တေကာင္းေရႊျပည္ စည္းခံုေစတီ စိတ္ကရည္၍ . . .

ႏြမ္းပါးေသာ္လည္း သန္႔ျပန္႔ရည္မြန္ေသာ တေကာင္းေဒသခံ အင္းလုပ္ငန္းမိသားစု၀င္မ်ား (ဓာတ္ပံု - ခ်မ္းၿငိမ္း)

ေဆး႐ုံမွ ေလွ်ာက္လာ ေသာအခါ လမ္း ဘယ္ဘက္တြင္ တ ေကာင္းေရွးေဟာင္းသုေတသန ျပတိုက္၀င္းကို ျမင္ရသည္။ ျပ တိုက္သည္ ေျမအျမင့္တြင္တည္ ရွိကာ ခံ့ညားစြာေတြ႕ရသျဖင့္ စိတ္ခ်မ္းသာသြားသည္။ ျပတိုက္ အတြင္းသုိ႔ ခ်က္ခ်င္းမ၀င္ဘဲ ၀န္း က်င္ရွိတူးေဖာ္ထားေသာ ေျမေန ရာမ်ားကုိ လွည့္ပတ္ၾကည့္ျဖစ္ သည္။ တေကာင္းျပတိုက္၀င္းအ တြင္း ျပသထားေသာကုန္းအမွတ္ (၂၉)ႏွင့္ (၄၃)တို႔သည္ တူးေဖာ္ ကာလမၾကာေသး။ ငါးႏွစ္မွ်သာရွိ ေသးသည္။ ဤေနရာသည္လည္း ပုဂံေခတ္ အေဆာက္အအုံမ်ား တည္ရွိရာျဖစ္ၿပီး ကုန္းေဘာင္ ေခတ္၌ ျပဳျပင္တည္ေဆာက္ခဲ့ ေၾကာင္း၊ ဓမၼာ႐ုံကဲ့သုိ႔လူအမ်ား စုေ၀းရာ ဗုဒၶသာသနိကအေဆာက္ အအုံငယ္ဟုယူဆရၿပီး ေၾကးစည္ (သုိ႔မဟုတ္)တုံးေမာင္းကဲ့သုိ႔ ခ်ိတ္ ဆြဲရာရွိေၾကာင္း၊တူးေဖာ္ရာ၌ ပုဂံ ေခတ္ႏွင့္ ကုန္းေဘာင္ေခတ္လက္ ရာအုတ္ခ်ပ္ႀကီးမ်ား၊ ေရစင္သြန္း အုိး၊ သပိတ္ကြဲမ်ား၊ ေျမ႐ုပ္ဒုိး ျပားမ်ား၊ ေျမပုတီးေစ့မ်ား၊ ေၾကး ထည္ပစၥည္းမ်ား၊ လူ႔အံသြားႏွင့္ တိရစၧာန္အ႐ုိးမ်ား ေတြ႕ရသျဖင့္ လူအမ်ား စုေ၀းရာေနရာျဖစ္ ေၾကာင္း သိရသည္။ တစ္ေနရာ တြင္ ေျမအနက္သုံး၊ ေလးေပ ေအာက္၌ ေရွးေဟာင္းေျမအုိးႀကီး တစ္လုံးေတြ႕ရသျဖင့္ ပကတိအ ေျခအေနအတိုင္း အမုိး၊ အကာ ျပဳလုပ္ကာ ျပသထားသည္။


ျပတိုက္အ၀င္တြင္ ျပတိုက္ မွဴး ေဒၚခင္ေထြး၀င္းက ပ်ဴပ်ဴငွာ ငွာဆီးႀကိဳပါသည္။ ျပတိုက္အ တြင္း လွည့္လည္ျပသရင္းဓာတ္ပုံ ႐ုိက္ခြင့္ျပဳထားသျဖင့္ ၀မ္းသာရ သည္။ တေကာင္းေရွးေဟာင္း သုေတသနျပတိုက္အတြင္း ထင္ မွတ္ထားသည္ထက္ပုိမုိစုံလင္စြာ ျမင္ရသျဖင့္ ေက်နပ္ေနမိသည္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ႏွစ္ရက္အတြင္း တ ေကာင္း၀န္းက်င္ေလ့လာသြား ေရာက္ရာ၌ အုတ္႐ုိးပုံ၊ ၿမိဳ႕႐ုိး ပ်က္ႏွင့္အတူ တူးေဖာ္လက္စ ေျမေနရာမ်ားသာျမင္ခဲ့ရာမွ ယခု ေတြ႕ရသည္က စိတ္၀င္စားဖြယ္ ေကာင္းလွသည္။ ထုိအခါက်မွ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ျမင္ေတြ႕ခဲ့ေသာ ကုန္းမ်ား၊ ခ်ိဳင့္၀ွမ္းမ်ားႏွင့္ေတာင္ ပူစာမ်ားရွိက်င္းမ်ား၌ ေတြ႕ရ ေသာ ေရွးေဟာင္းပစၥည္းမ်ားကုိ တစုတေ၀းတည္း ျပသထား ေၾကာင္း ေရးေရးေတြးမိလာ သည္။ တေကာင္းေဒသရွာေဖြတူး ေဖာ္ေတြ႕ရွိခ်က္မ်ားသည္ ဤျပ တိုက္အတြင္း စုေ၀းေရာက္ရွိေန ပါလားဟု တစ္ဆက္တည္းသ ေဘာေပါက္သြားသည္။ ျပတိုက္ အလယ္တည့္တည့္တြင္ ပ်ဴေခတ္ ပုံစံတူသံခ်က္ဖုိႀကီးျပသထားၿပီး ယင္းကုိ ပုတီးျဖဴရြာ၌ေတြ႕ရွိ ေသာသံခ်က္ဖုိအတိုင္း နမူနာျပဳ လုပ္ျပသထားေၾကာင္း သိရ သည္။ မူရင္းေတြ႕ရွိေသာသံခ်က္ ဖုိႀကီးသည္ အျမင့္ငါးေပမွ ခုနစ္ ေပေက်ာ္အထိရွိၿပီး ဖုိအ၀ေျခာက္ ေပေက်ာ္ရွိကာေျမေပၚ၌ သုံးေပ မွ်ေပၚေနေၾကာင္း သိရသည္။ အ လားတူ သံခ်က္ဖုိမ်ားကုိ ပုတီးျဖဴ ရြာႏွင့္ႀကံညႇပ္ရြာၾကား ႀကံခင္း မ်ားအလယ္ထပ္မံေတြ႕ရသည္ ဆုိ၏။

ျပတိုက္အတြင္း အမ်ားဆုံး ျမင္ရသည္က ပ်ဴေခတ္လက္ေရး စင္းပါအုတ္ခ်ပ္မ်ားျဖစ္ၿပီး အခ်ိဳ႕ အုတ္ခ်ပ္မ်ားသည္ တစ္ေပခြဲ၊ ႏွစ္ ေပမွ်ႀကီးမားသည္။ ေရတ ေကာင္းမ်ား၊ ေျမအုိးမ်ားႏွင့္ပ်ဴ ေခတ္ေက်ာက္ပုတီး၊ေျမပုတီး၊ ခ႐ုပတ္ပုံပါရွိေသာ ေၾကးခ်ဴမ်ား၊ သံလက္နက္ပစၥည္းမ်ား ျပသ ထားသည္။ ဗိႏၶဳေျပာက္ေခၚပ်ဴ ေခတ္ဦးလက္ရာအလုံးမ်ားပါရွိ ေသာ ေျမမီးဖုတ္အမုိးျပားမ်ား၊ စဥ့္အုိးျခမ္းကြဲမ်ားကုိ မွန္ခန္းသြင္း ျပထားသည္။ တစ္ေနရာတြင္ ေရႊ နန္းဆြဲအပုိင္းအစႏွင့္ ကုန္းအမွတ္ (၁၅)မွေတြ႕ရွိတူးေဖာ္ထားေသာ ေရႊေဖာင္းႂကြဘုရား၏ပုံတူဓာတ္ ပုံကုိ ျပသထားသည္။ ယခင္က မူရင္းကုိျပသခဲ့ေသာ္လည္း လုံ ၿခံဳေရးအရ ျပန္လည္ထိန္းသိမ္း ထားေၾကာင္း ျပတိုက္မွဴးကေျပာ သည္။ ပကတိအတိုင္း အမ်ားဆုံး ျမင္ရသည္က ေရတေကာင္းအုိး မ်ားႏွင့္ ပုံစံအမ်ိဳးမ်ိဳးျပဳလုပ္ထား ေသာေျမအုိးမ်ားျဖစ္သည္။ ထုိ ထုိအုိးမ်ားသည္ လုံးလုံး၀ုိင္း၀ုိင္း၊ ပုပုရွည္ရွည္၊ အ၀က်ဥ္း၊ အ၀က်ယ္ ပုံသဏၭာန္မ်ိဳးစုံျမင္ရၿပီးပတ္လည္ ၌ အႏုလက္ရာမ်ားျဖင့္ပုံေဖာ္ထား သည္။ အမ်ားစုသည္ တေကာင္း ႏွင့္၀န္းက်င္ေဒသမ်ား၌ တူးေဖာ္ ေတြ႕ရွိေသာ၊ အခ်ိဳ႕ေတာင္ယာ လုပ္စဥ္ ယာခင္းထဲေတြ႕ရသျဖင့္ ဆုိင္ရာသုိ႔လာအပ္ေသာ ေရွး ေဟာင္းပစၥည္းမ်ားျဖစ္ေပသည္။ အလြန္ေရွးက်ေသာ လက္ရာႏွစ္ ခုမွာ တေကာင္းေခတ္ဦးဆုိႏုိင္ ေသာ အလွဆင္ပန္းဆြဲအမုိးအုတ္ ႂကြပ္မ်ားႏွင့္ ဓားကိုင္လူ႐ုပ္ပါ အုတ္ခ်ပ္ျဖစ္သည္။ အဆုိပါအုတ္ ခ်ပ္ကုိ လြန္ခ့ဲေသာေလး၊ ငါးႏွစ္ ခန္႔က ကုန္းအမွတ္(၃၀)တူးေဖာ္ စဥ္ေတြ႕ရွိခဲ့ၿပီး အရြယ္တစ္ေပခြဲ ခန္႔ရွိကာ ပုဂံေခတ္ဦးလက္ရာဟု သိရသည္။ ထုိသုိ႔ေသာအုတ္ခ်ပ္ မ်ိဳး ျမန္မာတစ္ျပည္လုံးတြင္ တ ေကာင္းေဒသ၌သာ ေတြ႕ရ ေၾကာင္း ေရွးေဟာင္းဌာနက စာ ေရးထားသည္။

ျပတိုက္အတြင္း ယခုလွည့္ လည္ၾကည့္ေသာအခါ ႏွစ္ရက္ လုံးလုံးကုန္းေခါင္ေခါင္၊ ေျမမုိ႔မုိ႔၊ ခ်ိဳင့္ႀကီးခ်ိဳင့္ငယ္အသြယ္သြယ္၌ ျမင္ခဲ့သည့္တူးေဖာ္ေနရာမ်ားမွ ေတြ႕ရွိေသာေရွးေဟာင္းပစၥည္း မ်ားတစ္ေနရာတည္း စုၿပံဳေရာက္ ေနေၾကာင္း သိလာသည္။ ‘‘ဪ ...ငါေရာက္ခဲ့တဲ့အဲဒီေနရာမွာ ဒီ ဘုရား၊ ဒီ႐ုပ္တုေလးတူးေဖာ္ခ့ဲ တာပါလား’’ ဟုနားလည္သေဘာ ေပါက္လာသည္။ ပုိ၍လည္း စိတ္ ၀င္စားလာသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ေရွး ေဟာင္းပစၥည္းမ်ားကုိ အခ်ိန္ေပး​၍ တစ္ခုခ်င္း၊ တစ္ေနရာခ်င္း လိုက္လံရွင္းလင္းျပေသာျပတိုက္ မွဴးႏွင့္၀န္ထမ္းအမ်ိဳးသမီးငယ္ကုိ ေက်းဇူူးတင္စကားေျပာရသည္။

ျပတိုက္မွထြက္ေတာ့ မြန္းလြဲ ေနပါၿပီ။ ဗုိက္ဆာေနမွန္းရိပ္မိ ေသာ ဦးလွထြန္းက ‘‘လာ....လာ တေကာင္းမွာ စားေကာင္းတဲ့ ထမင္းဆိုင္သြားရေအာင္။ ေရွ႕ နားေလးပါပဲ’’ ဟု ဦးေဆာင္ေခၚ သျဖင့္ သုတ္သုတ္ေလွ်ာက္ခဲ့ၾက သည္။ ေဆး႐ုံကုိ ျပန္လည္ေက်ာ္ လြန္လာေသာအခါ လမ္း၏ညာ ဘက္တြင္ သပ္သပ္ရပ္ရပ္ခင္း က်င္းထားသည့္ ‘ထင္ေက်ာ္’ အ မည္ရွိထမင္းဆိုင္သုိ႔ေရာက္လာ ၏။ ဟင္းမ်ားက စုံလွသည္။ အုိး ႀကီးမ်ားျဖင့္ ခ်က္ျပဳတ္ထားၿပီး ထပ္မံခ်က္ေနေသာဟင္းအုိးမ်ား ကုိ မီးဖုိမ်ားထက္ ေတြ႕ရသည္။ ဆိုင္ရွိမိန္းကေလးငယ္သုံး၊ ေလး ဦးလက္မလည္ႏုိင္၊စားေသာက္ သူမ်ားကုိ တည္ခင္းေပးေနသည္။ လူသုံးေယာက္မုိ႔ ဟင္းသုံးပြဲသာ မွာေသာ္လည္း လာခ်ေပးေသာ ဟင္းရံတို႔က မနည္း။အာလူးဟင္း၊ ေျမေထာင့္ပဲႏွပ္၊ ဘဲဥပန္းေဂၚဖီ ေၾကာ္၊ အစိမ္းေၾကာ္၊ ေဒသထြက္ ျမဴရြက္သုပ္၊ ခရမ္းခ်ဥ္သီးသုပ္၊ သီးစုံခ်ဥ္ရည္ဟင္း၊ ငါးပိခ်က္၊ ငါးပိရည္တို႔စရာတို႔ျဖင့္ ၿမိဳင္လွ သည္။ စားေနစဥ္ ေလ်ာ့က်သြား ေသာ ဟင္းရံတို႔ကုိ မေခၚရဘဲလာ ေရာက္ျဖည့္တင္းေပးၾက၍ အလွဴ အိမ္စားေနရသလုိပင္။ စား ေသာက္ၿပီးေငြရွင္းေတာ့ တစ္ ေယာက္ ၁,၅၀၀ က်ပ္သာက်ပါ သည္။

‘‘ဒီပုံစံမ်ိဳး၊ ဒီေစ်းနဲ႔သာ ရန္ ကုန္မွာ ေရာင္းရင္ အုန္းအုန္းထေနမွာပဲ’’ ဟု မိတ္ေဆြကေျပာသည္။ စားေသာက္ၿပီးေသာ္ ဦးလွထြန္း အိမ္သုိ႔ ျပန္ကာနားရ၏။ ညေန ထြက္ရဦးမည္မဟုတ္ေလာ။

(၁၁)

ေနအနည္းငယ္ က်သြား ေသာအခါ တေကာင္းေဒသ၏ စီး ပြားေရး အခ်က္အခ်ာက်ရာကြၽန္း ေျမမ်ားဘက္ ေလွ်ာက္ခဲ့သည္။ ထုိ၀န္းက်င္တြင္ ေရတိုက္စားၿပီး က်န္ရွိေနေသးေသာ ၿမိဳ႕ေဟာင္း အုတ္႐ုိးကုိ ျမင္ႏုိင္ေၾကာင္း ဦးလွ ထြန္းက ေျပာသည္။ အင္းမ်ားရွိ ရာလမ္းတစ္ေလွ်ာက္ေရလုပ္ငန္း မိသားစု၀င္မ်ား၏ တဲအိမ္ငယ္ ေလးမ်ားက ဟုိနားတစ္စု၊ သည္ နားတစ္စု၊တဲအိမ္ငယ္တစ္လုံးေရွ႕ အျဖတ္ ခ်စ္စဖြယ္ကေလးငယ္ တစ္ဦးႏွင့္ အစ္မမ်ားျဖစ္ပုံရေသာ မိန္းကေလးငယ္ႏွစ္ဦး၏ ၾကည္ လင္ေဖာ္ေရြေသာ မ်က္ႏွာမ်ားကုိ ေတြ႕ရသည္။ ဤေဒသတြင္သတိ ထားမိသည္က ေဒသခံအမ်ားစု မွာ ႐ုပ္ရည္ၾကမ္းၾကမ္းတမ္းတမ္း မရိွ၊ မလွလွ်င္သာေနမည္။ ဆင္း ရဲခ်င္ဆင္းရဲမည္။ သန္႔သန္႔ျပန္႔ ျပန္႔ရည္ရည္မြန္မြန္ရွိၾကသည္။ စကားေျပာၾကည့္ေတာ့ ေလက အညာေလသာ...၊ ယင္းကုိထုိမိ သားစုေလးက ျပသေနပါသည္။ အင္းကမ္းပါးယံေဘးသုိ႔ အနည္း ငယ္တက္လုိက္ေသာအခါ ေရွး ၿမိဳ႕႐ုိးေဟာင္းအစိတ္အပုိင္းအ ခ်ိဳ႕ကုိ လူေနရပ္ကြက္ၾကားေတြ႕ရ သည္။ ထုိၿမိဳ႕႐ုိးပ်က္အုတ္ေတြအ ေပၚ ေနလွန္းထားေသာငါးေျခာက္ ဗန္းအခ်ိဳ႕ေတြ႕ရသည္။ ညေနအ လုပ္သိမ္းခ်ိန္ျဖစ္၍ မလွမ္းမကမ္း တြင္လူအခ်ိဳ႕ ႏြားစာေကြၽးရန္ျပင္ ဆင္ေနၾကသည္။ ေတာအရက္ ဆိုင္ေလးတစ္ဆိုင္ေရွ႕ရပ္ထား ေသာ ဆုိင္ကယ္ႏွစ္စီးေတြ႕ရၿပီး ဆုိင္အတြင္းေ၀့၀ဲၾကည့္ရာ ညေန ခင္းအပန္းေျဖသူ လူေလး၊ ငါး၊ ေျခာက္ဦးျမင္ရသည္။ ကမ္းနား တစ္ေလွ်ာက္ ေလွ်ာက္လာစဥ္ ဦးလွထြန္းမိတ္ဆက္ေပး၍ အ သက္(၅၀)၀န္းက်င္ ေဒသခံ ေတာင္သူကုိမ်ိဳးႏုိင္ႏွင့္ စကား ေျပာခြင့္ရပါသည္။

‘‘ကြၽန္ေတာ့္နာမည္မ်ိဳးႏုိင္ ပါ။ တေကာင္းဇာတိပါပဲ။ေတာင္ သူအလုပ္ကုိလုပ္လာတာ ႏွစ္အ စိတ္ေလာက္ေတာ့ရွိၿပီ။ တကၠ သုိလ္ဒုတိယႏွစ္တက္ေနရင္း ရွစ္ ဆယ့္ရွစ္ အေရးအခင္းကာလ ေက်ာင္းေတြပိတ္သြားေတာ့ မိဘ မိ႐ုိးဖလာျဖစ္တဲ့ ေတာင္သူအ လုပ္ထဲေရာက္သြားတာ။  အရင္ ကေတာ့ မိဘေတြနဲ႔တြဲလုပ္တယ္။ အိမ္ေထာင္က်ၿပီး ႏွစ္ေတြၾကာ လာေတာ့ ကုိယ့္ဘာသာခြဲလုပ္ လာတာပါ။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ေတာင္ သူအလုပ္က ျမန္မာလုိသီတင္း ကြၽတ္လထဲ ျမစ္ေရျပန္က်သြား ရင္ ကြၽန္းထဲ၊ ေတာထဲဆင္းရ တယ္။ စုိက္ဖုိ႔၊ ပ်ိဳးဖုိ႔လုပ္ရတယ္။ အဲဒီကေန တန္ခူးလေရာက္ရင္ ပဲသိမ္းတာေပါ့။ ပဲႏုတ္ၿပီးေတာ့ ကမ္းေပၚ ျပန္တက္ၾကတယ္။ တစ္ခါတေလေတာ့လည္း က ဆုန္၊ နယုန္က်မွ ျပန္တက္တယ္။ ဒါကေတာ့ ျမစ္ေရေပၚမွာမူတည္ တယ္။ ေျခာက္လကေတာ့ ကြၽန္း ထဲဆင္းေနရတာပဲ။ ဒီမွာေတာ့ သီးၾကမ္း(ပဲၾကမ္း)စုိက္တယ္။ေျမ ပဲစုိက္တယ္။ ေျမပဲကေတာ့ပထမ ပဲသိမ္းၿပီး တန္ခူးလကုန္ေလာက္ မွ သိမ္းတာ။ ကြၽန္ေတာ့္လုပ္ကြက္ က ဘုရားကလွမ္းၾကည့္ရင္ ဟုိး.. သစ္ပင္ႀကီးေတြရွိတဲ့အနားမွာ ေပါ့။ မိဘဘုိးဘြားေျမေပါ့ဗ်ာ။ အခုေတာ့ ေျမေထာင့္ပဲစုိက္ထား ပါတယ္’’ ဟု ရွင္းျပသည္။ ရိတ္ သိမ္းၿပီးသီးႏွံမ်ား ေဆာင္ရြက္ပုံ ကုိေမးျမန္းရာ....

‘‘ကြၽန္ေတာ္တို႔ ေတာင္သူ ေတြက မႏၲေလးပြဲ႐ုံေတြနဲ႔ ခ်ိတ္ ဆက္ထားၾကတယ္။ မႏၲေလးကုိ တိုက္႐ုိက္ပုိ႔တာပဲ။ တခ်ိဳ႕က ကြၽန္းထဲအထိ ဆင္း၀ယ္ၾကတယ္။ ဒါေပမဲ့ အခုလုပ္ငန္းကုိင္ငန္း မေကာင္းတာ သုံး၊ ေလးႏွစ္ရွိၿပီ။ အဓိကကေတာ့ ရာသီဥတု ေၾကာင့္ပါ။ ရာသီဥတုကမွန္းရ ခက္ေတာ့ သီးႏွံအပ်က္အစီးရွိ တယ္။ အေလအလြင့္ျဖစ္တယ္။ ၿပီးေတာ့...ပုိးက်တာရွိတယ္။ ပုိး ကုိေတာ့ ပုိးသတ္ေဆးနဲ႔ႏွိမ္နင္းရ တာေပါ့။ မ်ားေသာအားျဖင့္ အ ဆင္မေျပၾကတာမ်ားပါတယ္။ ေတာင္သူဆုိတာ ရာသီဥတုကုိ မွီ ခုိလုပ္ရတာ။ ဥတုပ်က္ေတာ့ ေတာင္သူလည္းပ်က္တာေပါ့ ဗ်ာ’’ ဟု ခံစားခ်က္ျဖင့္ေျပာသည္။

ေတာင္သူအမ်ားစု၏ စီးပြား ေရးအေျခအေနကုိ ေမးျမန္းေသာ္

‘‘အဆင္ေျပတဲ့ေတာင္သူ ေတြလည္းေျပပါတယ္။ အမ်ားစု ကေတာ့ ေႂကြးယူၿပီးလုပ္ကိုုင္ၾကရ တယ္။ သီးႏွံအထြက္နဲ႔မကိုက္ရင္ အလ်ဥ္မမီခ်င္ဘူး။ မေျပတဲ့ႏွစ္ က်ေတာ့ ေရွ႕ႏွစ္ကုိေမွ်ာ္ကုိးၿပီး လုပ္ရတာပဲ။ ေျပလည္တဲ့ႏွစ္က် ေတာ့ လုပ္ငန္းေလးခ်ဲ႕ထြင္ၿပီး လုပ္ရတာေပါ့။ မေျပတဲ့အခါက် ေရွ႕လာမယ့္ႏွစ္အတြက္ႀကိဳးစား လုပ္ရတာေပါ့။ ေတာင္သူဘ၀က ဒီလုိပါပဲ’’ ဟု ေျပာပါသည္။ ကြၽန္ ေတာ္တို႔ လမ္းေလွ်ာက္စကား ေျပာေကာင္းေနစဥ္ ေနလုံးသည္ မင္း၀ံေတာင္တန္းႀကီးေနာက္ ေရာက္သြားသျဖင့္ အေမွာင္က ခ်က္ခ်င္းက်ေရာက္လာသည္။ ‘‘ေဩာ္... မနက္ဆုိရင္တေကာင္း မွျပန္ရေတာ့မည္’’ ေတြးမိရင္း ကမ္းနားမွလွည့္ျပန္ခဲ့ပါသည္။

ၿဖိဳဖ်က္မခံရမီ ေတြ႕ရေသာ ေရွးေဟာင္းေရႊစည္းခံုဘုရား


ၿဖိဳဖ်က္ခံရၿပီးေနာက္ အုတ္ဖိနပ္မွ်သာက်န္ေတာ့သည့္ ေရႊစည္းခံု၀န္းက်င္ကို ယခုႏွစ္ မတ္လကေတြ႕ရစဥ္ (ဓာတ္ပံု - ခ်မ္းၿငိမ္း)

(၁၂)

မုိးလင္းခါနီးမွ အေအးက ျပင္းလာသျဖင့္ ၿခံဳထည္ဂြမ္းကပ္ ေစာင္ႀကီးႏွစ္ထည္အတြင္း ေကြး ခ်င္ေနေသးေသာ္လည္း မထခ်င္ ဘဲထခဲ့ရသည္။ တည္းခုိအိမ္က စီစဥ္ေပးေသာ မုန္႔ဟင္းခါးႏွင့္ လက္ဖက္ရည္ကုိ စားေသာက္ၿပီး သုံးဦးသားလမ္းေလွ်ာက္ထြက္ခဲ့ သည္။ ျမင္ျမင္ေလတိုင္း ျမဴႏွင္း မ်ားက်ဆင္းေန၍ သည္လုိမနက္ ခင္းမ်ိဳးေတြ႕ရခဲေသာရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ႀကီးႏွင့္ ႏႈိင္းယွဥ္မိျပန္သည္။ ရာ သီဥတု မည္မွ်ေဖာက္ျပန္သည္ ေျပာေျပာ နယ္ေတြမွာေတာ့ ႏွင္း ေတြက်ေနေသးသည္။ ျမဴေတြေ၀ ဆိုင္းဆဲျဖစ္သည္။ တစ္ခ်က္တစ္ ခ်က္ကုတ္ျခစ္လုိက္သလုိေဆာင္း လက္က်န္ေလသရမ္းက စိမ့္ခနဲ ေအးသြားေစသည္။

ကြၽန္ေတာ္တို႔သည္ေလွ်ာက္ ေကာင္းေကာင္းျဖင့္ ေလွ်ာက္လာ ၾကရာ ေရႊစည္းခုံ၀န္းက်င္သုိ႔ မရည္ရြယ္ဘဲ ေရာက္လာျပန္ သည္။ လမ္းတစ္ေလွ်ာက္ တစ္ ဦးႏွင့္တစ္ဦးစကားမ်ားမ်ားမဆုိ ျဖစ္ဘဲ ေလွ်ာက္လာခုိက္ ေရႊစည္း ခုံဘုရားအေၾကာင္း ယခင္ေမး ျမန္းစဥ္တစ္မ်ိဳးတစ္ဖုံျဖစ္သြား ေသာ ဦးလွထြန္း၏ပုံသဏၭာန္ကုိ သတိရသြားကာသည္အခ်က္ကုိ ရွင္းေအာင္ေမးမည္ဆုံးျဖတ္ၿပီး...

‘‘ဦးလွထြန္းကုိ ေမးစရာတစ္ ခုရွိပါတယ္။ တစ္ေန႔က ဒီေနရာ ကုိေရာက္ေတာ့ ေရႊစည္းခုံအ ေၾကာင္း ဦးလွထြန္းရွင္းရွင္းလင္း လင္းမေျပာျပခဲ့ဘူး။ က်န္တဲ့ေန ရာအားလုံးကုိ အေသးစိတ္ေျပာျပ ခဲ့တဲ့ ဦးလွထြန္းက ဒီေနရာက်မွ ႏႈတ္ဆိတ္ေနလုိ႔ ကြၽန္ေတာ္တို႔ အံ့ဩခဲ့ရတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ လည္း မျပန္ခင္စိတ္ထဲရွင္းရွင္း လင္းလင္းျဖစ္သြားေအာင္ ဦးလွ ထြန္းသေဘာထားကုိ သိလုိပါ တယ္’’ ဟု တဲ့တိုးပင္ေျပာခ်လုိက္ သည္။

အေမးကုိဦးလွထြန္းက ခ်က္ ခ်င္းမတုံ႔ျပန္၊ ခ်ိန္ဆေနဟန္ရွိ သည္။ ၿပီးမွ...

‘‘ဒီကိစၥကုိ ကြၽန္ေတာ္လည္း ေျပာခ်င္ပါတယ္။ မေျပာျပႏိုင္ စရာေတာ့ မရွိပါဘူး။ ေျပာရရင္ လည္း နည္းနည္းရွည္ပါမယ္’’ ဟု ေျပာရာ ကြၽန္ေတာ္ကတြန္းအား ေပးမိျပန္သည္။

‘‘လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ေပါင္း ၃၀ ေက်ာ္၊ ၁၉၈၅၊ ၈၆ တုန္းက ေရွး ေဟာင္းေရႊစည္းခုံဘုရားႀကီးအ ဖ်က္ခံခဲ့ရပါတယ္’’ ဟုဆုိရာ ကြၽန္ ေတာ္ေခါင္းနားပန္းႀကီးသြားၿပီး အေရးႀကီးေသာအျဖစ္အပ်က္ တစ္ခုသိရေတာ့မည္ေတြးမိကာ ထပ္ဆင့္ေမးမိျပန္သည္။

‘‘ဘယ္လုိအဖ်က္ခံရတာလဲ ဦးလွထြန္း’’

‘‘ရွစ္ဆယ့္ရွစ္အေရးအခင္း မျဖစ္ခင္ ဘုရားကုိဖ်က္ၾကတာ။ ဖ်က္ၾကၿပီး အေရးအခင္းျဖစ္ေန တဲ့အခ်ိန္က်မွ သူတို႔ဘုရားရဲ႕ အ လယ္ ၁၄၊ ၁၅ ေတာင္ေလာက္ နက္တဲ့ ေျမက်င္းႀကီးကုိျပန္ဖုိ႔သြား ၾကတာ။ ေဘးမွာတင္ေနတဲ့ေျမ စာေတြဆုိမနည္းဘူး။ အေရးအ ခင္းၿပီးေတာ့ ကြၽန္ေတာ္လူႀကီး ျဖစ္လာတဲ့အခါက်မွ ဘူဒုိဇာနဲ႔ တိုက္ၿပီး ျဖန္႔ပစ္လုိက္ရတာ’’ ဟု ေရႊစည္းခံုေျမေနရာ၀န္းက်င္ကုိ လက္ျဖင့္ေ၀ွ႔ယမ္းျပသရင္းေျပာ သည္။

‘‘သူတို႔ဆုိတာ ဘယ္သူေတြ လဲ’’

‘‘ဦးတင္သိန္းနဲ႔ အဖြဲ႕၊ ရန္ ကုန္က...’’ ဟုဆုိပါသည္။ ကြၽန္ ေတာ္က ....

‘‘ေရွးေဟာင္းေရႊစည္းခံုကုိ ဦးႏုလက္ထက္မွာ မြမ္းမံခဲ့ေသး တယ္လုိ႔ တစ္ေနရာမွာ ဖတ္ဖူး တယ္ဦးလွထြန္း’’ ဟုေမးရာ..

‘‘ဟုတ္တယ္။ ဘုရားႀကီးကုိ ဦးႏုလက္ထက္မွာ မႏၲေလးက နဂါးေဒၚဦးမြမ္းမံေပးတာ။ အခုထိ အုတ္ပႏၷက္ ေနရာ၀န္းက်င္နဲ႔ ေလွ်ာက္လမ္းတခ်ိဳ႕မွာ နဂါးတံ ဆိပ္အုတ္ေတြျမင္ႏုိင္ေသးတယ္။ ေဒၚဦးက ကမကထလုပ္ၿပီးဦးႏု ေခတ္မွာ ျပဳျပင္ခဲ့တာ။ ပထမမူလ စည္းခုံဘုရားႀကီးက ေတာင္ပုိ႔ေစ တီတကယ့္ေရွးေဟာင္းႀကီး။ တ ေကာင္းေခတ္လက္ရာ၊ အဲဒါကုိ ေဒၚဦးက ဘုရားပုံျပန္ေဖာ္၊ ေအာက္ဖိနပ္ေတာ္ ေခၚမလား၊ ပစၥယာေခၚမလား၊ အေရွ႕ဘက္ ကေနေလွကား ၁၁၃ ထစ္ရွိ တယ္။ အေပၚမွာအက်ယ္ ၃၁ ေပ ရွိတယ္။ အဲဒီဘုရားေပၚက လွမ္း ၾကည့္ရင္ဦးတိုက္ဘုရားကုိျမင္ရ တယ္။ အဲဒီေလာက္ႀကီးရွိတာကုိ ၈၅၊ ၈၆ မွာရန္ကုန္ကဦးတင္သိန္း နဲ႔အဖြဲ႕က ဘုရားျပင္မယ္ဆုိၿပီး တူးတာပဲ။ ဖ်က္တာပဲ။ ေရႊျမင္ တင္ဆရာေတာ္ႀကီး ဦးနရိႏၵက တားတယ္။ ဘုရားကုိဖဲ့တာ။ဖ်က္ တာမလုပ္ၾကပါနဲ႔။ ေျပာေနတဲ့ ၾကားက ဒုံးလုပ္သြားၾကတာ။ အဲဒီ တုန္းက မဆလေခတ္ဆုိေတာ့ သူတို႔က သပိတ္က်င္းကေနၿပီး အေထာက္အထားေတြ ပါလာ တယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ၾကားရတာ က ခြင့္ျပဳစာပါလာတယ္ေပါ့။ ဘယ္လုိနည္းနဲ႔ရသလဲေတာ့ မသိ ဘူး။ ကြၽန္ေတာ္ေျပာမယ္ဗ်ာ။ ေျမျပင္ကေန ၁၁၃ အထစ္ရွိတဲ့ ထုထည္ႀကီးၿပိဳတဲ့အျပင္ ေျမႀကီး ထဲကုိ ၁၄ ေတာင္ေလာက္နက္ တဲ့ က်င္းႀကီးကုိေပၚေရာ။ ဖ်က္ လုိက္တဲ့အုတ္အေတာ္မ်ားမ်ား လည္း ေၾကကုန္တာပါပဲ။ အလုပ္ သမားေတြနဲ႔ေပါက္ဖ်က္တာကုိး။ ၁၄၊ ၁၅ ေတာင္ေလာက္နက္တဲ့ ေျမႀကီးထဲ ကြၽန္ေတာ္ကုိယ္တုိင္ ဆင္းၾကည့္ခဲ့ေသးတယ္။ ကြၽန္ ေတာ့္ လူႀကီးရင္စုိ႔ေလာက္ရွိတဲ့ ေလးေထာင့္ ေက်ာက္ေသတၱာ ႀကီးေတြ႕တယ္။ အဲဒီအေပၚမွာ ေက်ာက္တုံးအႀကီးႀကီးကုိ အုပ္ ထားတာ။ ဒီဟာကုိပဲလွန္ၿပီး ယူ သြားၾကတာ။ အထဲဘာရွိသလဲ ေတာ့ကြၽန္ေတာ္အတိအက်မသိ ဘူး။ ဒါေပမဲ့ ဒီအခ်ိန္က တ ေကာင္းက မဖြံ႕ၿဖိဳးေသးဘူး။ေက်း ရြာအဆင့္ပဲရွိေသးတယ္။ ခုလုိ အ ခ်ိန္ဆုိရင္ေတာ့ မရေတာ့ဘူး’’ ဟု ရွည္ရွည္လ်ားလ်ားရွင္းျပသည္။

ဦးလွထြန္းစကားမ်ားၾကားရ ေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔ႏွစ္ဦးသားအံ့ ဩေနၾကသည္။ မယုံႏုိင္စရာမရွိ။ ယင္းေရႊစည္းခုံဘုရားမူလပုံစံကုိ ႐ုိက္ကူးထားေသာ ဓာတ္ပုံမ်ားရွိ ၿပီး ကုိယ္တိုင္လည္းျမင္ဖူးကာပုံ အခ်ိဳ႕ကုိ အနီးရွိေလးမ်က္ႏွာဘု ရားႀကီးအတြင္းခ်ိတ္ဆြဲျပသထား သည္။ သုိ႔ေသာ္ ယင္းမွတ္တမ္း ဓာတ္ပုံတစ္ပုံ၌ ၁၉၈၇ ခုႏွစ္ေျမခ ပ်က္စီးခဲ့သည္ ဟုသာ ေရးထား သည္။ တစ္ဖန္ဦးလွထြန္းလုိ ပုဂၢိဳလ္ထံမွ လုပ္ႀကံဇာတ္လမ္း မ်ား၊ မျဖစ္ႏုိင္ဖြယ္အေၾကာင္းအ ရာမ်ား မၾကားသိႏုိင္မွန္း ကြၽန္ ေတာ္ယုံၾကည္သည္။ ဦးလွထြန္း သည္ ဤမွ် ႏုိင္ငံ့သမုိင္းႏွင့္ဗုဒၶ သာသနာေရးတြင္ အေရးႀကီး သည့္အေၾကာင္းအရာတစ္ခုကုိ လီဆယ္ေျပာမည့္သူမဟုတ္။ ယ ခုသူေျပာေနစဥ္ ခံစားခ်က္ ေၾကာင့္ အသံမ်ားပင္တုန္ယင္ လ်က္ရွိသည္။ ကြၽန္ေတာ္က အဓိ ကအခ်က္ကုိ တြက္ဆၿပီး....

‘‘ဒီလူေတြ ဘာေၾကာင့္ ဒီ ေလာက္အထိလုပ္ခြင့္သာသြား တာလဲ။ ေဒသခံေတြက ထိထိ ေရာက္ေရာက္မတားဘူးလား’’ ဟု ေမးရာ....

‘‘တေကာင္းလည္း မဖြံ႕ၿဖိဳး ေသး၊ ေခတ္ေနာက္က်ေနေတာ့ အဲဒီေခတ္က ၿမိဳ႕မ်က္ႏွာဖုံးဆုိတဲ့ အုပ္စုကုိ ဦးတင္သိန္းက အပိုင္ ေပါင္းၿပီး မဆလပါတီနဲ႔တိုက္ လုိက္တာပဲ။ ဒီက မဆလေတြနဲ႔ ဘုန္းႀကီးေတြေပါင္းၿပီးတားတာ။ ေနာက္ဆုံးမဆလေတြ အေလွ်ာ့ ေပးခဲ့ၾကတယ္’’ ဟု ဆက္လက္ ေျပာသည္။

ထုိစဥ္

ကြၽန္ေတာ့္မိတ္ေဆြက....

‘‘ဦးတင္သိန္းရဲ႕ ဇာစ္ျမစ္ကုိ ေကာမသိဘူးလား’’ ဟု ၀င္ေမး ရာ...

‘‘အေသးစိတ္ေတာ့မသိဘူး။ ရန္ကုန္ကဆုိတာပဲသိတယ္။ ထူး ျခားတာက ဒီလူလည္းေနာက္ပုိင္း ဒုကၡအႀကီးအက်ယ္ေရာက္တယ္ ၾကားတယ္။ သူသာမကဘူး။ သူ႔ သားသမီးေတြပါ ဒုကၡေတြႀကံဳရ တယ္။ တခ်ိဳ႕လည္းေသကုန္ၾက တယ္သိရတယ္။ ဌာပနာေနရာ ကေတာ့ ခင္ဗ်ားတို႔ျမင္ရတဲ့အ တိုင္း ခ်ိဳင့္ႀကီးျဖစ္ၿပီးငွက္ေပ်ာပင္ ေတြေတာင္ ေပါက္ေနတယ္ မဟုတ္လား’’ ဟု ကြၽန္ေတာ္တို႔ ကုိေမးခြန္းျပန္ထုတ္သည္။

တစ္ဆက္တည္း ေျခဟန္ လက္ဟန္ျဖင့္၎၏ရင္ၫြန္႔အထိ လက္တိုင္းျပကာ....

‘ဘယ္ေလာက္အထိ ဆုိးသ လဲဆုိရင္ ကြၽန္ေတာ့္ရင္စုိ႔ေလာက္ ရွိတဲ့ ေက်ာက္ေသတၱာႀကီးကုိ ေက်ာက္တုံးႀကီးနဲ႔ဖိထားတာ။ အ ထဲမွာ ဘာမွမရွိစရာမရွိဘူး။ ေက်ာက္ေသတၱာႀကီးက ေျမႀကီး မွာစြဲၿမဲေနတာ။ အထက္၊ေအာက္ ေလးဘက္ညီေနတာပဲ။ အေပၚ မွာခ်ထားတဲ့ေက်ာက္တုံးႀကီးတင္ နည္းတာမဟုတ္ဘူး။ တစ္ျခမ္းက အျပား၊ တစ္ျခမ္းက အေမာက္၊ ေနာက္ေတာ့ အဲဒါႀကီးကုိကုတ္နဲ႔ ေကာ္ထုတ္ၿပီး ေဘးမွာခ်ထားတာ ျမင္ရတယ္။ ဒီတုန္းက သူတို႔ည ဘက္ေတြတူးေနတာ ဘာလုိ႔သိသ လဲဆုိေတာ့ ကြၽန္ေတာ္ကဘုရားရဲ႕ အဂၤါေထာင့္ေလာက္မွာ ႀကံစက္ သြားလည္ေနတာ။ သူတို႔က သူ တို႔ကုိ လူမျမင္ေအာင္ၿဖိဳထားတဲ့ ေနရာက ေျမစာေတြအကာအ ကြယ္နဲ႔လုပ္ၾကတာ။ ေျမပုံႀကီး ေတြ ပုံခ်ၿပီး လူမ၀င္ေအာင္၊ ေဘး လူမသိေအာင္ညဘက္ႀကီးလုပ္ တာ။ ကြၽန္ေတာ္ျဖတ္သြားေတာ့ လူသံေတြၾကားတယ္။ မီးထြန္း ထားတယ္။ ျမင္ေတာ့မျမင္ရဘူး။ မျမင္ရေအာင္လုပ္ထားတာကုိး။ လုိင္းေကာင္းရင္ ကြၽန္ေတာ့္အ ေကာင့္ထဲ၀င္ၾကည့္၊ ကြၽန္ေတာ္ တင္ထားတယ္။ တေကာင္းသား မ်ား  သင္ခန္းစာယူရန္လုိ႔တင္ ထားပါတယ္။ သူတို႔လာတုန္းက ဘယ္ေလာက္အထိဆုိးသလဲဆုိ ဘုရားတည္တာ ရြာထဲမွာသေဘာ က်လား၊ က်ရင္လက္မွတ္ထုိးဆုိ ၿပီး တစ္အိမ္တက္ဆင္းလုိက္ေမး တာ။ လုိက္လုပ္တာ။ ဒီတုန္းက ရြာကက်ဥ္းေသးတယ္။ အိမ္ေျခ ၈၀၀၊ ၉၀၀ ေလာက္ပဲရွိေသး တယ္။ လူေတြကေတာ့ ဘုရားျပင္ တယ္ဆုိၿပီး သေဘာက်လုိ႔လက္ မွတ္ထုိးတာေပါ့။ ေနာက္..ဖ်က္ခ် လုိက္ေတာ့ ကားရားႀကီးျဖစ္သြား ၿပီး သြားၿပီဆုိၿပီးျဖစ္ၾကတာ။ သူ တို႔ကမရွိေတာ့ဘူး။ ျမန္တယ္’’ ဟု စိတ္လႈပ္ရွားကာ ေျပာသည္။

ဦးလွထြန္း၏ စကားအဆုံး ကြၽန္ေတာ္တို႔ႏွစ္ဦးသား ႏႈတ္ ဆိတ္ေနမိသည္။ ဤမွ်ထုထည္ ႀကီးမားေသာဘုရားႀကီးကုိ ၿဖိဳ ဖ်က္ကာ အတြင္းပစၥည္းမ်ားကုိ ေျပာင္ေျပာင္တင္းတင္း ယူ ေဆာင္သြားသည္ဆုိေသာ ဦးတင္ သိန္းဆုိသူကုိလည္း အထူးစိတ္ ၀င္စားေနမိ၏။ သုိ႔ေသာ္... ဒါက လည္း ႏွစ္ေပါင္း ၃၀ ေက်ာ္ၿပီ မဟုတ္ပါလား။

ဆရာေတာ္ ဦးေဃာႀကီး၏ တေကာင္းရာဇ၀င္ ၌ မူလေရႊ စည္းခုံဘုရားႀကီးကုိ အညာပုဂံ (ပုဂံေနျပည္ေတာ္)တြင္ စံေတာ္မူ ေနေသာ သတိုးမဟာရာဇာမင္း က ဗုဒၶသာသနာေတာ္ ၉၈ ႏွစ္၌ တည္ခဲ့ေၾကာင္း၊ ဘုရားတည္ရန္ မင္းအမိန္႔ျဖင့္ တစ္အိမ္လွ်င္ အုပ္တစ္ခ်ပ္မွ် ဆက္သြင္းရမည္ ခ်မွတ္ခဲ့ၿပီး ဆက္သြင္းေသာအုတ္ အခ်ပ္ေရ သုံးသိန္းေက်ာ္ျဖင့္ စတင္တည္ထားခဲ့ေၾကာင္း၊ စတု ရန္းပုံေလးေထာင့္ အနက္ ၁၆ ေတာင္ထားရွိကာ တည္ေဆာက္ ခဲ့ေၾကာင္း၊ ဘုရင္ကုိယ္တုိင္ရတ နာပစၥည္းမ်ားခ်ထားခဲ့ေၾကာင္း၊ ပထမပစၥယာအေတာင္ ၂၀၊ ပထ မပစၥယာအထက္ ငွက္ေပ်ာဖူးအ ထိလူအရပ္ ၁၆၀ ရွိ ေရႊစည္းခုံ ေစတီႀကီးကုိ ၿပီးေျမာက္ေအာင္ ျမင္စြာတည္ခဲ့ေၾကာင္း ေဖာ္ျပ ထားသည္။ ယင္းသာသနာေတာ္ ၉၈ ႏွစ္မွာပင္သတိုးမဟာရာဇာ မင္းသည္  ထီးနန္းကုိစြန္႔ပယ္ကာ ဧရာ၀တီျမစ္အေရွ႕ဘက္ကမ္းသုိ႔ ကူး၍ ေတာထြက္ခဲ့ေၾကာင္း ေရး သားခ်က္မ်ားကုိ သတိရမိပါ သည္။ ထုိသုိ႔ေသာ သမုိင္း၀င္ေရွး ေဟာင္းဘုရားႀကီးသည္ ေခတ္ ပ်က္ခါစ တိုင္းျပည္မၿငိမ္မသက္ ျဖစ္ခါနီးတြင္ မသမာသူလူတစ္စု လက္ခ်က္ေၾကာင့္ ေျမခခဲ့ရသျဖင့္ ေစ့ေစ့ေတြးၾကည့္ေသာ္ ဆုံး႐ႈံးမႈ ကႀကီးမားလွသည္။ ဌာပနာ ပစၥည္းမ်ားထက္ ထုထည္ႀကီးမား ေသာေရွးေဟာင္းအုတ္မ်ားျဖင့္ တည္ေဆာက္ထားသည့္ တ ေကာင္းေခတ္အႏုလက္ရာမ်ားပါ ရွိေသာ ဘုရားကိုယ္လုံးေတာ္ႀကီး ၿဖိဳဖ်က္ခံရျခင္းက ဗုဒၶသာသနာ အတြက္သာမက ေရွးေဟာင္းအ ေထာက္အထားမ်ားအတြက္ပါ အလြန္တရာ နစ္နာဆုံး႐ႈံးမႈႀကီး ျဖစ္ပါသည္။

(၁၃)

ကြၽန္ေတာ္တို႔သည္ ႏွင္း ရည္ဆြတ္ျမေသာ တေကာင္းမွ အျပန္လမ္းတြင္ ႏွေျမာတသမႈ ႀကီးစြာ၊ စိတ္ႏွလုံးညိႇဳးငယ္ကာ ျပန္ခဲ့ရပါသည္။

တေကာင္းေရႊျပည္ စည္းခံု ေစတီ စိတ္ကရည္၍ ကန္ေတာ့ ပန္ဆင္ ဦးထိပ္တင္သည္ ေနျခည္ ေသာ့ေသာ့ ဆည္းဆာေဖ်ာ့မွာ...

စာၿပီးခ်ိန္

၁၃၈၀၊ ျမန္္မာႏွစ္ဆန္းႏွစ္ရက္

ေန႔လယ္ ၁၂ နာရီ ၃၀ မိနစ္

၁၈. ၄. ၂၀၁၈ (ဗုဒၶဟူး)

(စာမ်က္ႏွာ အခက္အခဲေၾကာင့္ ရည္ၫႊန္းစာအုပ္စာရင္းကုိ ခ်န္ လွပ္ခဲ့ရပါသည္။ စာအုပ္ထုတ္ေ၀ ပါက ျပည့္စုံစြာေဖာ္ျပပါမည္။)