အညာနဲ႔ ထန္း အုိးစားမကဲြေစခ်င္ပါ

ေႏြဦးကာလ ျမဴထေသာခါ

ရင္းေထာင္ရင္းဆဲြ

ေဆာင္ၿမဲအုိးလြယ္ကာ

ဓားႏွီးထက္စြာ၊ ခါးမွာခ်ပ္လ်က္

ထန္းပြင့္ထန္းခိုင္၊ ရႊန္းၿမိဳင္ၿမိဳင္

ကလုိင္သာလြယ္လို႔

တက္သည္ႏွင့္ေလး။

၀န္ႀကီးပေဒသရာဇာေရး တဲ့ ‘ေႏြဦးကာလ ျမဴထေသာခါ’ တ်ာခ်င္းကဗ်ာရဲ႕ နိဒါန္းအပိုဒ္ ေလး ျဖစ္ပါတယ္။ ေရႊလက္ဟာ ျမစ္၀ကြၽန္းေပၚေဒသမွာ ႀကီးျပင္း ခဲ့ရေပမယ့္ အဲဒီကဗ်ာေလး ေၾကာင့္ အညာေဒသနဲ႔ ထန္းေတာနဲ႔ ထန္းတက္သမားမိသားစုနဲ႔ စိတ္ထဲမွာ အလိုလိုရင္းႏွီးကြၽမ္း ၀င္ခဲ့ရတယ္။ အညာေဒသလုိ႔ဆို လုိက္တာနဲ႔ ထန္းပင္ထန္းေတာ ႀကီးေတြ၊ ထန္းတက္သမား မိ သားစုဘ၀ေတြကို စိတ္အာ႐ုံမွာ အလုိလုိျမင္ေယာင္လာတဲ့အထိ အဲဒီတ်ာခ်င္းကဗ်ာေလးက အ စြမ္းထက္လွပါတယ္။ အဲဒီကဗ်ာ  ေၾကာင့္ပဲ ေနာက္ပိုင္းကာလေတြ မွာ အလုပ္တာ၀န္ေတြနဲ႔ အညာ ေဒသေရာက္တဲ့အခါမွာလည္း ထန္းပင္၊ ထန္းေတာႀကီးေတြဆီ အေရာက္သြားခဲ့တယ္။ ထန္းပင္  က်ရည္ကို ေသာက္၊ ပဲႀကီးေလွာ္ နဲ႔ ၾကက္ေၾကာ္ကုိ စားတယ္။ ထန္းတက္သမား မိသားစုေတြနဲ႔ စကားစျမည္ေျပာတယ္။ ဒီလိုနဲ႔ ျမစ္၀ကြၽန္းေပၚသား ေရႊလက္က အညာေဒသနဲ႔ ထန္းေတာႀကီး ေတြကုိ စိတ္၀င္စားမိရာကေနခ်စ္ ျမတ္ႏုိးမိခဲ့ပါတယ္။ အညာေဒသ ဟာ လြန္ခဲ့တဲ့ရာစုႏွစ္ေပါင္းမ်ား စြာကတည္းက ထန္းအရင္းအျမစ္ ေတြကို ပိုင္ဆုိင္ခဲ့တာပါ။ အဲဒီအ ခ်ိန္ကတည္းက ထန္းအေျချပဳ အညာယဥ္ေက်းမႈ၊ အညာထြက္ ကုုန္ေတြဟာ ျမန္မာႏုိင္ငံမွာသာ မက ကမၻာမွာလည္း ဂုဏ္သတင္း ေက်ာ္ေစာခဲ့တယ္။

ထန္းပင္ေတြဟာ ဘယ္အ ခ်ိန္ကတည္းက ျမန္မာ့ေျမေပၚမွာ ရွင္သန္ေပါက္ဖြားခဲ့တာလဲဆုိတာ ေရႊလက္မသိပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ ပုဂံ ေခတ္ကတည္းက အေရးပါတဲ့ ေကာက္ပဲသီးႏွံစာရင္းမွာ ထန္း ပင္ေတြ ပါ၀င္ေနခဲ့တယ္။ ေခတ္ အဆက္ဆက္ ဘုရား၊ ေစတီ၊ ေက်ာင္း၊ ကန္ေတြ ေဆာက္လုပ္ လွဴဒါန္းတဲ့အခါ ထန္းပင္ေတြကို ပါ ဧကဆယ္နဲ႔ခ်ီၿပီး စိုက္ပ်ဳိးလွဴ ဒါန္းခဲ့ၾကတယ္။ ဒါဟာ ပုဂံေခတ္ မွာ ယဥ္ေက်းမႈတစ္ခုလို ထြန္း ကားခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီလို ယဥ္ေက်း မႈေတြ ေခတ္အဆက္ဆက္ထြန္း ကားခဲ့ျခင္း၊ စား၀တ္ေနေရးအ တြက္ စိုက္ပ်ဳိးခဲ့ျခင္းေတြေၾကာင့္ အညာေဒသမွာ ထန္းပင္၊ ထန္း ေတာေတြ ေပါမ်ားေနတာလို႔ ခန္႔ မွန္းမိပါတယ္။ အညာေဒသမွာ ေခတ္အဆက္ဆက္ ထန္းပင္၊ ထန္းေတာေတြေပါမ်ားခဲ့တယ္ဆုိ တာ ပုံျပင္မဟုတ္ပါဘူး။ ဥပမာအ ေနနဲ႔ ကုန္းေဘာင္ေခတ္က မုဆိုး ဖုိရြာသူႀကီး ဦးေအာင္ေဇယ်(အ ေလာင္းမင္းတရား)က သူ႔ခံတပ္ ကို ထန္းလုံးေတြနဲ႔ တည္ေဆာက္ ခဲ့တာကိုပဲ ၾကည့္ပါ။ ထန္းပင္ေတြ ေပါလို႔သာ ခံတပ္ႀကီးတစ္ခုလုံး ကုိ ထန္းပင္အလုံးလုိက္ေတြနဲ႔ တည္ေဆာက္ႏုိင္ခဲ့တာေပါ့။ အဲဒီ ထန္းလုံးခံတပ္ေၾကာင့္ပဲ ဦးေအာင္ေဇယ်(အေလာင္းမင္းတရား) ဟာ ကုန္းေဘာင္ေခတ္ တတိယျမန္မာႏုိင္ငံေတာ္ကို တည္ေထာင္ ႏုိင္ခဲ့တာ မဟုတ္လား။ ဒါေၾကာင့္ ထန္းပင္ေတြဟာ ကုန္းေဘာင္ေခတ္တတိယ ျမန္မာႏုိင္ငံေတာ္ ကို တည္ေထာင္တဲ့ေနရာမွာ အဓိကအခန္းက႑ကေန ပါ၀င္ခဲ့တဲ့အထိ အေရးပါခဲ့တယ္လို႔ ဆိုခ်င္ပါတယ္။  အေရွ႕ေတာင္အာရွ ေဒသတစ္ခုလုံးရွိ ကမ္း႐ုိးတန္းေတြနဲ႔ ျမစ္၀ကြၽန္းေပၚေဒသေတြရဲ႕ အ မွတ္သေကၤတဟာ အုန္းပင္ေတြ ျဖစ္ၿပီး ျမန္မာႏုိင္ငံအလယ္ပုိင္း (အညာေဒသ)ရဲ႕ အမွတ္သေကၤ တဟာ ထန္းပင္ေတြျဖစ္တယ္လို႔ ဆုိႏုိင္ပါတယ္။ ထန္းပင္ေတြကို အညာေဒသရဲ႕ ဘုရား၊ ေက်ာင္း၊ ကန္ေတြ၊ လယ္ယာေျမေတြ၊ လမ္းေဘးေတြ စသျဖင့္ ေနရာ အႏွံ႔မွာ ေတြ႕ျမင္ႏုိင္ပါတယ္။ ထန္းပင္ ေတြဟာ အညာေဒသရဲ႕ ရာသီဥတုနဲ႔ ေဂဟစနစ္ကို ႀကိဳက္ႏွစ္သက္တဲ့အတြက္ အညာေဒသဟာ ထန္းနဲ႔ အလုိက္ဖက္ဆုံး ျဖစ္ပါတယ္။ ထန္းပင္ေတြက အညာ ေဒသရဲ႕ ရာသီဥတုနဲ႔ ေဂဟစနစ္ ကိုလည္း ျပန္ထိန္းသိမ္းေပးပါ တယ္။ ဒါေၾကာင့္ အညာေဒသ ေတြဟာ ထန္းပင္ေတြသာမရွိခဲ့ ရင္ ဒီထက္မက ပူျပင္းေျခာက္ ေသြ႕တဲ့ ကႏၲာရဆန္ေသာေဒသ အျဖစ္သို႔ ေရာက္ရွိသြားႏုိင္တယ္ လို႔ ေရႊလက္ယူဆမိပါတယ္။

ထန္းပင္ေတြဟာ အညာေဒ သရဲ႕ ရာသီဥတုကို ထိန္းညႇိေပး သလို ထန္းရည္အပါအ၀င္ ျမန္မာလူမ်ဳိးအားလုံး စားသုံးႏုိင္ဖို႔ ထန္းလ်က္ကိုလည္း ရရွိေစပါတယ္။  ဒါတင္မကေသးပါဘူး။ ထန္းပင္ ဟာ အသုံးျပဳသူအေပၚ မူတည္ ၿပီး ထန္းရြက္၊ ထန္းလက္၊ ထန္း သီး၊ ထန္းျမစ္စသျဖင့္ တစ္ပင္ လုံးအသုံး၀င္ပါတယ္။ ထန္းရြက္ ထန္းလက္ေတြကို အိမ္မိုးဖို႔နဲ႔ လက္မႈပစၥည္းေလးေတြ လုပ္တဲ့ ေနရာမွာ သုံးပါတယ္။ ထန္းရြက္ မုိးအိမ္တို႔၊ ထန္းလက္ပုတီးတို႔ ဟာ စိတ္၀င္စားဖို႔ေကာင္းတဲ့ ထန္းပင္ရဲ႕ အသုံး၀င္မႈတစ္မ်ဳိးပါ ပဲ။ ထန္းပင္မွာ အဖိုနဲ႔ အမ ပင္ဆုိ ၿပီး ႏွစ္မ်ဳိးရွိပါတယ္။ ထန္းအမ ပင္က သီးတဲ့ထန္းသီးအႏုကေန ထန္းရည္ခံႏုိင္သလို ထန္းသီးအ ရင့္ကေနလည္း ထန္းရည္ခံႏုိင္ပါ တယ္။ ေနာက္ၿပီး ထန္းသီးအရင့္ ေတြကို စဥ္းၿပီး ႏြားစာေကြၽးၾကတဲ့ အတြက္ထန္းသီးက အညာေဒသ က ႏြားေတြအတြက္ မရွိမျဖစ္ ရာ သီစာလို႔ေတာင္ ေျပာရမလုိပဲ။ ထန္းသီးေတြ မွည့္လာတဲ့အခါမွာ ေတာ့ ထန္းသီးမုန္႔ျပဳလုပ္ၾကပါ တယ္။ ေရႊ၀ါေရာင္အဆင္း၊ ခ်ဳိ ေမႊးေသာအရသာနဲ႔ ထန္းသီးမုန္႔ ေတြဟာ စားဖူးသူတုိင္းကို ႏွစ္ သက္ေစပါတယ္။ ဒါတင္မက ေသးပါဘူး။ ထန္းသီးႏုရည္၊ ထန္း သီးအဆန္၊ ထန္းၾကည္ေထြး၊ ထန္းသီးဟင္း၊ ထန္းသီးဘာကင္၊ ထန္းသီးဆီမႈတ္စသျဖင့္ ထန္းသီး ကိုပုံစံအမ်ဳိးမ်ဳိးနဲ႔ ဖန္တီးစား ေသာက္လုိ႔လည္း ရပါတယ္။ ထန္းပင္အေၾကာင္း ေျပာမယ္ဆုိရင္ ထန္းျမစ္ကို ေမ့ထားလို႔မရဘူး။ ထန္းျမစ္ဟာျပဳတ္စားရင္ပဲျဖစ္ ျဖစ္၊ ဖုတ္စားရင္ပဲျဖစ္ျဖစ္ ခ်ဳိစိမ့္ ေမႊးတဲ့ အရသာတဲ့ျပည့္စုံတဲ့အ တြက္ ႀကိဳက္ႏွစ္သက္ၾကပါတယ္။

ထန္းပင္ကို အမွတ္တမဲ့ ၾကည့္ရင္ ထန္းရည္နဲ႔ ထန္းလ်က္ ပဲရတယ္ထင္ရေပမယ့္ တကယ္ တမ္းက်ေတာ့ အံ့ၾသစရာေကာင္း ေလာက္ေအာင္ ထန္းရြက္ကေန ထန္းျမစ္အထိ တစ္ပင္လုံး အသုံး ၀င္ေနတာ ေတြ႕ရပါတယ္။ ထန္း ဟာ ေရႊလက္အထက္မွာေရးျပ ခဲ့တဲ့အတုိင္း လူေတြရဲ႕စားေရး၊ ေသာက္ေရးကို တုိက္႐ုိက္အ ေထာက္အကူျပဳသလို ေနေရး၊ ထုိင္ေရးအတြက္လည္း အေထာက္ အကူျပဳေနျပန္ပါတယ္။  ထန္းပင္ အလုံးေျဖာင့္ေျဖာင့္ရင့္ရင့္ တစ္ လုံးကို အပင္ေျခကေန လွဲၿပီးခဲြ ျခမ္းစိတ္ျဖာတယ္။ ၿပီးေတာ့ အ ညာေဒသေနအိမ္၊ ႏြားတဲ၊ ဆုံတဲ နဲ႔ ႏြားစာေလွာင္တဲ့တဲ စသျဖင့္ အေဆာက္အအုံေတြ ေဆာက္ လုပ္တဲ့ေနရာမွာ အသုံးျပဳၾကပါ တယ္။ ထန္းသားဟာ သစ္ပုိးနဲ႔ျခ ေတြ အလြယ္တကူမစားႏုိင္၊ မဖ်က္ဆီးႏုိင္ေပမယ့္ ေျမႀကီးနဲ႔ ၾကာၾကာထိေနရင္ ျမန္ျမန္ေဆြး ျမည့္တတ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ထန္းသားကို ေျမႀကီးနဲ႔မထိတဲ့ ၾကမ္းခင္း၊ ထုပ္၊ ေလ်ာက္၊ ဒုိင္း၊ ျမား၊ ပန္းဆဲြေတြအတြက္ သုံးမယ္ ဆိုရင္ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ခိုင္ခံ့ တယ္လို႔ ကြၽမ္းက်င္သူေတြက ဆုိ ၾကပါတယ္။

အသိပညာ၊ ဗဟုသုတနဲ႔ နည္းပညာေတြ ထြန္းကားလာတာ နဲ႔အမွ် ထန္းပင္ရဲ႕အသုံး၀င္မႈဟာ ကမၻာဆန္လာတယ္လုိ႔ေတာင္ ဆုိ ခ်င္ပါတယ္။ ထန္းသားနဲ႔ ပရိ ေဘာဂေတြ(စားပဲြ၊ ကုလားထုိင္၊ ႐ႈိးေက့စ္၊ ဗီ႐ုိ စသျဖင့္ )ကုိ တီ ထြင္ျပဳလုပ္လာၾကသလုိ အသုံး အေဆာင္ပစၥည္းအမ်ဳိးမ်ဳိး (ဆန္ ေကာ၊ ဆန္ခါ၊ ေတာင္း၊ ျခင္း ေတာင္း၊ ဖာေတာင္း၊ ဦးထုပ္၊ ခေမာက္၊ ပန္းအုိး၊ ထန္းရြက္ပု တီး၊ ဖိနပ္စသျဖင့္) ကိုလည္း စိတ္ကူးဉာဏ္ကြန္႔ျမဴးႏုိင္သ ေလာက္ တီထြင္ဖန္တီးလာၾက တာေတြ႕ရပါတယ္။ အဲဒီပစၥည္း ေတြကို ျပည္တြင္း၊ ျပည္ပ ခရီး သြားေတြက ႀကိဳက္ႏွစ္သက္စြာ ၀ယ္ယူအားေပးၾကတဲ့အတြက္ ၀င္ေငြေကာင္းၾကတယ္လို႔ သိရ ပါတယ္။ အခုေနာက္ပုိင္း အျမင္ က်ယ္တဲ့စီးပြားေရးသမားေတြက ပညာရွင္ေတြနဲ႔ ပူးေပါင္းၿပီး ထန္း သားပါေကးကို တီထြင္တယ္။ ေနာက္ၿပီး ႏုိင္ငံတကာေစ်းကြက္ ဆီ ထိုးေဖာက္၀င္ေရာက္ေနၿပီလို႔ သိရခ်ိန္မွာ ေရႊလက္ကိုအံ့ၾသမွင္ တက္ေစခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီေလာက္ ေတာင္ပဲ ထန္းပင္ေတြက အသုံး ၀င္သတဲ့ဗ်ာ။ ေသေသခ်ာခ်ာ အ သုံးျပဳႏုိင္ရင္ ထန္းပင္ေတြဟာ အ ညာသူ၊ အညာသားေတြရဲ႕ စား ၀တ္ေနေရးကို အမ်ားႀကီး အေထာက္ကူျဖစ္ေစလိမ့္မယ္လို႔ ေရႊလက္ကေတာ့ ယုံၾကည္ေနမိ တယ္။ အခုေတာ့ အညာေဒသမွာ ထန္းတက္လုပ္သား ရွားပါးေန သတဲ့။ ထန္းနဲ႔ အသက္ေမြးသူေတြ နည္းလာသတဲ့။ ဒီသတင္းေတြကုိ ေရႊလက္အႀကိမ္ႀကိမ္ ၾကားလာရေတာ့ စိတ္၀င္စားလာတယ္။ အညာေဒသအတြက္ စိတ္ပူလာ တယ္။ ဘာေၾကာင့္ ဒီလိုျဖစ္ရတာ လဲလို႔ ေလ့လာၾကည့္မိတယ္။ ေရႊ လက္ေလ့လာမိသေလာက္ေတာ့ ထန္းလ်က္ေစ်း မေကာင္းတာ၊ ထန္းလ်က္လုပ္ဖုိ႔ ေလာင္စာထင္း ေစ်းႀကီးတာက အဓိကျဖစ္ေန တာ ေတြ႕ရတယ္။ ထန္းလ်က္ ေစ်းမေကာင္းေတာ့ ထန္းေတာင္ သူေတြက ထန္းလ်က္လုပ္ငန္း မလုပ္ခ်င္ၾကေတာ့ဘူး။ တစ္ဖက္ မွာ ထန္းကိုအပင္လုိက္ ေစ်း ေကာင္းေပး ၀ယ္လာတာေတြ လည္း ရွိလာတယ္။ ဒီေတာ့ ထန္း ရည္တက္၊ ထန္းလ်က္ခ်က္မွ ေငြ ရမယ့္အခ်ိန္ကို ေစာင့္မေနေတာ့ ဘဲ ထန္းပင္ေတြကို ခုတ္လွဲၿပီး ေရာင္းလာၾကတယ္။ အုတ္ဖုတ္ လုပ္ငန္းေတြကလည္း ထင္းရွား ပါးလာတဲ့အတြက္ ထန္းပင္ကိုအ လုံးလုိက္ ၀ယ္ယူၿပီးအသုံးျပဳလာ ၾကတယ္။

  ေနာက္ၿပီး ထန္းနဲ႔ လုပ္ တဲ့ ပရိေဘာဂေတြ၊ အသုံးအ ေဆာင္ပစၥည္းေတြကိုလည္း ျပည္ ပခရီးသြားဧည့္သည္ေတြက ၀ယ္ ယူအားေပးမႈျမင့္မားလာတဲ့အ တြက္ အဲဒီပစၥည္းေတြလုပ္ဖို႔ ထန္း ပင္ေတြကို လွဲၾကရျပန္တယ္။ ဒီလိုနဲ႔ မိ႐ုိးဖလာထန္းတက္လုပ္ ငန္း၊ ထန္းလ်က္ခ်က္လုပ္ငန္း ေတြဟာ အနည္းငယ္ ေမွးမွိန္လာ ခဲ့ရတယ္လို႔ ေရႊလက္အေနနဲ႔ ျမင္ မိပါတယ္။

  ထန္းနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ပရိ ေဘာဂေတြ၊ အသုံးအေဆာင္ ပစၥည္းေလးေတြ ျပဳလုပ္ရာကေန ၀င္ေငြေတြ ေကာင္းေနတာက ေတာ့ အင္မတန္၀မ္းသာစရာပါ။ ဒါေတြျဖစ္လာဖို႔အတြက္ ထန္းပင္ ေတြကို မျဖစ္မေန ခုတ္လွဲရမွာပါ။ ဒီအတြက္ ၾကာလာရင္ ထန္းပင္ ေတြ ေပ်ာက္ကြယ္သြားႏုိင္ပါ တယ္။ ဒါေၾကာင့္ ထန္းပင္ကိုခုတ္ သလို မ်ဳိးမတုံးေအာင္ ျပန္စုိက္ တာကိုလည္း မျဖစ္မေန တာ၀န္ တစ္ရပ္အေနနဲ႔ လုပ္ေဆာင္ဖို႔လို ပါတယ္။ ေနာက္ၿပီး ထန္းအပင္ လုိက္အသုံးျပဳၿပီး အုတ္ဖုတ္ေနတဲ့ လုပ္ငန္းေတြကိုလည္း အေရးယူ ဖုိ႔ လိုပါတယ္။ မိ႐ိုးဖလာထန္း လ်က္လုပ္ငန္းကိုလည္း အခု ထက္ သန္႔သန္႔ရွင္းရွင္း သပ္သပ္ ရပ္ရပ္နဲ႔ က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ ျဖစ္ ေအာင္ နည္းပညာအဆင့္ျမႇင့္ တင္ ေဆာင္ရြက္သင့္ပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲဆုိရင္ တစ္ႏုိင္ငံလုံးမွာ ထန္းလ်က္လုိအပ္ခ်က္ေတြ ရွိေနေသးတဲ့အျပင္ ျပည္ပခရီးသြား ဧည့္သည္ေတြကလည္း ထန္းလ်က္အမ်ဳိးမ်ဳိးကို စိတ္၀င္စား လာၾကလို႔ပါပဲ။ ထန္းလ်က္လုပ္ဖို႔ ထင္းေလာင္စာ အတြက္လည္း ထင္းမသုံးစဲြဘဲ တျခားထင္းအစားထုိးေလာင္စာ သုံးစဲြမႈေတြကိုလည္းတီထြင္စမ္းသပ္လုပ္ကိုင္ဖို႔ လုိပါတယ္။ ဟိုတစ္ေလာကေတာ့ ေက်ာက္ပန္းေတာင္းမွာ ေနေရာင္ျခည္စြမ္းအင္နဲ႔ ထန္းလ်က္ခ်က္ လို႔ရေအာင္ စမ္းသပ္ေနတယ္လို႔ မိတ္ေဆြတစ္ေယာက္က ေျပာပါတယ္။ ဒါမ်ဳိးေတြကို အစိုးရအေနနဲ႔ အားေပးအားေျမႇာက္ျပဳရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

 လက္ရွိ အေျခအေနမွာ ေတာ့ အညာေဒသမွာေမြး၊ အ ညာေဒသမွာႀကီးၿပီး အညာရဲ႕အ လွ၊ အညာရဲ႕ သေကၤတ၊ အညာ ရဲ႕ သဘာ၀၊ အညာရဲ႕ ယဥ္ေက်း မႈဓေလ့ စ႐ုိက္လကၡဏာေတြကို ေဖာ္က်ဴးေပးေနတဲ့ ထန္းပင္ေတြ ဟာ တျဖည္းျဖည္းနဲ႔ ရွားပါး ေပ်ာက္ကြယ္ေတာ့မယ့္ဘက္ကို ယိမ္းေနခဲ့ပါၿပီ။ ဒါေၾကာင့္ အစိုးရ အပါအ၀င္ အညာေဒသခံ ျပည္ သူေတြအားလုံးက ထန္းပင္ေတြ မ်ဳိးမတုံးေအာင္ ထိန္းသိမ္းေစာင့္ ေရွာက္ၿပီး ျပန္လည္စုိက္ပ်ဳိးမႈမ်ား ျပဳလုပ္ဖို႔ လိုေနၿပီျဖစ္ပါတယ္။ ဒါမွသာ အညာေဒသနဲ႔ ထန္းပင္ ထန္းေတာေတြဟာ အုိးစားမကဲြ ၾကမွာျဖစ္ပါေၾကာင္း အသိေပး ေရးသားလုိက္ရပါတယ္။   ။

(ေဖာ္ျပပါ ေဆာင္းပါးသည္ စာေရးသူ၏ အာေဘာ္သာျဖစ္ပါသည္)

Top News