စကားလံုးႏွင့္ပစ္ခတ္တိုက္ခိုက္ျခင္းမ်ား

(တစ္)

လူတို႔စကားလံုးမ်ားႏွင့္ရန္ျဖစ္ၾက သည္ကို War of Words ဟု ေခၚပါသည္။ စကားလံုးစစ္ပြဲမ်ားဟုပဲ ဆိုၾကပါစို႔။ ယခုမ်က္ေမွာက္ကာ လ၌ စကားလံုးစစ္ပြဲျပင္းျပင္းထန္ ထန္ျဖစ္ေနသည့္ လူပုဂၢိဳလ္ႏွစ္ဦး ကို ျပပါဟုဆိုလွ်င္ လက္ရွိ အေမ ရိကန္ႏုိင္ငံ၏ ၄၅ ဦးေျမာက္သမၼတေဒၚနယ္ထရန္႔ (Donald Trump) ႏွင့္ ေျမာက္ကိုရီးယားေခါင္းေဆာင္ ကင္ဂ်ံဳအန္(Kim Jong Un)တို႔ကိုပဲ ျပရလိမ့္မည္ဟု ထင္ ပါသည္။ 

အေမရိကန္က အႀကိမ္ႀကိမ္ သတိေပးတားျမစ္ေနသည့္ ၾကားထဲက တာေဝးပစ္ဒံုးက်ည္မ်ားကို အႀကိမ္ႀကိမ္ စမ္းသပ္ပစ္လႊတ္၊ ႏ်ဴကလီးယားစမ္းသပ္မႈမ်ားကို အ ႀကိမ္ႀကိမ္လုပ္ေဆာင္ႏွင့္ ေျမာက္ ကိုရီးယားက ငါ့ျမင္း ငါစိုင္း စစ္ ကိုင္းေရာက္ေရာက္ လုပ္လာေလ ေသာအခါ ေနာက္ဆံုးသူက ကိုုယ့္ ကို ေဝဖန္၊ ကိုယ္က သူ႔ကို ထိုးႏွက္ ႏွင့္အေမရိကန္သမၼတႏွင့္ ေျမာက္ ကိုရီးယား ေခါင္းေဆာင္တို႔ အ ၾကားတြင္ စကားလံုးစစ္ပြဲမ်ားျပင္း ထန္သြားပါေတာ့သည္။ 

ေဒၚနယ္ထရန္႔က ကင္ဂ်ံဳအန္ကို အ႐ူးဟုဆိုပါသည္။ Madman တဲ့။ 

ဒံုးပ်ံလူကေလးဟုလည္း ဆို ပါသည္။ Little Rocket Man တဲ့။ ကင္ဂ်ံဳအန္ျပန္ေျပာပံုကလည္း ျပင္းထန္ပါသည္။ Dotard တဲ့။ ဇရာဒုဗၺလ၊ လူအိုလူရြဲ လူသူငယ္ ျပန္စသည္။ အဘိဓာန္မ်ား၌ Dotard ကို insult ဟုပင္ ကြင္းခတ္၍ ေဖာ္ျပပါသည္။ ေစာ္ကားသည့္ အသံုးအႏႈန္းဟူသည့္သေဘာ။ ေၾသာ္...သူတို႔ႏွစ္ဦးစကားလံုးမ်ား ျဖင့္ အျပန္အလွန္ ပစ္ခတ္တိုက္ ခိုက္ေနၾကသည့္ စစ္ပြဲ။ စကားလံုး စစ္ေျမျပင္။ 

သို႔ျဖင့္ စကားလံုးစစ္ပြဲက ျပင္းထန္လာေလေသာအခါ စစ္ ေျမျပင္ ကိုယ္က်င့္တရားတို႔၊ ဘာ တို႔ ကင္းလြတ္သြားပံုရပါသည္။ 

ေဒၚနယ္ထရန္႔က ကင္ဂ်ံဳအန္ကို ‘ဂ်ပု၊ လူဝ’ စသည္ျဖင့္ မည္သည့္အခါတြင္မွ ေခၚမည္မဟုတ္ ေၾကာင္း တံုု႔ျပန္လိုက္ေလေသာအ ခါ ေဒၚနယ္ထရန္႔ကို လူႀကီးလူ ေကာင္းဟု ထင္ထားသူတုိ႔ အံ့အား သင့္သြားၾကပါေတာ့သည္။ အေမ ရိကန္တို႔ကိုယ္တုိင္က သူတို႔သမၼ တကို အထင္ေသးသြားၾကပါေလ သတဲ့။ လူတစ္ေယာက္ႏွင့္တစ္ ေယာက္ အယူအဆခ်င္း၊ ပညာ ရပ္ခ်င္း ထုိးႏွက္တိုက္ခိုက္၍ရ ေသာ္လည္း ကိုယ္လက္အဂၤါကို အေျခခံကာ ျပက္ရယ္ျပဳျခင္း၊ ႏွိမ့္ခ်ျခင္း၊ ေျပာင္ေလွာင္ျခင္း စသည္

တို႔သည္ စိတ္ေနသဘာဝ ေအာက္ တန္းက်သူတုိ႔၌သာ ရွိတတ္သည့္ အမူအက်င့္ျဖစ္ေလရာ အေမရိ ကန္တို႔ သူတုိ႔သမၼတအေပၚ စိတ္ နည္းနည္းပ်က္သြားသည္မွာ သိပ္ မဆန္းၾကယ္လွ။ ကိုယ္အႀကီးႀကီး ထင္ထားမိသူက ေသးေသးက ေလးျဖစ္ေနခဲ့ေလေသာအခါ...။

(ႏွစ္)

စကားလံုးတစ္လံုးကို သံုးစြဲ သည့္အခါ တခ်ိဳ႕တေလေသာ လူ မ်ားအတြက္ ရယ္ရႊင္ဖြယ္ရာ ျဖစ္ ေနႏိုင္ေသာ္လည္း ကာယကံရွင္ တစ္ဦးဦးအေပၚ၌ စိတ္ထိခိုက္ဖြယ္ ရာမ်ားျဖစ္ေနခဲ့ေသာ္ ယင္းကို မသံုးစြဲသင့္ေၾကာင္း လူ႔က်င့္ဝတ္ ပညာရွင္မ်ားက ဆိုမိန္႔ခဲ့ၾကၿပီးျဖစ္ ပါသည္။ 

ကိုယ္ဝန္ေဆာင္ကို ဟာသ မလုပ္ရ။ ကိုယ္လက္အဂၤါခြၽတ္ယြင္းသူကို ဟာသမလုပ္ရ။ လူမ်ိဳးဘာ သာကို အေျခခံကာ ဟာသမလုပ္ ရ။ ဓေလ့ထံုးစံယဥ္ေက်းမႈကို ဟာ သမလုပ္ရ။ 

ျမန္္မာတို႔၌ ထိုအသိအား နည္းသည္ဟု ထင္ပါသည္။ ကိုယ္ အဂၤါအားနည္းခ်က္ရွိသူကို ဟာသလုပ္ကာ နာမည္ေခၚဆိုမႈမ်ားက ရပ္တိုင္းရြာတိုင္းပင္ျဖစ္ပါသည္။ 

မ်က္စိကေလး ျပဴးေနျပန္ ေတာ့ မ်က္ျပဴးဟု ဆိုၾကသလို နည္းနည္းကေလး ေမွးေနျပန္ ေတာ့ လည္း မ်က္ေမွးဟူ၏။ ဦး ေခါင္းက သာမန္ထက္ႀကီးေနသူ ကို ေခါင္းႀကီးဟူ၏။ နားရြက္က ေလးနည္းနည္းကားေနသူကို နား ကား၊ လက္ေခ်ာင္းကေလးအပို ရွိေနသူကို လက္ပြား၊ ေျခေထာက္ မသန္သူကို ေထာ့က်ိဳးစသည္ျဖင့္ ေခၚေဝၚကာ ရယ္ရႊယ္ဖြယ္ရာလုပ္ ေနၾကပံုမ်ားသည္ လူ႔က်င့္ဝတ္အ လြန္နိမ့္က်သူမ်ားျဖစ္ေၾကာင္း အ ၫႊန္းကိန္းမ်ားပင္ျဖစ္ပါသည္။ 

ကမၻာေပၚ၌ လူစဥ္မမီသူ၊ ဉာဏ္ရည္နိမ့္သူမ်ားကို မြန္ဂို (Mongol)ဟု အေခၚရွိခဲ့ဖူးပါ သည္။ ယင္းအေခၚက မြန္ဂိုလီး ယားလူမ်ိဳးတို႔ကို စိတ္ထိခိုက္ေစ ပါသည္။ 

ထို႔ေၾကာင့္ ယခုအခါ ထုိအ သံုးအႏႈန္းကို ေရွာင္ရွားလာၾကပါ သည္။ Longman ကဲ့သို႔ေသာ အဘိဓာန္ႀကီးမ်ားက မြန္ဂို (Mongol) ကို ေစာ္ကားသည့္ အဓိပၸာယ္ (Offensive)ရွိသည့္ စကားလံုးအျဖစ္ ေဖာ္ျပထားၾက  ၿပီး Do not use this word ဟူ၍ ဤစကားလံုးကို မသံုးႏွင့္ဟူ၍ပင္ ထည့္သြင္းေဖာ္ျပထားၾကပါေလ သည္။ 

ကုန္းေဘာင္ေခတ္စာဆို ေရႊ ေတာင္နႏၵသူက ေမြ႕ႏြန္းရကန္ကဲ့ သို႔ေသာ ကဗ်ာထဲတြင္ စာေကာင္း ကို ႀကိဳက္သူႏွင့္ စာညံ့ကို ႀကိဳက္သူ ႏွစ္ဦးကို ႏိႈင္းယွဥ္ထုိးႏွက္ရာတြင္ ‘ျပည္ႀကီးသားပါးစပ္က၊ ေထာ ပတ္ကို စားခ်င္၊ ကရင္က ငါးပိ’ဟု ငါးပိႀကိဳက္သူကို ထိုးႏွက္ေရးသားပံုမ်ိဳးသည္ ယခုအခါ ေခတ္မမီႏိုင္ေတာ့ပါ။ ငါးပိႀကိဳက္သည့္လူမ်ိဳးကို ေလွာင္ေျပာင္သကဲ့သု႔ိ ျဖစ္ေနပါသည္။ ဆင္ျခင္ရန္မ်ားပင္ ျဖစ္ပါသည္။ 
 

(သံုး)

ေျမာက္ကိုရီးယား ေခါင္း ေဆာင္ ကင္ဂ်ံဳအန္(Kim Jong Un) ကို ႀကိဳက္လွ၍ မဟုတ္သည့္ တိုင္ ‘ဂ်ပု၊ လူဝ’ စသည္ျဖင့္ ေဒၚနယ္ထရန္႔က စကားလံုးလက္ နက္ျဖင့္ ပစ္ခတ္လိုက္ပံုကိုကား အေမရိကန္အခ်ိဳ႕နည္းတူ ကြၽန္ ေတာ္လည္း မႀကိဳက္ႏိုင္ပါ။ 

လူႀကီးလူေကာင္းတို႔မည္ သည္ သူတစ္ပါး၏အားနည္းခ်က္ ကို မည္သို႔ေသာအခါတြင္မွ ျပက္ ရယ္ျပဳေလ့မရွိ။ ျပင္သစ္၌ မသန္ စြမ္းသူကို Disable Person ဟု မသံုးၾက။ မစြမ္းႏုိင္သူဟူသည့္ အဓိပၸာယ္ႀကီး။ Handicap တဲ့။ ဦးစားေပးရမည့္သူဟုပဲ သံုးပါ သည္။ 

စကားလံုးစစ္ပြဲထဲတြင္လည္း လူ႔က်င့္ဝတ္က ပါၿမဲပင္မဟုတ္ပါ လား။  ။

(ေဖာ္ျပပါ ေဆာင္းပါးသည္ စာေရးသူ၏ အာေဘာ္သာျဖစ္ပါသည္)