အပ္နဖားႏွင့္ ႐ုရွားမွာ ထန္းရည္ရွိလုိ႔လား

(တစ္)

ႀကီးက်ယ္ခမ္းနားသည့္ အ ေၾကာင္းအရာတို႔ကုိသာ ကဗ်ာဖြဲ႕ စာဖြဲ႕ေလ့ရွိသည့္ ျမန္မာစာေပ ဂႏၴ၀င္လမ္းေၾကာင္းမွ ခြဲထြက္ကာ ေသးေသးမႊားမႊားကိစၥကေလးမ်ား အေပၚ၌ အာ႐ုံစုိက္၍ခံစားေရးဖြဲ႕ သည့္စာေပတစ္ေခတ္ကုိ ေခတ္ စမ္းစာေပဟု သမုတ္ခဲ့ၾကပါသည္။

ထုိေခတ္၌ ကဗ်ာစာဆုိႀကီး ဆရာေဇာ္ဂ်ီက ကဗ်ာေပါက္စန ကေလးတစ္ပုဒ္ကုိ ေရးပါသည္။ ေဒြးခ်ိဳး။ အခ်ိဳးကဗ်ာမ်ားထဲ၌ အတုိဆုံးအခ်ိဳး။ ကဗ်ာပါအေၾကာင္းအရာကလည္း တကယ့္ေသးေသးကေလး။ အပ္နဖားေပါက္ကေလး၏ အေၾကာင္း။ သည့္ထက္ေသးသည့္အရာေတာ့ ကဗ်ာဖြဲ႕စရာ ရွိမည္မထင္ေတာ့။ ကဗ်ာေခါင္းစဥ္ကလည္း ‘အပ္နဖား’ပဲျဖစ္ပါ သည္။

ထုိးေသာ္တဲ့ ထုိးေသာ္

ႀကိဳးေခ်ာ္လုိ႔သြား။

အမယ္အုိ အျမင္ကတ္တယ္

အပ္ေရႊနဖား။

ႏွစ္သက္မႈျဖင့္စကာ ဉာဏ္ ပညာတြင္ အဆုံးသြားသတ္သည့္ ကဗ်ာကေလးပဲျဖစ္ပါသည္။ အမယ္အုိက အပ္နဖားေပါက္က ေလးထဲသုိ႔ အပ္ခ်ည္ကုိအႀကိမ္ ႀကိမ္ထုိးပါသည္။ သုိ႔ေသာ္ မ၀င္။ ဤ၌ အမယ္အုိက အျမင္ကတ္ ကတ္ျဖင့္ဆဲပါေလသည္။ မည္သည့္အရာကုိ အျမင္ကတ္သည္  ထင္ပါလိမ့္။ ဪ...အပ္နဖား ေပါက္ကေလးကုိ အျမင္ကတ္ သည္ဆုိပါ့လား။ အပ္နဖားေပါက္က က်ဥ္းလြန္းေလသတဲ့။ အမယ္အုိ၊ အဘြားအုိတို႔၏ ဓေလ့ဆဲဆုိ ျမည္တြန္လုိ႔ပင္ ေနေလေရာ့သလား။

ဆရာေဇာ္ဂ်ီက လူေတြကုိ ကဗ်ာျဖင့္ ေ၀ဖန္ေရးလုပ္လုိက္ ျခင္းပင္ျဖစ္ပါသည္။ အပ္နဖား ေပါက္က အပ္နဖားေပါက္ပဲျဖစ္ပါသည္။ ယခင္ကလည္း ယခုအရြယ္။ ယခုလည္း ယခုအရြယ္။ ဘာမွမေျပာင္းလဲ။ ေျပာင္းလဲသြား သည္က မိမိ၏အျမင္အာ႐ုံ။ မၾကည္လင္ေတာ့။ မျပတ္သား ေတာ့။ မသဲကြဲေတာ့။ မႈန္ၿပီ။  တကယ့္တကယ္အျပစ္တင္ရမွာက မိမိ၏မ်က္စိ။ အပ္နဖားမဟုတ္။

တစ္ခါတေလ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ကဗ်ာထဲက အမယ္အုိလုိမ်ားျဖစ္ ေနၾကေလေရာ့သလားဟု မၾကာခဏအေတြး၀င္မိပါသည္။ ကုိယ့္ခ်ိဳ႕ယြင္းအားနည္းမႈကုိ သတိေမ့ကာ ေဘးပတ္၀န္းက်င္ကုိ အျပစ္ရွာေနမိသည့္အျဖစ္မ်ား။

(ႏွစ္)

စာေရးဆရာႀကီး ေသာ္တာ ေဆြက ျမန္မာစာေပေလာက၌ ထင္ရွားပါသည္။ ၀တၳဳတိုရွည္မ်ား ဘ၀အေတြ႕အႀကံဳ ေရးျခစ္တင္ျပ မႈမ်ားျဖင့္ အလြန္ထင္ရွားသည့္စာ ေရးဆရာႀကီးျဖစ္ပါသည္။ ဆရာ က ေပါင္းတည္ၿမိဳ႕နယ္ႀကိဳ႕ပင္ရြာ ဇာတိ။

၁၉၆၃ တြင္ ခ်စ္ၾကည္ေရး ခရီးစဥ္မ်ားအျဖစ္ ဆရာေသာ္တာ ေဆြျပည္ပသုိ႔ ခရီးႏွင္ပါသည္။ ဆုိ ဗီယက္ယူနီယံႏွင့္ အေရွ႕ဂ်ာမနီ။ ႏုိင္ငံအမည္မ်ားကုိ ၾကည့္႐ုံႏွင့္ ျမန္မာ့ဆုိရွယ္လစ္လမ္းစဥ္ဟု အ သံလႊင့္ထားသည့္ ျမန္္မာႏုိင္ငံကုိ ဆုိရွယ္လစ္ႏုိင္ငံႏွစ္ခုက ၀ါဒျဖန္႔ သည့္အေနႏွင့္ ျမန္မာစာေရးဆ ရာတို႔ကုိ ေခၚေၾကာင္း ရိပ္စားမိႏုိင္ ပါသည္။

ဆရာေသာ္တာေဆြ ျပန္လာသည့္အခါ ဆုိဗီယက္႐ုရွားကုိ ေတာ္ေတာ္ကေလးသေဘာက် လာခဲ့ပုံရပါသည္။ ေရာက္ရာအရပ္၌ ဆုိဗီယက္ယူနီယံခ်ီးမြမ္းခန္း ဖြင့္ပါေလေတာ့သည္။ အထူးသ ျဖင့္ သူ႕ဇာတိႀကိဳ႕ပင္ရြာသုိ႔ေရာက္ သည့္အခါ မစားရ၀ခမန္း အာသာငမ္းငမ္းျဖစ္ေနသည့္ သူ႕ငယ္ ေပါင္းတို႔ကုိ ဆုိဗီယက္အေတြ႕အႀကံဳေတြ ေဖာက္သည္ခ်ပါေလ၏။

လမ္းေတြဘယ္လုိေကာင္းမြန္တာ၊ ပလက္ေဖာင္းေတြဘယ္ လုိလွပေသသပ္တာ၊ မီးရထား ေတြ ဘယ္လုိၿငိမ့္ေညာင္းတာ၊ လွ်ပ္စစ္မီးေတြဘယ္လို လုံ ေလာက္တာ၊ ေတာင္းရမ္းစား ေသာက္သူတို႔ကင္းရွင္းတာ၊ ႐ုရွား ေဗာ္ဒဂါအရက္ဘယ္လုိေကာင္း တာ၊ ႏွင္းေတြက ဘယ္လိုလွတာ၊ လူေနမႈအဆင့္ဘယ္လုိျမင့္တာ၊ ဘတ္စ္ကားစနစ္ဘယ္လုိေကာင္း မြန္တာစသည္ စသည္ျဖင့္ဆုိရွယ္လစ္စနစ္ေအာက္က ႐ုရွားႏုိင္ငံ ႀကီး၏ေကာင္းမြန္ပုံမ်ားကုိ သူ႔နံ ေဘးတြင္၀ုိင္းေနသည့္ ရြာသားမ်ားအား အာေပါင္အာရင္းသန္သန္ျဖင့္ ေျပာေနျခင္းလည္းျဖစ္ပါ သည္။

ဆရာေသာ္တာေဆြစကားစနည္းနည္းျပတ္သြားသည့္အခါ ခ်က္ေကာင္းကုိေစာင့္၍ ဟာကြက္ကုိလွမ္းထုိးလုိက္သည့္ လက္ေ၀ွ႔သမားလုိ ရြာသားတစ္ေယာက္က ေမးခြန္းတစ္ခုေမးထည့္လုိက္ပါ ေလသည္။ နာမည္အရင္းကုိေခၚ ကာ ေမးျခင္းျဖစ္ပါ၏။

‘‘ကဲပါကြာ...ၾကင္ေဆြရာ

ထားပါ ...မင္းေျပာတဲ့

ဆုိဗီယက္ယူနီယံ

ေကာင္းတယ္ဆုိလုိ႔

ငါတစ္ခုေမးမယ္

အဲဒီ ႐ုရွားမွာ

ထန္းရည္ရွိလား

ကဲ ....ေျပာ’’

ဆရာေသာ္တာေဆြအက်ပ္ ႐ုိက္သြားပါသည္။ မရွိ။ ဟုတ္ပါသည္။ ႐ုရွားတြင္ထန္းရည္မရွိ။ သူ႕ရြာသားေတြက ထန္းရည္ ရွိ၊ မရွိ ဟူေသာေပတံျဖင့္ ႐ုရွားကုိတိုင္းပါ ၿပီ။ ဘာေတြဘယ္ေလာက္ေကာင္း တယ္ပဲ မင္းေလွ်ာက္ေျပာေန ေျပာေန ထန္းရည္မွမရွိဘဲကြာဆုိ သည့္ အေပါက္ျဖင့္ လွမ္းေထာက္လုိက္သည့္ေမးခြန္း။

ထုိေမးခြန္းကုိ ေမးသူမွသာ မဟုတ္ပါ။ က်န္၀ုိင္းဖြဲ႕နားေထာင္ ေနသူရြာသားေတြကလည္း ဟုတ္တယ္၊ ဒါခ်က္ေကာင္းပဲ ေမးတတ္လုိက္တာ ေျဖေပေတာ့ဆုိသည့္ မ်က္ႏွာေပးမ်ားႏွင့္။

ဆရာေသာ္တာေဆြက ေအး မင္းတို႔ေျပာတဲ့ ထန္းရည္ေတာ့ ႐ုရွားမွာမရွိဘူးကြာဟုေလသံေပ်ာ့ ေပ်ာ့ကေလးႏွင့္ျပန္ေျဖသည့္အခါ အားလုံးက ဟာခနဲၿပိဳင္တူျမည္ တမ္းကာ ထန္းရည္ကေလးေတာင္ မရွိမွေတာ့ကြာ မင္းေျပာတဲ့ဆုိဗီ ယက္ဆုိတာႀကီးက ဘာမ်ားတုိးတက္တာပါလိမ့္ဆုိသည့္ အဓိပၸာယ္မ်ားႏွင့္တဲ့။ ဆရာေသာ္တာေဆြထန္းရည္ေပတံကုိ မမီႏုိင္ပါေလေတာ့။

မည္မွ်ပင္ ေရွ႕သုိ႔ေရာက္၍ ေနပါေစ ထန္းရည္ရွိ၊ မရွိစံျဖင့္ လွမ္းတိုင္းသည့္အခါ ထန္းပင္မရွိ သည့္ အရပ္ကလူေတြဘာလုပ္ရမွန္း မသိပါေလေတာ့။

(သုံး)

ကြၽန္ေတာ္ ဂ်က္ကြမ္းၿခံကုန္း ကေလာင္ျဖင့္ သေရာ္စာကေလး တစ္ပုဒ္ေရးဖူးပါသည္။ ‘ခုန္ႏုိင္ တယ္ခင္ဗ်’ ဟူသည့္ သေရာ္စာ။

ရြာတစ္ရြာက ေက်းရြာေပါင္းစံုအျမင့္ခုန္ၿပိဳင္ပြဲက်င္းပပါသည္။ ေက်းရြာေပါင္းစုံက လာၿပိဳင္ၾကရာ လက္ေရြးစင္ရြာသားတို႔ ၀င္၀င္ၿပီး ခုန္လုိက္ၾကသည္မွာ ငါးေပေတြ ေရာ၊ ေျခာက္ေပေတြေရာ၊ ခုနစ္ ေပေတြေရာ။ အစုံ။

ရြာတစ္ရြာကမူ ခပ္ညံ့ည့ံရြာသားတို႔ျဖစ္ရာ ေလးေပထက္ပုိ၍ မခုန္ႏုိင္ၾက။ ဒါကုိသူႀကီးကမေက်နပ္။ ရြာသားမ်ားကုိမဟုတ္။ ထုိၿပိဳင္ပြဲက်င္းပသည့္ရြာက ေပတံကုိ။ သုိ႔ျဖင့္ မေက်မနပ္ျဖင့္ရြာသုိ႔ ျပန္လာၾကပါသည္။ သူႀကီးက ေက်းရြာလူထုကုိ အစည္းအေ၀း ေခၚကာ မိန္႔ခြန္းေျပာပါသည္။ မိမိ တို႔အျမင့္ခုန္ၿပိဳင္ပြဲ၌ မေအာင္ျမင္ ၾကရျခင္းမွာ ည့ံ၍မဟုတ္ေၾကာင္း၊ ထုိရြာရွိေပတံက ႀကီးလြန္းေန၍ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ယခုမၾကာမီ မိမိစိတ္ တိုင္းက်ေပတံတစ္ေခ်ာင္းကုိ လုပ္ ေဆာင္ေပးမည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ထုိ ေပတံျဖင့္ကိုယ့္ရြာထဲမွာ ကုိယ္ခုန္ ၾကမည္ျဖစ္ေၾကာင္း စသည္ စသည္။

သူႀကီးက ေပတံကုိခ်ဳံ႕လုိက္ပါသည္။ စေကး (Scale)ကုိ တစ္ ၀က္ေလွ်ာ့လုိက္ရာ သူ႔တစ္ေပကသူမ်ားရြာမွာ ေျခာက္လက္မသာရွိပါသည္။ ကိစၥမရွိ။ လူဆုိသည္္မွာ ကုိယ့္စံႏွင့္ကုိယ္။

သုိ႔ျဖင့္ရြာသားတို႔ ထုိေပတံ ျဖင့္ အျမင့္ခုန္အစြမ္းျပၾကရာ ရွစ္ ေပေတြ၊ ကုိးေပေတြ၊ ဆယ္ေပ ေတြျဖစ္ကုန္ၿပီး တစ္ရြာလုံးလက္ခုပ္ဩဘာေပးသံမ်ားျဖင့္ ေသာ ေသာညံ၍ မဆုံးပါေလေတာ့။ သူႀကီးႏွင့္တကြရြာသားတို႔ႏႈတ္မွ ထြက္လာသည့္စကားက ေတြ႕တယ္မဟုတ္လား၊ ကိုယ့္ေပတံ နဲ႔ကုိယ္က်ေတာ့ မထင္မွတ္ ေလာက္ေအာင္ကုိ ခုန္ႏုိင္ၾကတာဟူ၏။

(ေလး)

႐ုပ္ရွင္ေလာက၊ ဂီတေလာက၊ စာေပေလာက၊ ပညာေရး ေလာက၊ အားကစားေလာက၊ႏုိင္ ငံေရးေလာကစသည္ျဖင့္ ေလာကအသီးသီး၏အားမလုိ အားမရ ျဖစ္စရာမ်ားကုိ ႐ႈေမွ်ာ္သုံးသပ္အကဲျဖတ္ၾကသည့္အခါ မ်က္စိႀကီး နားႀကီးသူမ်ားက ေထာက္ျပလာသည္မ်ားကုိ မေက်မနပ္ျဖစ္ကာ ေသးေသးသိမ္သိမ္ျပန္လည္ ႏႈတ္လွံထုိးသူတို႔ရွိတတ္ပါသည္။

ကုိုယ့္မ်က္စိကုိ ကုိယ္အျပစ္မဆုိ၊ အပ္ေပါက္ကုိအျပစ္ဆုိသူ မ်ား၊ ထန္းရည္ရွိ၊မရွိ ေပတံက ေလးႏွင့္လွမ္း၍တုိင္းတတ္သူမ်ား၊ ေပတံကုိ တိုပစ္ကာ ကိုယ့္စံခ်ိန္ ႏွင့္ကုိယ္ ေျခဖ်ားေထာက္ေနသူ မ်ားေလာက၌ ရွိတတ္ပါသည္။

ထုိသူတို႔ကား အေျဖမွန္မထြက္ႏုိင္သည့္နည္းျဖင့္ ပုစၧာကုိ တြက္ေနသူမ်ားပင္ ျဖစ္ပါသည္။ ထုိသူတို႔သည္ သူတို႔၏ေလာကကုိ မည္သုိ႔ေသာအခါတြင္မွ ေရွ႕သုိ႔ ေရာက္ေအာင္ဆြဲေခၚသြားႏိုင္မည့္ သူမ်ားလည္းမဟုတ္ၾကေလပါ။ အနင္းခံႏုိင္သည့္ စပါးသန္ေလသတဲ့။ နည္းနည္းကေလးမွ အနင္းမခံႏိုင္ေသာ္ ထုိစပါးကုိ ေက်ာ္လႊားကာ ခ်န္ထားရစ္ခဲ့႐ုံသာ။  ။

(ေဖာ္ျပပါ ေဆာင္းပါးသည္ စာေရးသူ၏ အာေဘာ္သာျဖစ္ပါသည္)