို ျမႇင့္တင္ထုိးေဖာက္ ရာတြင္ ျမန္မာသံအဆိုအေတာ္အ မ်ားစု က်န္ရစ္ေနဆဲျဖစ္သည္။

‘‘နည္းပညာေတြ တိုးတက္ လာေလ၊ ထိေလပဲ။ ဘာလို႔ထိတာ လဲ၊ မွန္မွန္ကန္ကန္မရလို႔ထိတာ။ မမတို႔ ရပ္တည္တယ္ဆိုတာက ကိုယ့္ဟာကိုယ္လည္း ထုတ္သလို မမတို႔ကို ထုတ္ေပးတ့ဲ ပ႐ိုဂ်ဴဆာ လည္း ရွိေနေသးတယ္။ ဒါေပမဲ့ အရင္လိုေခတ္ျပန္ေကာင္းဖို႔က ေတာ့ မလြယ္ဘူးေပါ့’’ဟု ဂီတ ေလာကထဲတြင္ ႏွစ္ ၂၀ ေက်ာ္ ရပ္တည္ခ့ဲသည့္  ျမန္မာသံအဆိုရွင္ ပိုးအိစံက ေျပာသည္။ 

ျမန္မာသံစဥ္ေလာကအ တြင္း အဆိုရွင္အသစ္မ်ား ဝင္ ေရာက္လာၿပီး သီခ်င္းသစ္ဖန္တီး ႏုိင္သည့္ စြမ္းအားရွိေသာ္လည္း ျဖန္႔ခ်ိေရးကို စနစ္တက်ျပဳလုပ္ပါ က ယခင္ကဲ့သို႔ ျပန္လည္ေခတ္ ေကာင္းမည္ဟု ေမွ်ာ္လင့္ေၾကာင္း ၎က ဆုိသည္။

‘‘အေခြေတြမထြက္ႏုိင္ၾက ေတာ့ဘူး။ ကိုယ့္ဟာကိုယ္ ထုတ္ ေနၾကတာပဲမ်ားတယ္။ အရင္လို ျပန္ေကာင္းလာမလားဆိုေတာ့ ဒီ ဘက္ကဖမ္းတဲ့သူကလည္း မႏုိင္ ဘူး။ ခိုးတဲ့သူကလည္း ခိုးသလား မေမးနဲ႔။ ဘယ္လိုမွကို ျပန္ေကာင္း လာႏုိင္ဖို႔က မျမင္ဘူး။ အဲဒီေတာ့ အရင္းေက်ေအာင္ တစ္ဖက္တစ္ လမ္းကေန ဘယ္လိုျပန္ရမလဲဆို တာကို စဥ္းစားရမွာေပါ့။ အျမတ္ ရဖို႔က မရွိပါဘူး။ အျမတ္ကေတာ့ ကိုယ့္အႏုပညာပဲရမွာေပါ့’’ဟု ဂီတသက္တမ္း ၂၁ ႏွစ္ရွိၿပီျဖစ္ သည့္ ေတးသံရွင္ စိုးစႏၵာထြန္းက ေျပာသည္။

လက္ရွိတြင္ ဂီတေလာကအ တြင္း ပ႐ိုဂ်ဴဆာမ်ား ေလ်ာ့နည္း ျခင္းေၾကာင့္ ပြင့္လင္းရာသီ၌ ႐ိႈးဆုိရင္း ပိုက္ဆံစုကာ မိုးတြင္း၌ စုေဆာင္းရရွိသမွ် ေငြေၾကးမ်ားကို ၎တုိ႔ ဖန္တီးေနသည့္ စီးရီးအေခြ မ်ားအတြက္ ျပန္လည္ရင္းႏွီးရျခင္း ျဖစ္သည္။

‘‘အႏုပညာသမားေတြထဲမွာ ေငြေၾကးျပည့္စံုၾကတဲ့သူေတြရွိ သလို ေငြေၾကးမျပည့္စံုတဲ့သူေတြ လည္း ရွိတာပဲ။ အဲဒီေတာ့ ျပည့္စံု ၾကတဲ့သူေတြက ဆက္လုပ္ႏုိင္ တယ္။ မျပည့္စံုတဲ့သူေတြက ဆက္မလုပ္ႏုိင္ဘဲ ေဘးေရာက္သြားတဲ့ သူေတြရွိတယ္။ ျမန္မာသံမွာပဲျဖစ္ ျဖစ္၊ စတီရီယုိမွာပဲျဖစ္ျဖစ္ ဒီေလာကႀကီးက ဆက္လက္ရွင္သန္ဖို႔က ကိုယ့္ဟာကိုယ္ လႈပ္ရွားမွပဲရ ေတာ့မွာပါ။ ကိုယ့္ဟာကိုယ္ တတ္ ႏုိင္သေလာက္ပဲ လႈပ္ရွားေနၾကရ ေတာ့တာေပါ့’’ဟု ေတးသံရွင္ ဗညားဟန္က ေျပာသည္။

ေအာင္ျမင္ၿပီးသား အဆုိေတာ္မ်ားအတြက္ ပ႐ိုဂ်ဴဆာေပါမ်ားေသာ္လည္း ဖန္တီးေနသည့္ သီခ်င္းမ်ား အႏုပညာမေျမာက္မွာ စိုးေသာေၾကာင့္ လက္ရွိအခ်ိန္ထိ ပ႐ိုဂ်ဴဆာမထားေၾကာင္း ေတးသံ ရွင္ မေနာက ေျပာသည္။

‘‘ခ်မ္းေျမ႕ပါေစ အေမဆိုရင္ ကြၽန္ေတာ့္အေခြက ၂၅၀ ေလာက္ ကုန္တယ္။ ဒါေပမဲ့ ကြၽန္ေတာ္က ေတးသံသြင္းတစ္ခုကို မာစတာ ေခြေရာင္းခ်ခြင့္ဆိုၿပီး အျပတ္ ေရာင္းလိုက္တဲ့အတြက္ ၁၁၀ ပဲရ တယ္။ အေခြကုန္တာက ၂၅၀ ေပါ့။ ႐ႈံးေတာ့႐ႈံးတယ္။ အဲဒီမား ကက္ကို မကြၽမ္းတဲ့အတြက္ေပါ့။ ေတးသံသြင္းကေတာ့ ျမတ္တယ္။ အေခြမားကက္ကေတာ့ ရွိေသး တယ္။ ကုန္က်စရိတ္ကို ျပန္ကာ ေလာက္တဲ့အထိ ျပန္ရတယ္။ တကယ္သာေပါက္ရင္၊ တကယ္ သာေကာင္းရင္ ျပန္ရတယ္’’ဟု ၎က ေျပာသည္။

ခုိးကူးေတြေတာင္ လက္မိႈင္ခ်ရ

ဆုိရွယ္မီဒီယာအားေကာင္း လြန္း၍ ျပင္ပတြင္ ခုိးကူးေခြကို က်ပ္သံုး၊ ေလးရာျဖင့္ ဝယ္ယူရမည့္အစား လူအမ်ားစုလက္ထဲ၌ဖုန္းမ်ားရွိေနၿပီး ဖုန္းအတြင္း သီခ်င္းေပါင္းမ်ားစြာ ကူးယူထည့္ထားႏုိင္၍ ခိုးကူးေခြျဖန္႔ခ်ိသူမ်ားပင္ လက္ေရွာင္ရသည္အထိ ေဈးကြက္အေနအထားက က်ဆင္းေန သည္။

‘‘အရင္တုန္းက ခိုးကူးေခြအ ရမ္းမ်ားတဲ့အတြက္ ခုိးကူးေခြကို အျပစ္တင္တယ္။ အခုခိုးကူးေခြ ေတာင္ လူေတြက သိပ္စိတ္မဝင္ စားဘူး။ တစ္ရာ၊ ႏွစ္ရာေတာင္ ေပးမဝယ္ခ်င္ၾကေတာ့ဘူး။ ဘာ လုိ႔လဲဆုိေတာ့ လူအေယာက္ ၁၀၀ မွာ ၉၉ ေယာက္က ဖုန္းကိုင္ ႏုိင္တဲ့အတြက္ ဒီဖုန္းထဲမွာ ဘယ္ သီခ်င္းနားေထာင္ခ်င္လဲ။ ဘယ္ သီခ်င္းၾကည့္ခ်င္လဲ အခ်ိန္မေရြး ၾကည့္လို႔ရတယ္။ အႏုပညာရွင္ အားလံုးက၊ သီခ်င္းဆုိေနတဲ့သူ အားလံုးက သီခ်င္းေပါက္ဖို႔ပဲ။ သီခ်င္းေပါက္မွ ပြဲမ်ားမ်ားဆုိရ မယ္။ ပြဲဆုိရမွ ကိုယ္ႀကိဳက္ေဈး ေတာင္းလုိ႔ရမယ္။ လုိင္းေပၚတင္ တယ္။ အလကားၾကည့္၊ အလ ကားယူ၊ သီခ်င္းေပါက္ဖို႔က အဓိကေပါ့။ သီခ်င္းေပါက္မွ ပြဲဆုိရတာ ဆုိေတာ့ တစ္ညကို ၂၅ သိန္း၊ သိန္း ၃၀ ေတာင္းလို႔ရတယ္ေလ’’ ဟု ေအာင္ျမင္ေသာ ျမန္မာသံစဥ္ ေတးသီခ်င္းမ်ားစြာကို ဖန္တီးတီး ခတ္ခဲ့သူ၊ ေတးသီခ်င္းေခြမ်ားစြာ ထုတ္လုပ္ခဲ့သူ ေတးေရးႏွင့္ ဂီတ မွဴး သွ်န္ထြန္း (ျမန္မာစာ)က ေျပာၾကားသည္။

ယခင္က ျမန္မာတစ္ႏုိင္ငံလံုး တြင္ ခုိးကူးေခြဆုိင္ အမ်ားအျပား ရွိေသာ္လည္း  လူမႈကြန္ရက္ ျမန္ဆန္ေခတ္စားလာသည္ႏွင့္အ မွ် ခုိးကူးေရာင္းခ်ရမႈသည္ ယခင္ ကထက္ ထက္ဝက္ခန္႔က်ဆင္း သြားသည္။

‘‘အရင္တုန္းက အရမ္း ေရာင္းရပါတယ္။ အခုက အြန္ လိုင္းေတြ ေခတ္စားလာတဲ့အ တြက္ ေဒါင္းလုတ္ဆြဲတဲ့သူေတြ လည္း မ်ားလာတယ္။ အေခြဆုိ တာထက္ အလြယ္တကူ ကူးယူ ေဒါင္းလုတ္ဆြဲႏုိင္တဲ့အတြက္ အ ေခြသိပ္မဝယ္ၾကေတာ့ဘူး။ အေခြ ဆုိင္ေတြလည္း ေတာ္ေတာ္ေလး ေပ်ာက္သြားတယ္။ ေလ်ာ့သြား တယ္။ ပရိသတ္ရွိသေလာက္ေလး ကို ႀကိဳးစားၿပီး ေရာင္းေနရတယ္’’ ဟု အေခြေရာင္းသူတစ္ဦးက ေျပာ သည္။

ထုိ႔အျပင္ မေနာကဲ့သို႔ အလြန္ေအာင္ျမင္ေသာ အဆုိေတာ္လည္း အေခြထုတ္လုိက္ပါက ေဈးကြက္ တြင္ ထင္သေလာက္မေရာင္းရ ျခင္းမ်ိဳး ႀကံဳေနရသည္။

ျမန္မာသံစဥ္ သီခ်င္းမ်ား အြန္လိုင္းေပၚ အဓိကတင္ေပးျခင္း သည္ နယ္ပရိသတ္မ်ားအတြက္ အ ေခြဝယ္ယူရန္ခက္ခဲေသာေၾကာင့္ ရည္ရြယ္ျခင္းျဖစ္ၿပီး စတီရီယို သီခ်င္းမ်ားကို အြန္လိုင္းေပၚမတင္ ျဖစ္ဟု မေနာက ဆုိသည္။

‘‘ကြၽန္ေတာ့္အျမင္ေျပာရရင္ ေခတ္မေကာင္းဘူးဆုိတာကတစ္ ဖက္၊ ေခတ္ေကာင္းတယ္ဆုိတာ က တစ္ဖက္မတူဘူးဗ်။ မေကာင္း  ဘူးဆုိတာ ေကာ္ပီေခြေတြေရာင္း ရၿပီးေတာ့ မာစတာအေခြေတြ မေရာင္းရတာက ေခတ္မေကာင္း တ ာ၊ ေကာင္းတယ္ဆုိတာ ရွိေသး တယ္။ သာမန္အဆုိေတာ္အသစ္ တစ္ေယာက္ေတာင္ အလြယ္ တကူေပါက္ႏုိင္တဲ့ ေဖ့စ္ဘြတ္ခ္ရွိ ေနတဲ့အတြက္ လူမသိႏုိင္တဲ့သူ လည္း လြယ္လြယ္ေလးသိႏုိင္ တယ္။ အဲဒီအတြက္ ေခတ္ မေကာင္းတာမဟုတ္ဘူး။ တစ္ ဖက္ကၾကည့္ရင္ ေခတ္က တအား ေကာင္းတယ္။ ေခတ္ေျပာင္းလဲ ေနတာရယ္၊ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ႏုိင္ငံရဲ႕ Copy Right ဥပေဒ မခိုင္ၿမဲေသး တာရယ္ ဒီႏွစ္ခ်က္ေလးအေပၚမွာ ဟေနတာကို ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ မယုတ္မလြန္ေလး နားလည္စြာပဲ ေလွ်ာက္လွမ္းရမယ္လုိ႔ ျမင္ပါတယ္’’ဟု ေတးသံရွင္ မေနာက ေျပာသည္။

ခိုးကူးႏွိပ္စက္ေသာေၾကာင့္ ျမန္မာသံမ်ား ေပ်ာက္ကြယ္လုနီး ျဖစ္သြားသလို ေခတ္ပၚစတီရီယို သီခ်င္းတြင္ ေငြရင္းႏွီးလွ်င္ ေခတ္အေနအထားအရ ေငြျပန္ေပၚ ေသာ္လည္း ျမန္မာသံတြင္ ရင္းလိုက္သူမ်ားသည္    လံုးဝ  ေပ်ာက္သြားမည့္သေဘာျဖစ္ေန ေသာေၾကာင့္ မရင္းရဲၾကဟု ျမန္မာသံအဆုိေတာ္ တကၠသိုလ္လဲ့လဲ့က ေျပာသည္။

‘‘အခုဆို သီခ်င္းႀကီးက ေပ်ာက္သေလာက္ရွိေနၿပီ။ အန္ တီလဲ့တုိ႔ရဲ႕ သီခ်င္းေတြကို ေနာက္ ကေလးေတြက သီခ်င္းႀကီးလို႔ ေတာင္ ေခၚေနၾကၿပီ။ အန္တီလဲ့ တုိ႔က သီခ်င္းႀကီးမဟုတ္ဘူး။ ေခတ္ေဟာင္းကာလပဲ။ သို႔ေသာ္ လည္း သီခ်င္းႀကီးကို လံုးဝမၾကား ဖူးတဲ့ ကေလးေတြက သီခ်င္းႀကီး ကို ဘာမွန္းမသိဘူး။ တကယ္ ေတာ့ သီခ်င္းႀကီးဆုိတာ တကယ့္ ျမန္မာ့႐ိုးရာ၊ တကယ့္ဘိုးဘြားမိဘ လက္ထက္၊ ဘုရင့္နန္းေတာ္ လက္ထက္ကတည္းက က်န္ခဲ့တဲ့ သီခ်င္းေတြအမ်ားႀကီးပဲ။ အဲဒီ သီခ်င္းေတြကို ထိန္းသိမ္းေစာင့္ ေရွာက္ဖို႔အတြက္က အန္တီတို႔လို အရပ္သားအင္အားနဲ႔မရဘူး။ ႏိုင္ငံေတာ္ကပါ ပါဝင္မွ၊ လူႀကီးေတြက ပါ အားေပးမွ ျပန္လည္ေကာင္းမြန္ တိုးတက္လာမွာပါ။ သီခ်င္းႀကီးကို ထိန္းသိမ္းတဲ့က႑ေတြ၊ သီခ်င္း ႀကီးကို မဆုိမေနရ၊ တီဗီမွာ မ႐ိုက္ မေနရလုပ္လိုက္ရင္ ဘယ္ေတာ့မွ မေပ်ာက္ေတာ့ဘူး’’ဟု ၎က ေျပာသည္။

ယခင္ စီးရီးတစ္ေခြထုတ္ႏိုင္ ရန္ ခက္ခဲေနသည့္ အခ်ိန္ကာလ က စီးရီးထုတ္ႏိုင္မွ အဆုိေတာ္ျဖစ္ ေသာ္လည္း ယခုေခတ္တြင္ အြန္ လိုင္းမီဒီယာမ်ား ေခတ္စားလာ ျခင္းေၾကာင့္ အားသာခ်က္ရွိလာ သည္ဟု ဗညားဟန္က ေျပာ သည္။

‘‘တခ်ိဳ႕ဆို တစ္ပုဒ္တတ္ႏုိင္ ရင္ တစ္ပုဒ္စာေလးနဲ႔ပဲ ပရိသတ္ ကို ခ်ျပၾကတယ္။ ပရိသတ္က ႀကိဳက္လုိ႔ေပါက္သြားရင္လည္း သူ အလုပ္ျဖစ္သြားတာပဲ။ ပြဲရလို႔ ပြဲေလးဘာေလးလိုက္ဆုိရင္ သူေငြေၾကးရမယ္။ အဲဒီကေန တစ္ခါ ဆက္လက္ၿပီးေတာ့ အႏုပညာ လႈပ္ရွားမႈေတြ ဆက္လုပ္လို႔ရ မယ္။ အခုလက္ရွိ အေျခအေနက ေတာ့ အဲဒီနည္းစနစ္နဲ႔ပဲ သြားေနရ မွာပဲ’’ဟု လက္ရွိ ျမန္မာသံစဥ္မ်ား သီဆုိကာ ေအာင္ျမင္ေနသည့္ အဆုိေတာ္အခ်ိဳ႕၏ ျဖတ္သန္း ေလွ်ာက္လွမ္းမႈကို ၎က ေျပာ သည္။

‘‘အခုဆို ျမန္မာသံစဥ္ကို ခေရဇီျဖစ္ၿပီးဆိုမယ့္သူေတြက အမ်ား ႀကီးပဲ။ စတီရီယိုပိုင္းက လုပ္မယ့္ သူပိုမ်ားတယ္။ ဒါေပမဲ့ လုပ္ႏုိင္ စြမ္းရွိတာကလည္း စတီရီယိုလုိင္း က မ်ားတယ္။ ျမန္မာသံစဥ္ဘက္ က်ေတာ့ လုပ္ႏုိင္စြမ္းသိပ္မရွိၾက ဘူး’’ဟု ဗညားဟန္က ေျပာသည္။

ျမန္မာသံကို ဝါသနာအရင္းခံ ေၾကာင့္ သီဆိုျခင္းျဖစ္ၿပီး စတီရီယို လိုင္းကိုသာ အဓိကသြားေန ေၾကာင္း ေတးသံရွင္ မေနာက ေျပာသည္။

‘‘ကြၽန္ေတာ္တုိ႔က ျမန္မာသံ ကို ေခတ္ေပၚတူရိယာနဲ႔ပဲ တီး တယ္။ ၿပီးေတာ့ စတူဒီယိုမွာ တီး တဲ့ ဂစ္တာ၊ စတူဒီယိုမွာသံုးတဲ့ ပစၥည္းေတြ၊ Effect ေတြ၊ ကာလာ ေတြနဲ႔ပဲ လုပ္တယ္။ ေရွးအန္းတိတ္ ျမန္မာသံဆုိင္း၊ ဗံုနဲ႔ဆို ဒီဘက္ေခတ္လူငယ္ေတြက နားေထာင္ လုိ႔မရေတာ့ဘူး။ ေခတ္ေရစီး ေၾကာင္းက ေျပာင္းလာတဲ့အတြက္ ေၾကာင့္ပါ။ ကေလးေတြကအစ ႏုိင္ငံျခားသီခ်င္းေတြ နားေထာင္ လာတဲ့အခါက်ေတာ့ ျမန္မာသံစစ္ သီခ်င္းကို နားေထာင္ဖို႔ ခက္ခဲသြား တာလည္း ပါမွာေပါ့။ ကြၽန္ေတာ္ တုိ႔က ကျပားလုိင္းျဖစ္တာေပါ့။ ျမန္မာသံအစစ္ႀကီးလည္း မဟုတ္ဘူး။ စတီရီယိုအျပည့္လည္း မဟုတ္ဘူး။ ၾကားပိုင္းဆုိေတာ့ ေရွးေခတ္က လူႀကီးေတြလည္း နား ေထာင္လို႔လည္းရတယ္။ ဒီဘက္

ေခတ္လူငယ္ေတြလည္း နားေထာင္လို႔ရတယ္’’ဟု ေခတ္ကို လိုက္၍ ပရိသတ္ရေအာင္ ဖန္တီး ေနရသည့္ ဂီတပိုင္းႏွင့္ပတ္သက္ ၿပီး ၎က ေျပာသည္။

ျမန္မာသံစဥ္ေဈးကြက္သည္ မယိမ္းယိုင္ေသးသလို သူ႔ပရိသတ္ ႏွင့္ သူရွိေနၿပီး ျမန္မာသံ႐ိႈးပြဲမ်ား လုပ္သည့္အခါတြင္လည္း လူဝင္ ေနေသးေၾကာင္း City FM ေရဒီယို မွ ဦးၾကည္မင္းသိန္းက ေျပာ သည္။

‘‘ေခတ္မေကာင္းတာေတာ့ မဟုတ္ဘူး။ IT ေခတ္ျဖစ္သြားတဲ့ အတြက္ ႐ုပ္ရွင္ေရာ၊ ဂီတေရာ ခုိးကူးသမားေတြမရွိေတာ့ဘူးဆုိ ေပမယ့္ ထြက္သမွ်က အြန္လုိင္း ေပၚခ်က္ခ်င္းတက္လာတဲ့အတြက္ ထုတ္လုပ္သူေတြ ရသင့္သေလာက္မရဘဲ အက်ိဳးခံစားခြင့္နည္းေန တာေပါ့။ သီခ်င္းတစ္ခုတည္းတင္ မဟုတ္ဘူး။ ႐ုပ္ရွင္ေရာေပါ့။ အြန္ လိုင္းေပၚမွာ မြစာႀကဲေနတာပဲ။ အြန္လိုင္းမွာ အလကားရတဲ့အခါ က်ေတာ့ ထုတ္လုပ္သူအေနနဲ႔ ခံ စားခြင့္ရသင့္သေလာက္မရဘဲ အ က်ိဳးအျမတ္နည္းသြားတာမ်ိဳးရွိ တယ္။ အြန္လိုင္းမွာ အလကားရ တဲ့အတြက္ ေရာင္းအားက်သြား တာေပါ့’’ဟု ၎က ေျပာသည္။

City FM စတင္သည့္ ၂၀၀၅ ဝန္းက်င္တြင္ တစ္ႏွစ္လွ်င္ ျမန္မာ သံစဥ္ သီခ်င္းေခြကိုးေခြခန္႔ ထြက္ ေသာေၾကာင့္ အားေပးသည့္ ပရိ သတ္မ်ားအေနျဖင့္ ေရြးခ်ယ္ေပးရ တာ အဆင္ေျပေၾကာင္း ဆိုသည္။

ၿပိဳင္ပြဲေတြကေန ျမန္မာသံကိုေဖာ္ထုတ္ႏုိင္

ျမန္မာသံမ်ား ေတာက္ ေလွ်ာက္ေခတ္ေကာင္းခဲ့ေသာ္ လည္း ယခုေနာက္ပိုင္းတြင္ ၿပိဳင္ပြဲ မ်ားမွတစ္ဆင့္ ေငြေၾကးမ်ားႏွင့္ နာမည္ရလာေသာေၾကာင့္ ျမန္မာသံစဥ္ဘက္ကို ျပန္ၿပီးတုိးလာသူ မ်ားရွိေသာ္လည္း ေခတ္ပ်က္ေန ေသးသည္ဟု ျမန္မာသံစဥ္သီခ်င္း မ်ားကို ႏွစ္ ၇၀ ခန္႔ သီဆုိခဲ့သူ မာမာေအးက ေျပာသည္။

‘‘အန္တီေအးတုိ႔ ကိုယ္တုိင္ လည္း ဒီမွာမရွိေတာ့ ဒါေတြကို မစည္း႐ံုးေပးႏိုင္ဘူး ျဖစ္သြား တယ္။ အန္တီေအးကိုယ္တုိင္ ျမန္ မာသံစဥ္ကို ခ်စ္ျမတ္ႏိုးတယ္။ အဲ ဒါေၾကာင့္ ဒီေလာကထဲက တစ္ခါ မွ ထြက္မသြားခဲ့ဘူး။ သီခ်င္း ေပါင္း ၆,၀၀၀ ေက်ာ္ ၁၀,၀၀၀ နီးပါးဆုိခဲ့တယ္။ ပ်က္ေနတဲ့ ေလာ ကႀကီးကိုလည္း ျပန္ေကာင္းေစ ခ်င္တယ္။ ကေလးေတြက ကိုယ့္ ရဲ႕ ဗမာယဥ္ေက်းမႈ၊ ကိုယ့္ရဲ႕ ဗမာ ဖြဲ႕စည္းမႈ၊ ကိုယ့္ရဲ႕ ဗမာရဲ႕ စီကံုးမႈ ကို ဘာမွမသိေတာ့ဘူးျဖစ္ေန တယ္။ ကိုယ့္တုိင္းျပည္ထဲက ကိုယ့္အမိဂီတပညာေတြက ဘယ္ လိုရွိသလဲ၊ ဘယ္လိုခံစားရသလဲ၊ ဘယ္ဟာက ဘယ္လိုရွိသလဲဆုိ တာကို ကေလးေတြက သိမွမသိ ေတာ့တာ။ မသိေတာ့ သူတို႔ေပ်ာ္ လုိ႔ရတဲ့ဟာ၊ ခုန္လုိ႔ေပါင္းလုိ႔ရတဲ့ ဟာပဲ သေဘာက်ေနတာေပါ့။ အဲ ဒါမဆန္းပါဘူး။ သူတို႔ေတြ စာ တတ္လာမယ္၊ စာဖတ္လာမယ္၊ ကိုယ့္အမ်ိဳးသားအေပၚ၊ ကိုယ့္ရဲ႕ တုိင္းျပည္အေပၚ၊ ကိုယ့္ရဲ႕လူမ်ိဳး အေပၚ ခ်စ္တတ္လာတဲ့စိတ္ေလး ေတြ ျဖစ္လာရင္ ဒါက ေပ်ာက္ သြားမွာပါ’’ဟု ေဒၚမာမာေအးက ေျပာသည္။

ျမန္မာသံဂီတေဈးကြက္ က် ဆင္းေနေသာ္လည္း ျပန္ၾကားေရး ဝန္ႀကီးဌာနက စီစဥ္သည့္ ၿငိမ္း ခ်မ္းေရး ဂီတပြဲေတာ္တြင္ ျမန္မာ သံပါဝင္၍ ဝမ္းသာၿပီး ျမန္မာသံ ဆိုသူမ်ားကို အားေပးသလို ျမန္မာ သံကို တည္တံ့ေစခ်င္ေၾကာင္း အ ဆုိပါၿပိဳင္ပြဲ၌ ဒိုင္အျဖစ္ ပါဝင္သူ ေတးသံရွင္ တကၠသိုလ္လဲ့လဲ့က ေျပာသည္။

‘‘ျမန္မာသံဆုိတာ တကယ္ ေတာ့ ကိုယ့္႐ိုးရာ သီခ်င္းေတြပါ။ တကယ္ေတာ့ လူေတြက ဝမ္းထဲ မွာ ျမန္မာသံ၊ ျမန္မာ့ဂီတဆုိတာရွိ ၿပီးသားပါ။ ဒါေပမဲ့ ႐ုတ္တရက္ဆုိ ေတာ့ ေပၚတဲ့ဂီတ၊ ဆန္းသစ္တဲ့ ဂီတေတြကို အန္တီတုိ႔ေတာင္မွ ႀကိဳက္ၾကတာပဲ။ ဒါကေတာ့ ေခတ္ေရစီးေၾကာင္းအတုိင္း ေျပာင္းၾက တာေပါ့။ သို႔ေသာ္လည္း မိဘေမြး တဲ့ ႏွလံုးသားမွာ ျမန္မာသံဆိုတာ ကေတာ့ လူတုိင္းမွာရွိတယ္။ ျမန္မာသံလည္း မညံ့ဘူး။ ကိုယ့္ ႐ိုးရာဂီတျဖစ္တဲ့အတြက္ ကိုယ္ႏုိင္ သေလာက္ေလး ထိန္းသိမ္းတာ ေပါ့’’ဟု ၎က ေျပာသည္။

ထို႔အျပင္ လက္ရွိအဆိုၿပိဳင္ပြဲ အမ်ားစုတြင္ ျမန္မာသံစဥ္ေတး သီခ်င္းမ်ား  မၿပိဳင္မေနရ  အစီ အစဥ္တစ္ရပ္အျဖစ္ ထည့္သြင္း ယွဥ္ၿပိဳင္ေစျခင္းမ်ိဳးလည္း မရွိေသးေပ။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ျပည္သူအမ်ားစု အားေပးမႈရရွိထားေသာ အဆုိၿပိဳင္ ပြဲမ်ားတြင္လည္း ျမန္မာသံစဥ္ကို အစီအစဥ္တစ္ရပ္အေနျဖင့္ ထည့္ သြင္းျခင္းအားျဖင့္ ေပၚလစီမဆန္ ေသာ ေဖ်ာ္ေျဖေရးတစ္ရပ္ပံုစံျဖစ္ လာေစရန္ စီစဥ္ႏိုင္သည္။

ယခင္ေခတ္က ျမန္မာသံစဥ္ သီဆုိခဲ့သူမ်ားသည္ ေခတ္ေကာင္း မီခဲ့ေသာေၾကာင့္ ကံေကာင္းသလို ေနာက္တက္လာမည့္ အဆုိ ေတာ္သစ္မ်ားအတြက္ ေရကိုဆန္ တက္ရမည့္ ခရီးၾကမ္းျဖစ္ေန၍ ရင္ေမာဖြယ္ရာျဖစ္သည္။

Top News