ေတာတံခါး ဖြင့္လုိက္ေလေသာအခါ

(တစ္)

လူေတြအဖို႔ရာမေတာ့ ၾကားၾကားသမွ် စုံနံ႔သာၿမိဳင္ေတာႀကီးရဲ႕အေၾကာင္း ဗ်ဳပၸတ္မွန္သမွ်ဟာ ရယ္ရႊင္ဖြယ္ရာေတြခ်ည္းသာ ျဖစ္လုိ႔ ေနလိမ့္မယ္ ထင္ပါရဲ႕။ ေၾသာ္... တိရစၧာန္နဲ႔ လူသားအေတာ့္ကုိ ကြာျခားေပတာကိုး။

ဟိုးယခင္က ေဟာသည္ စုံနံ႔သာၿမိဳင္ေတာဆုိတာႀကီးက ကလို႔စ္ဆုိဆုိက္ယတီ (Close So-ciety)ႀကီးခင္ဗ်။ အပိတ္အစုအေ၀းႀကီးလို႔ဆိုပါေတာ့။ ျပင္ပကမၻာကလူေတြ ေတာထဲကို ေရာက္လာဖို႔ ခက္ခဲသလို ေတာထဲက သတၱ၀ါကေလးေတြခမ်ာမွာလည္း လူသားေတြရွိရာ ျပင္ပကမၻာႀကီးဆီကို သြားဖို႔ဆိုတာက ေတာ္ေတာ့ကို ခက္ခဲခဲ့ေပတာေပါ့။


ဒုလႅဘတရားငါးပါးဆိုတာ ၾကားဖူးမယ္ထင္ပါရဲ႕။ ခဲယဥ္းတဲ့ ဟာေတြေလ။ ဘုရားျဖစ္ဖို႔ ခဲယဥ္း တယ္။ လူျဖစ္ဖို႔ ခဲယဥ္းတယ္။ ရဟန္းျဖစ္ဖို႔ ခဲယဥ္းတယ္။ သဒၶါ တရားနဲ႔ ျပည့္စုံဖို႔ ခဲယဥ္းတယ္။ သူေတာ္ေကာင္းတရားကို နာရဖို႔ ခဲယဥ္းတယ္။ ငါးခု။

အဲ ... ေတာထဲက တိရစၧာန္ ကေလးေတြအဖို႔ရာမေတာ့ အေရးအႀကီးဆုံး ဒုလႅဘတရားက တစ္ခုတည္းသာ။ ျပင္ပကမၻာနဲ႔ ဆက္သြယ္ဖို႔ ခဲယဥ္းတာတဲ့။ အဲ ဒါေၾကာင့္ ကလို႔စ္ဆိုဆုိက္ယတီ (Close Society)လို႔ ေခၚတာဆို လား။

ေသခ်ာတယ္ခင္ဗ်။ အက ေကာင္းတဲ့ ေဒါင္းမေလးတစ္ ေကာင္ဆို ဟုိတုန္းက ယုိးဒယားလုိ႔ ေခၚခဲ့တဲ့ ထုိင္းႏုိင္ငံမွာ သြားကၿပီး ျပန္လာတာ ေတာလည္းျပန္ေရာက္ေရာ ယုိးဒယားျပန္ အုိးေ၀ပ်ဳိရယ္လို႔ တန္းၿပီးနာမည္တပ္ပစ္တာပဲ။  ေဟာ.. ဆင္လိမၼာႀကီး ဆဒၵန္။ ဆိုဗီယက္႐ုရွားမွာ ဆပ္ကပ္သြားကၿပီး ျပန္လာေတာ့ ဆိုဗီယက္ျပန္ဦး ဆဒၵန္ဆုိၿပီး နာမည္က ပိုႀကီးလာသေယာင္ခင္ဗ်။ အဲ..ေနဦး။ အသံသိပ္ေကာင္းတဲ့ ငွက္မကေလး ေရႊျပည္စုိး။ ဘိလပ္ကိုသြားခဲ့ဖူးပါေသာ္ေကာ။ ဒါေၾကာင့္ ဘိလပ္ျပန္စိုးဆိုၿပီး ဟုန္းဟုန္း ေတာက္တာ။

ဒါေတြကို ျပန္လည္လုိ႔ သုံး သပ္ရရင္ ခဏသြားၿပီး ျပန္လာ ၾကတာကိုေသာ္မွ ဂုဏ္ယူၾကရ တာဆိုေတာ့ကာ ျပင္ပကမၻာကို သြားတယ္ဆိုတာ ဒုလႅဘတရားမို႔ အံ့ၾသ၀မ္းသာျဖစ္ၾကရရွာေၾကာင္း သိပ္ကိုေပၚလြင္ေနတာေပါ့။

အလ်ဥ္းသင့္တဲ့အခါ သတၱ ၀ါကေလးေတြ သင္းတို႔ရဲ႕ နာမည္ ကို ေဖာ္ျပပုံေတြက .......

ေရႊယုန္ (ေခတၱ စင္ကာပူ)၊ ေရႊက်ား (ေခတၱ ဂ်ပန္)၊ ေရႊလိပ္ (နည္းနည္းၾကာ မေလးရွား)လို႔ ေဖာ္ျပေလ့ရွိတာမို႔ အျပင္ထြက္ရ တာဟာ တကယ့္ဒုလႅဘတရား တစ္ခုပါဆုိတာ ေပၚေနပါေလ ေရာ။ ေတာဟာ ကလို႔စ္(Close) ျဖစ္ေနခဲ့တယ္ဆိုတာ ထင္ရွားေန ပါေလေရာ။

(ႏွစ္)

 ေဗဒင္ဆရာေၾကာင္ႀကီး ေညာင္ေညာင္ဆီ ေရာက္လာတဲ့ တိရစၧာန္အမ်ားစု ထည့္ေမးတဲ့ တစ္ခ်က္က စိတ္မေကာင္းစရာ။

‘‘ဆရာ ... စုံန႔ံသာၿမိဳင္ကေန ႏုိင္ငံျခားကို ထြက္သြားရမယ့္ ကိန္းခန္းေလးမ်ား ပါသလားလုိ႔’’တဲ့။

 ဇီးကြက္ႀကီးကက်ေတာ့ လကၡဏာပါရဂူ။ သူ႔ေရွ႕ေရာက္ လာသမွ် သတၱ၀ါေတြက လက္၀ါး ကေလးေတြ ျဖန္႔ျပတာခ်ည္းပဲ။

‘‘ေရျခားေျမျခား သြားရမယ့္ လမ္းေၾကာင္းကေလးမ်ား ၾကည့္ပါဦး ဆရာဇီးကြက္ရဲ႕’’တဲ့။

ေၾသာ္ ... လူေတြ ကမၻာပတ္ ေနတဲ့အခ်ိန္မွာ တိရစၧာန္ေတြ ေတာျပင္ကိုထြက္ဖို႔ ခက္ခဲေန လုိက္ၾကတာ။

တစ္ခုရွိသဗ်။ ျမင္းမကေလး ျမဴးျမဴး လုပ္သြားပုံကေလးက ေတာ့ လွတယ္။ ေတာထဲခဏလာ တဲ့ လူတစ္ေယာက္နဲ႔ မဂၤလာ ေဆာင္ပစ္လုိက္တာ။ ေအးေရာ။ ၿပီးမွ အဲသည့္လူနဲ႔ လူ႔ကမၻာထဲ ထြက္လုိက္သြားတာ။ ဟိုက်မွ ျပန္ ၿပီး ကြာရွင္းလုိက္တယ္ဆိုလား ဘာဆိုလား။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ပိတ္ ဆို႔တားဆီးထားတဲ့ ျခေသၤ့ေခတ္၊ ၀ံပုေလြေခတ္ႀကီးထဲမွာ အျပင္ ေရာက္သြားဖို႔က လူနဲ႔ ခဏပဲ လင္ မယားေတာ္ရေတာ္ရ၊ တစ္လပဲလက္ခ်င္းခ်ိတ္ရခ်ိတ္ရ၊ ျမင္းမကေလးျမဴးျမဴး ခုန္လႊားသြားပုံက လွတယ္လို႔ သတင္းႀကီးပါရဲ႕။ ထား။

၎အခ်က္ေတြကို ေပါင္း ယွက္ကာၾကည့္လုိက္ေတာ့ စုံန႔ံ သာၿမိဳင္သည္ ယခင္က တံခါး ပိတ္။ ကလို႔စ္ဆိုဆုိက္ယတီ (Close Society) ဟူလုိ။

(သုံး)

ေဟာ .... အခုေတာ့ တစ္ ေခတ္ေျပာင္းေခ်ၿပီတမုံ႔။

အစြယ္ႀကီးေတြ တကားကား အဆိပ္ေငြ႕ေတြ တဖြားဖြားနဲ႔ Might is Right လုိ႔ဆုိကာ ‘ဗလ သည္ ဓမၼ’လုိ႔ ဟစ္ေႂကြးခဲ့တဲ့ သတၱ၀ါေတြရဲ႕ ေခတ္ကုန္ကာ ေဒါင္းအုိးေ၀တြန္တဲ့ေခတ္ကို ေရာက္ၿပီမို႔ အိုးပင္းဆုိဆိုက္ယတီ (Open So-ciety)လို႔ဆုိကာ တံခါးေတြကို ဖြင့္ေပးလုိက္ပါေလေရာ။

သတၱ၀ါ သတၱ၀ါေတြ။ စုံန႔ံ သာၿမိဳင္ထဲက သတၱ၀ါေတြ။ လူ႔ ရပ္ လူ႔ရြာကိုသြားၾကဖို႔ အားခဲေန လုိက္ၾကတာေလ။

(ေလး)

ပတ္ပို႔စ္ (Passport) ႐ုံးလို႔  ခပ္လြယ္လြယ္ ေခၚၾကတဲ့ တိရစၧာန္ႏုိင္ငံကူးလက္မွတ္ ထုတ္ေပးတဲ့ ႐ုံးႀကီးရွိရာဆီ ဂ်က္ကြမ္းၿခံကုန္း ခဏတာသြားေရာက္ကာ အကဲခတ္မိပါသဗ်။

ေတာထဲမွာ သတၱ၀ါရယ္လို႔ မွ က်န္ပါေသးရဲ႕လားလို႔ကို ေမး ယူရေလာက္ေအာင္ မ်ားလုိက္တဲ့ တိရစၧာန္ေတြရယ္ေလ။

သူ႔အုပ္စုနဲ႔သူ။ တန္းစီေန လုိက္ၾကတာ။ မွတ္ပုံတင္ေတြနဲ႔။ သန္းေခါင္စာရင္းေတြနဲ႔။ ဓာတ္ပုံ ေတြနဲ႔၊ ႏြားေတြ၊ ကြၽဲေတြ၊ ဆင္ ေတြ၊ ျမင္းေတြ၊ သိုးေတြ၊ ဆိတ္ ေတြ။ လူေတြရွိတဲ့ေနရာကို သြား ၾကမွာတဲ့။

လယ္ထြန္မယ့္ သတၱ၀ါ၊ ထယ္ထိုးမယ့္ သတၱ၀ါ၊ စပါးတုိက္ မယ့္ သတၱ၀ါ၊ လွည္းဆဲြမယ့္သတၱ ၀ါ၊ သစ္ဆဲြမယ့္ သတၱ၀ါ၊ ၀ါးတုိက္ မယ့္ သတၱ၀ါ၊ ဆီႀကိတ္မယ့္ သတၱ ၀ါ၊ ေဖာင္ဆဲြမယ့္ သတၱ၀ါ၊ ပန္း ကန္ေဆးမယ့္ သတၱ၀ါ၊ အုတ္စီ မယ့္ သတၱ၀ါ၊ အပင္စိုက္မယ့္  သတၱ၀ါ၊ လုံၿခံဳေရးလုပ္မယ့္ သတၱ၀ါ၊ ကေလးထိန္းမယ့္ သတၱ၀ါ၊ ငါးဖမ္းမယ့္ သတၱ၀ါ၊ စားပဲြထုိးမယ့္ သတၱ၀ါ၊ ႏြားႏုိ႔ညႇစ္မယ့္ သတၱ၀ါ၊ သန္႔ရွင္းေရးလုပ္မယ့္ သတၱ၀ါ၊ ႀကံခုတ္မယ့္ သတၱ၀ါ၊ အေလာင္းျပင္မယ့္ သတၱ၀ါ၊ အမႈိက္က်ဳံးမယ့္ သတၱ၀ါ။ အို .....။

ဖြင့္ေပးလုိက္တဲ့ မူ၀ါဒနဲ႔အ ညီ ေခတ္အဆက္ဆက္ ေတာျပင္ကို မထြက္ခဲ့ၾကတဲ့ သတၱ၀ါေတြ စုံနံ႔သာၿမိဳင္ေတာႀကီးရဲ႕ ျပင္ပကမၻာရိွရာဆီ သြားၾကဖို႔ အားခဲ ေနလုိက္ၾကတာ။

အတိတ္က ေတာျပင္ကို ထြက္ဖို႔ ခဲယဥ္းခဲ့တဲ့ သတၱ၀ါေတြ အခုေတာ့ ခပ္လြယ္လြယ္နဲ႔ ထြက္ ခြင့္ေတြသာလို႔။ သတၱ၀ါေတြက တစ္ခုေတာ့ စိတ္ခ်ရတယ္။ ခဲခဲ ယဥ္းယဥ္း သြားရတုန္းကလည္း သည္စိတ္၊ လြယ္လြယ္ကူကူ သြား ရၿပီဆုိေတာ့လည္း သည္စိတ္။ မေျပာင္းလဲဘူး။

လူေတြခုိင္းတာ ငါတို႔အကုန္ လုပ္မယ္ဆိုတဲ့စိတ္။    ။

(ဂ်က္ကြမ္းၿခံကုန္းသည္ သေရာ္စာ ေရးသားသူျဖစ္သည္။)