ပါတီၾကမ္းပိုး

(၁)အင္းဆက္ပိုးမႊား တစ္မ်ိဳးျဖစ္သည့္ ၾကမ္းပိုးကို ကြၽန္ေတာ္ အ လြန္ မုန္းသည္။ ၾကမ္းပိုးသည္ ေသြးစုပ္ဖုတ္ေကာင္သဖြယ္ မျမင္ ရသည့္ေနရာတြင္ ေနသည္။ လူခႏၶာကိုယ္ေပၚတြင္ မေနေသာ္ လည္း လူႏွင့္အနီးစပ္ဆံုးေနရာ တြင္ေနသည္။ ေပါက္ဖြားႏႈန္းက လည္း အရမ္းျမန္ၿပီး အံုႏွင့္က်င္း ႏွင့္တိုက္ခိုက္တတ္သည္။ လူ႔ခႏၶာ ကိုယ္ထဲမွ ေသြးကို စကၠန္႔ပိုင္း အတြင္း ႏွမ္းတစ္ေစ့ေလာက္ရ ေအာင္ စုပ္ယူႏုိင္သည္။

ၾကမ္းပိုး(Bug)ကို ၾကမ္းပိုး ဟု အမည္ေပးခဲ့ျခင္းမွာ လူေနအိမ္မ်ား၏အခင္းၾကမ္းၾကားထဲတြင္ ေနေသာ ပိုးေကာင္းမ်ားျဖစ္၍ဟု ယူဆႏုိင္သည္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ငယ္ စဥ္ကေတာ့ ၾကမ္းပိုးအမ်ားဆံုး ေနရာအရပ္သည္ ႐ုပ္ရွင္႐ံု၊ စာ သင္ေက်ာင္းႏွင့္ မီးရထားဘူတာ ႐ံုတို႔ျဖစ္သည္။ သန္႔ရွင္းမႈအား နည္းေသာ လူအမ်ားအသံုးျပဳ သည့္ ထုိင္ခံု၊ ခံုတန္းမ်ားတြင္ ၾကမ္းပိုးမ်ားသည္ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ႀကီး ေနထုိင္ၾက၏။

၁၉၇၀ ေက်ာ္တစ္ဝိုက္တြင္ ၾကမ္းပိုးႏွင့္ပတ္သက္၍ ‘သူခိုး ၾကမ္းပိုး’ ဟု ေခၚသည့္ ေဝါဟာရ သစ္တစ္ခုကို ၾကားရသည္။ ရပ္ ကြက္ထဲရွိ ခိုးဆိုးလုႏိႈက္ေတြကို ေခၚေဝၚျခင္းျဖစ္သည္။ လူႀကီးသူ မေတြက လူငယ္ေတြကို ‘သူခိုး ၾကမ္းပိုးေတြနဲ႔ မေပါင္းနဲ႔၊ ၾကည့္ ေရွာင္’ ဟု သတိေပးေလ့ရွိသည္။ လူငယ္ေတြကလည္း သူခိုးၾကမ္း ပိုးမ်ားႏွင့္မေပါင္းၾကပါ။ ထုိသူ မ်ားကိုလည္း အားမက်၊ အတုမ ခိုးၾကပါ။ သို႔ေသာ္ ထိုအခ်ိန္တြင္ စတီရီယိုေလာက၌ Love Bug ဟုေသာ သီခ်င္းတစ္ပုဒ္က ေခတ္ စားလာေလသည္။ လူငယ္လူရြယ္ တို႔သည္ Love Bug ကို ပါးစပ္ဖ်ားမွ မခ်။ အခ်စ္ၾကမ္းပိုးသည္ စတီရီယိုေတးသြားျဖင့္ သူတို႔ႏွလံုးသားကို စစ္ခနဲ စစ္ခနဲ ထုိးေလၿပီ။ နာလို႔နာရမွန္းမသိ။ ထုိၾကားထဲ လမ္းသရဲဇာတ္လိုက္တို႔၏႐ုပ္ရွင္ ေတြကလည္း လူငယ္ပရိသတ္ကို ဆြဲေဆာင္လာသည္။ လမ္းသရဲ ေတြက ဆံပင္အရွည္ထားၿပီး ေခါင္းေလာင္းေဘာင္းဘီဝတ္ကာ  လွ်ာတိုဦးထုပ္ေလးေတြေဆာင္း ၍ သ႐ုပ္ေဆာင္သည္။ ထုိလွ်ာတို ဦးထုပ္ေလးေတြကို အခ်စ္ၾကမ္း ပိုးအထုိးခံရသူမ်ားက လိုက္ ေဆာင္းၾက၏။ ထို႔ေၾကာင့္လည္း  ၾကမ္းပိုးဦးထုပ္ဟု ေခၚၾကျပန္ သည္။ ဤတြင္ ၾကမ္းပိုးဋီကာကို ေခတၱရပ္နားရန္သင့္ၿပီျဖစ္သည္။

(၂) ပါတီ(Party)ဆိုလွ်င္ အခ်ိဳ႕သည္ ယခုအခ်ိန္ထိ နာမည္ ၾကား႐ံုႏွင့္ ေၾကာက္ေနတတ္သူ မ်ားရွိသည္။ အာဏာရွင္တို႔လက္ ထက္တြင္ ပါတီႏွင့္အာဏာရွင္တို႔ မွာ စိမ္းစားဥႏွင့္ ခ်ိခ်ဥ္၊ ႏြားႏို႔ႏွင့္ သံပရာတို႔ကဲ့သို႔ တြဲဖက္မစားသံုး သင့္ေသာအရာေတြျဖစ္၏။ Partyကို အဓိပၸာယ္ဖြင့္မည္ဆိုလွ်င္ ေရြး ေကာက္ပြဲတြင္ ပါဝင္အေရြးခံ သည့္ ႏုိင္ငံေရးအုပ္စု၊ ဧည့္ခံပြဲ အျပင္ အလုပ္အတူလုပ္သူမ်ား၊ ခရီးအတူ သြားသူမ်ားဟုလည္း အနက္အဓိပၸာယ္ရသည္။ အာ ဏာရွင္တို႔သည္ ျပည္သူမ်ားႏွင့္ အလုပ္အတူ မလုပ္လို၊ ခရီးအတူ သြားသူမ်ားဟုလည္း မသတ္မွတ္ ခ်င္၊ ေရြးေကာက္ပြဲဟူသည့္ စကားကိုလည္း မၾကားခ်င္ၾက။ ထုိသို႔ႏွင့္ ပါတီဟူေသာ စကား သည္ ၎တို႔အတြက္ ရြံ႕မုန္းစရာ ျဖစ္သြားၾကသည္။

ယခုႏွစ္ပိုင္းတြင္ ႏိုင္ငံေတာ္ တည္ေဆာက္ေရးအတြက္ အလုပ္ အတူလုပ္သူမ်ား၊ ဒီမိုကေရစီဖက္ဒရယ္စနစ္သို႔ ခရီးအတူသြား သူမ်ားၾကားတြင္ ၾကမ္းပိုးမ်ားစြာ ေတြ႕လာရသည္။ ‘ၾကမ္းပိုးမ်ားတဲ့ အိပ္ရာေပၚ ေမာင္ေခ်ာႏြယ္ ေပ်ာ္ တာဆန္းတယ္’ ဟူသည့္ ကဗ်ာဆရာ ေမာင္ေခ်ာႏြယ္၏ ကဗ်ာသြားေလးကိုလည္း ျပန္သတိရမိ သည္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ၾကမ္းပိုးမ်ား တဲ့ အိပ္ရာေပၚမွာ ေပ်ာ္ေနမိသ လား။

ပါတီၾကမ္းပိုးဆိုသည္မွာ ယခုမွမဟုတ္ ပါလီမန္ဒီမိုကေရစီ ေခတ္တြင္လည္း ရွိခဲ့သည္။ အ တိုက္အခံအင္အားႀကီး ကြန္ျမဴ နစ္ပါတီတြင္း၌လည္း ရွိခဲ့သည္။ လမ္းစဥ္ပါတီေခတ္တြင္လည္း ရွိခဲ့သည္။ ပါတီၾကမ္းပိုးသည္ ႏိုင္ငံေတာ္အေရးကို ေႂကြးေၾကာ္သည္၊ ပါတီအမိုးေအာက္တြင္ေနသည္။ သို႔ေသာ္ မိမိ၏ကိုယ္က်ိဳးအတြက္ မ်က္ျခည္မျပတ္ေနသည္။ ကြန္ျမဴ နစ္အရင္းက်မ္းႀကီးမ်ားကို အ လြတ္က်က္မွတ္ေရရြတ္ၿပီး ဘနဖူးသိုက္တူးမည့္သူေတြ ရွိခဲ့သည္။ လမ္းစဥ္ပါတီ၏ လူတို႔၏အည မညသေဘာတရားမ်ားကို မစားရ ဝခမန္းေျပာကာ သမဝါယမဆိုင္ က ပစၥည္းေမွာင္ခိုေရာင္းစားသူ ေတြလည္း ေတြ႕ဖူးသည္။

(၃) ဆရာဝင္းေဖ၏ ‘ခ်က္ ႀကီးအတြက္ အရက္’ ဝတၳဳတိုကို ဖတ္ဖူးသူမ်ား သတိရလိမ့္မည္ ထင္သည္။ ဝတၳဳတိုမွာ ေက်ာင္း ဆရာ ဘမင္းႏွင့္ သူ႔အားလႊတ္အ ထင္ႀကီးေလးစားေသာ ခ်က္ႀကီး တို႔ အေၾကာင္းျဖစ္၏။ ေတာ ေက်ာင္းဆရာျဖစ္ေသာ ဆရာ ဘမင္းမွာ ရြာတြင္ ေက်ာင္းထုိင္ ဆရာေတာ္ၿပီးလွ်င္ ၾသဇာအရွိဆံုး ျဖစ္သည္။ ခ်က္ႀကီးအေပၚ ဆရာ ဘမင္းက ေက်းဇူးရွိသည့္အျပင္ ဆရာဘမင္း ဗဟုသုတမ်ား၍ ခ်က္ႀကီးက ေလးစားသည္။ တစ္ရက္ ယခင္ကဲ့သို႔ ခ်က္ႀကီးတို႔အိမ္သို႔ ဆရာဘမင္း ေရာက္လာသည္။ ခ်က္ႀကီးကို အရက္ရွိ၊ မရွိ ေမး သည္။ အရက္မရွိေၾကာင္း ေျဖ၍ သြားဝယ္မည္ေျပာေသာအခါ ေန ပူထဲ အရက္သြားမဝယ္ေစလို သည့္အျပင္ မေစာင့္ႏုိင္ေသာ ဆရာဘမင္းက အရက္ပုလင္းခြံ ေတာင္းသည္။ သန္႔ရွင္းေအာင္ ေဆးထားေသာ ပုလင္းခြံေပးလိုက္ ရာ ဆရာဘမင္းက ေရအိုးစင္သို႔ ကိုယ္တုိင္သြား၍ ပုလင္းခြံထဲ ေရ အျပည့္ထည့္သည္။ ထုိ႔ေနာက္ ပုလင္းထဲမွ ေရကို အရက္စစ္စစ္ နမ္းသည့္အတိုင္း နမ္းၾကည့္ သည္။

ထို႔ေနာက္ အျမည္းေတာင္း ၍ ခ်က္ႀကီးက ပဲေလွာ္ႏွင့္ ၾကက္ သြန္သုပ္ေပးသည္။ ထို႔ေနာက္ အရက္ေသာက္ရင္ လုပ္သကဲ့သို႔ ဖန္ခြက္ႏွင့္ ေရထည့္ရန္ မတ္ခြက္ ေတာင္းျပန္သည္။

ထုိ႔ေနာက္ ပုလင္းထဲက ေရ ကို ဖန္ခြက္ထဲသို႔ အရက္အစစ္ကို ငွဲ႕သကဲ့သို႔ ငွဲ႕ေသာက္သည္။ ၿပီး ေနာက္ မတ္ခြက္ထဲက ေရတစ္ က်ိဳက္ကို ေသာက္သည္။ ေရႏွင့္ ေရေရာေသာက္ေနေသာ ဆရာ ဘမင္းကို ၾကည့္၍ ခ်က္ႀကီး ရယ္ ခ်စ္စိတ္၊ အံ့ၾသစိတ္ျဖစ္ေသာ္ လည္း ေၾကာက္၍ အံ့ၾသဟန္မျပ ရဲ။ အရက္ေသာက္သကဲ့သို႔ပင္ နာရီဝက္ခန္႔ၾကာေသာအခါ ပုလင္းတစ္ဝက္က်ိဳးသြားၿပီး ဆရာ ဘမင္းမ်က္ႏွာနီရဲလာသည္။ တစ္ ပုလင္းကုန္ၿပီးေနာက္ တစ္ပုလင္း ထပ္ေပးရန္ ေျပာ၍ ေရအိုးစင္မွ ေရထပ္ထည့္ေပးရသည္။ ပုလင္း ျပန္ေပးစဥ္ ကေရာ္ကမည္ျဖစ္၍ ဆရာဘမင္းက ခ်က္ႀကီးကို ဆဲ သည္။ အရက္မူးလွ်င္ ဆဲသည့္အ တိုင္းပင္။ သည္လိုပင္ ေရကို ေရ ႏွင့္ေရာေသာက္လိုက္၊ အျမည္း စားလိုက္ျဖင့္ အေတာ္မူးလာသည့္ ဟန္ျပကာ ခ်က္ႀကီးကို မၾကာခဏဆဲ၏။

ထိုသို႔ျဖင့္ ဆရာဘမင္း ရီေဝ ေဝျဖင့္ ေတာ္ေတာ္မူးေနကာ ဒယီးဒယိုင္ျဖင့္ ျပန္သြားေလသည္။ ခ်က္ႀကီးလည္း ဆရာဘမင္းကို ၾကည့္၍ အံ့အားသင့္ေနကာ ဆရာ ဘမင္းက်န္ခဲ့ေသာ ပုလင္းမွ ေရ ကို ငွဲ႕၍ တစ္ခြက္ေသာက္လိုက္ သည္။ ၿပီးေနာက္ မတ္ခြက္ထဲက ေရေသာက္လိုက္၊ အျမည္းစား လိုက္ျဖင့္ လက္က်န္ရွင္းလိုက္ သည္။ ခဏအၾကာတြင္ ဇနီးသည္ ျမေမျပန္ေရာက္လာရာ မိန္းမ ေၾကာက္ရေသာ ခ်က္ႀကီးက မူးလွ်င္ လုပ္ေနက်အတိုင္း ဇနီးသည္ ဆဲ၍ လင္မယားရန္ျဖစ္ၾကရာ ခ်က္ႀကီးေနာက္ေစ့ကြဲမွ ပြဲၿပီးေလသည္။  ဇာတ္လမ္းက ဤမွ်သာ။

 ကြၽန္ေတာ္တို႔ လူ႔အဖြဲ႕အ စည္းအသိုင္းအဝိုင္းတြင္ အရက္ေသာက္ေသာက္၊ ေရေသာက္ ေသာက္ ေသာက္ခ်င္ရာေသာက္ ကာ မူးျပၿပီး ကိုယ္လိုရာ နားခ်မည့္သူေတြရွိေနသည္။ ပါတီမ်ား၌ ျဖစ္ေစ၊ အရပ္ဘက္လူ႔အဖြဲ႕အ စည္းမ်ား၌ျဖစ္ေစ ထုိသူေတြ အံုႏွင့္က်င္းႏွင့္ ရွိေနသည္။ သူတို႔သည္ အဖြဲ႕အစည္း၏ေခါင္းေဆာင္မ်ား လည္းမဟုတ္သလို ေနာက္လိုက္ ေကာင္းလည္း မဟုတ္ၾက။ အဖြဲ႕အစည္းအမိုးေအာက္ရွိ ၾကမ္းၾကားထဲတြင္ ေနထုိင္ၾကၿပီး ဆာေလာင္မြတ္သိပ္မွ ထြက္လာၾက သည္။ အပ္ဖ်ားေလာက္သာရွိ ေသာ အစက္ကေလးက ေသြးစုပ္ လိုက္သည္ႏွင့္ ခဏအတြင္း ႀကီး ထြားလာသည္။ ဒီေနရာမွာ စုပ္မရလွ်င္ ဟိုေနရာေျပာင္းစုပ္သည္။ ေသြးစုပ္စရာမရွိလွ်င္ ျပန္ပိန္လွီ သြားျပန္သည္။ သို႔ေသာ္ အခ်ိန္ ေကာင္းကို ေစာင့္ေနသည္။ သူတုိ႔အတြက္ ေနရာမလိုေပ။ ေနရာ ေကာင္းရဖို႔အတြက္လည္း သူတို႔ တြင္ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္မရွိ။ သူတို႔ သည္ ပါတီႏွင့္အဖြဲ႕အစည္း၏အ တိုက္အခံေကာင္းလည္း မဟုတ္။ ခလုတ္တံသင္းအျဖစ္ႏွင့္ သာေန သည္။ ျပည္သူလူထုေရွ႕တြင္ ႏုိင္ငံေတာ္အေရးကို ေႂကြးေၾကာ္ သည္။ စြန္႔လႊတ္အနစ္နာခံသူ၊ အမ်ားအက်ိဳးသယ္ပိုးသူမ်ားအ ျဖစ္ ဟန္ေရးျပသည္။

ၾကမ္းပိုးမ်ားတဲ့ အိပ္ရာေပၚ က ကြၽန္ေတာ္တို႔မေပ်ာ္သင့္ေတာ့ ဟု ထင္သည္။ ၾကမ္းပိုးမ်ားကို သုတ္သင္ေခ်မႈန္းၾကပါစို႔ဟု တိုက္တြန္းလိုက္ပါသည္။  ။

(ေဖာ္ျပပါ ေဆာင္းပါးသည္ စာေရးသူ၏ အာေဘာ္သာျဖစ္ပါသည္)

Top News