ေမာင္မလိုက္ေပါင္ ခ်န္သာထားခဲ့

စာေရးသူမွာ ေျမးငယ္ေလးႏွစ္ဦး ရွိပါတယ္။ ႏွစ္ဦးစလံုးက မိန္း ကေလးေတြပါ။ အႀကီးက (၁၁) ႏွစ္။ အငယ္က (၉)ႏွစ္ရွိပါၿပီ။ သူ တုိ႔ႏွစ္ဦး ျမန္မာစာကို ေရးတတ္၊ ဖတ္တတ္ၿပီဆုိတာနဲ႔ ဥယ်ာဥ္မွဴး ဆရာႀကီး မင္းသုဝဏ္ဖန္တီးေပးခဲ့ တဲ့ ကေလးကဗ်ာ ပန္းဥယ်ာဥ္ထဲ ကို စာေရးသူက အေရာက္ေခၚ သြားခဲ့ပါတယ္။ ပထမဆံုး ျမန္မာ ကဗ်ာကို သူတို႔ႏွစ္ႏွစ္ၿခိဳက္ၿခိဳက္ လက္ခံလာေအာင္ သံေနသံထား နဲ႔ ရြတ္ဆိုျပၿပီး ဆြဲေဆာင္ရပါ တယ္။ တတ္ႏိုင္သမွ် ဟန္အမူအ ရာေလးပါ လုပ္ျပပါတယ္။ ကဗ်ာစာသားကို ပီသေအာင္ရြတ္ၿပီး အဓိပၸာယ္နဲ႔အတူ သီဆိုမႈရယ္၊ သ႐ုပ္ေဖာ္မႈရယ္ ေပါင္းစပ္ျပလိုက္ေတာ့ အထူးစိတ္ပါဝင္စားလာတာ ေတြ႕ရပါတယ္။ အဓိကအားျဖင့္ ေျမးငယ္ေလးေတြဟာ ျမန္္မာ ကဗ်ာကို သံေနသံထားနဲ႔ ရြတ္ တတ္လာမယ္။ သ႐ုပ္ေဆာင္မႈ (Performance) အတတ္ကို ကဗ်ာရြတ္ရာမွတစ္ဆင့္ အေျခခံ က်က် ေလ့က်င့္ႏိုင္မယ္။ ကဗ်ာ ထဲမွ ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈနဲ႔ ဓေလ့ ထံုးစံေတြကိုပါ အထိုက္အ ေလ်ာက္ နားလည္ႏုိင္မယ္ဆုိတဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႔ အထက္ပါအ တုိင္း ကေလးကဗ်ာပန္းဥယ်ာဥ္ထဲ ကို ေခၚေဆာင္ရျခင္းျဖစ္ပါတယ္။

မိမိကိုယ္တိုင္ မိခင္ရဲ႕ သား ေခ်ာ့ေတးနဲ႔ ကေလးကဗ်ာပန္း ဥယ်ာဥ္ထဲကို ငယ္ရြယ္စဥ္က ဝင္ ေရာက္ၿပီး ေပ်ာ္ရႊင္ၾကည္ႏူးခဲ့ရတဲ့ အေတြ႕အႀကံဳေတြကို အိုမင္းသည္ အထိ မေမ့ႏုိင္တာ အမွန္ပါပဲ။ စာ ေရးသူငယ္ငယ္က ဖားကေလး ေတြကို ဘယ္ေနရာေတြ႕ေတြ႕ လိုက္ၿပီး႐ိုက္ေလ့ရွိပါတယ္။ တစ္ ေန႔မွာ အေမဆုိျပတဲ့ သားေခ်ာ့ ေတးကို အိပ္မေပ်ာ္ႏိုင္လို႔ နား ေထာင္ရင္း နားေထာင္ရင္း ‘မ်က္ လံုးရယ္ေၾကာင္ေတာင္ေတာင္နဲ႔ ဖားေကာင္ကေသး’ ဆုိတဲ့ အဓိပၸာယ္ကို ‘သားက႐ိုက္ေတာ့ မယ္လို႔ ဟန္ျပင္တဲ့အခါ ဖားငယ္ ေက်ာ္စံေကြးေလးေတြ ေၾကာက္ ၿပီး မ်က္လံုးေၾကာင္ေတာင္ေတာင္ နဲ႔ ေငးေနရွာတာေပါ့’ လို႔ အေမက ရွင္းျပတယ္။ အဲဒီေန႔ကစၿပီး စာေရးသူဟာ ဖားေလးေတြကို သနားစိတ္ဝင္ၿပီး ရက္ရက္စက္စက္ လိုက္႐ိုက္တဲ့အလုပ္ကို မလုပ္ေတာ့ပါ ဘူး။

ဒါေၾကာင့္ စာေရးသူက ေျမး ငယ္ေတြကို ကဗ်ာပန္းဥယ်ာဥ္ ေရာက္တာနဲ႔ ပထမဦးဆံုး ‘ေရႊခဲ ၾကက္တူေရြး’ ဆိုတဲ့ ကဗ်ာပန္း ေလးကိုေရြးၿပီး ဆင္ျမန္းေစခဲ့ပါ တယ္။ အဲဒီကဗ်ာေလးကို ရြတ္ဆုိ ၿပီးတဲ့ေနာက္ ေျမးေပါက္စေလး ေတြဟာ ေက်းငွက္ကေလးေတြကို ခ်စ္တတ္၊ ခင္တတ္တဲ့ စိတ္ေတြ ဝင္လာတာ ေတြ႕ရပါတယ္။ အိမ္ ေရွ႕မွာ ငွက္ကေလးေတြကို အဘိုး နဲ႔အတူ အစာေကြၽးခ်င္လာပါ တယ္။ တိရစၧာန္ေတြအေပၚ သနားၾကင္နာတဲ့စိတ္ကို ကေလးကဗ်ာ ကစၿပီး ပ်ိဳးေထာင္ေပးလိုက္သလို ပါပဲ။

ေနာက္တစ္ဆင့္မွာ ‘တစ္ ေက်ာ့ ႏွစ္ေက်ာ့ ေတးကိုသီ’ အစ ခ်ီတဲ့ ‘ပန္းသည္’ ကဗ်ာေလးကို ရြတ္ဆုိဖို႔ သင္ေပးပါတယ္။ ေက်ာင္းမွာ သင္ယူတာရွိၾကေပ မယ့္ စာေရးသူက ေျမးေတြကို ကဗ်ာမွတစ္ဆင့္ စိတ္ျမတ္ေတြရွင္ သန္ေအာင္ ရည္ရြယ္ၿပီး ေနအိမ္ မွာ သီးျခားအခ်ိန္ယူသင္ျပဆိုျပရ ျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ တကယ္လည္း အက်ိဳးထူးပါတယ္။ ကဗ်ာထဲမွ ‘ေမာင္ေလးေရ ထပါေတာ့၊ ေရာင္နီလာလွေပါ့’ တဲ့ စာသားေလးကို သ႐ုပ္ေဖာ္ရာမွ ေျမးအငယ္က အိပ္ဟန္ျပဳေနစဥ္ အစ္မႀကီးကဆုိ ၿပီး ႏိႈးတဲ့အမူအရာေလးကို လုပ္ ခိုင္းပါတယ္။ အဲဒီမွာ ေျမးအႀကီး က ေျမးအငယ္ နဖူးဆံစေလးကို သပ္ၿပီး ‘ညီမေလးေရ ထပါေတာ့ ေရာင္နီလာလွေပါ့’ လုိ႔ ရြတ္ဆို သ႐ုပ္ေဖာ္ပံုကိုၾကည့္ၿပီး အဘိုးရင္ ထဲမွာ ပီတိလိႈင္းေတြ ႐ိုတ္ခတ္သြားပါေတာ့တယ္။ အႀကီးက အငယ္ ကို ယုယညႇာတာစြာ ဦးေဆာင္ လမ္းျပမႈစ႐ုိတ္ေတြ သူ႔အတိုင္းအ တာနဲ႔သူ ေပၚေပါက္လာၿပီလို႔ ခံစားရသလိုပါပဲ။

တတိယအေနနဲ႔ စာေရးသူ ငယ္စဥ္က အသည္းစြဲခဲ့တဲ့ ‘လယ္ ေစာင့္တဲ’ ကဗ်ာပန္းေလးကို ဆင္ ျမန္းေစခဲ့ပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ မိုးတြင္းကာလ ခရီးသြားတဲ့အခါ ေျမးေတြကို ေရေတြေဖြးေနတဲ့ လယ္ကြင္းရဲ႕အလယ္မွာရွိတဲ့ တဲ ကေလးေတြကို လက္ညႇိဳးၫႊန္ျပ ရင္း ‘မိုးေရ တက္ေရ တေဖြးေဖြး ကြင္းက်ယ္ဟိုးအေဝး’ လို႔ အစခ်ီ ၿပီး ဦးစြာရြတ္ဆိုျပခဲ့ဖူးတာျဖစ္ပါ တယ္။ ေျမးေလးေတြအေနနဲ႔ ေက်းလက္ေဒသ သဘာဝအေပၚ ခံုမင္ ျမတ္ႏိုးတဲ့ စိတ္အလွကို ကဗ်ာက လက္ဆင့္ကမ္းႏုိင္ခဲ့တာ အမွန္ပါ ပဲ။ သူတုိ႔ဟာ စာအုပ္ထဲက ပန္းခ်ီ ပံုေတြယူလာၿပီး ‘ဘိုးဘိုး ဒီမွာ လယ္ေစာင့္တဲ’ လို႔ ေျပာ႐ံုမက၊ ၾကာနီတစ္ပြင့္ ျဖဴတစ္ပြင့္ရွိတဲ့ ေရ ေဖြးေဖြးပံုကို ခပ္ၾကမ္းၾကမ္းေရးဆြဲ လာၾကျပန္ပါတယ္။ ျမန္မာ့ေက်း လက္လူေနမႈကို အၿမဲသတိရ ေအာင္ ႏိုးဆြေပးတဲ့ ‘လယ္ေစာင့္ တဲ’ ကဗ်ာကို သူတုိ႔ျမတ္ႏိုးတာ ေတြ႕ရလို႔ ဝမ္းသာမဆံုးျဖစ္မိပါ တယ္။

အဲဒီေနာက္ ‘သေျပသီး ေကာက္’ကို ဆက္ၿပီးရြတ္ဆုိဖို႔ သင္ၾကားေပးပါတယ္။ ကဗ်ာထဲ မွာပါတဲ့ ‘ေမွ်ာ့နက္မည္းႀကီး’ ဆုိတာကို သူတို႔နားလည္ေအာင္ ရွင္း ျပဖို႔ ေတာ္ေတာ္အခက္ေတြ႕ရပါ တယ္။ ကံအားေလ်ာ္စြာ အ ေနာက္တုိင္းေတာတြင္း ႐ုပ္ရွင္ ကားတစ္ကားမွာေတြ႕လို႔ ေျမး ေတြကို အဲဒါ ‘ေမွ်ာ့နက္ႀကီး’ လို႔ ေျပာျပႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။ အိမ္ေရွ႕ အုန္းပင္မွ ေႂကြက်တဲ့ အုန္းလက္ ကိုယူၿပီး ‘အုန္းလက္ႏြားေလး’ ဆုိ တာကို အဘုိးကိုယ္တိုင္ သ႐ုပ္ျပ ေတာ့ ေျမးေတြက ဟားတိုက္ၿပီး ရယ္ေမာၾကျပန္ပါတယ္။ ဘာပဲ ျဖစ္ျဖစ္ အေၾကာက္တရားကို လြယ္လြယ္နဲ႔ မထားေအာင္ ေစ့ ေဆာ္ေပးၿပီး အေဖာ္အေပါင္းနဲ႔ ကစားၾကမယ္၊ သြားၾကမယ္ဆုိတဲ့ အသိစိတ္ေလးေတြ ေပၚေပါက္ေစ တာ အမွန္ပါပဲ။

ေနာက္ဆံုး စာေရးသူ ဒုကၡ ေတြ႕ရတဲ့ ကဗ်ာတစ္ပုဒ္ကေတာ့ ‘ဆြမ္းအုပ္နီနီ အေမရြက္လုိ႔’ အစ ခ်ီ ‘ဥပုသ္ေစာင့္’ ဆုိတဲ့ ကဗ်ာပါ ပဲ။ ဘာသာတရားနဲ႔ နီးစပ္ေအာင္၊ သံဃာေတာ္ကို ႐ိုေသစိတ္ရွိ ေအာင္ ဆြဲေဆာင္ရာမွာ အလြန္ ထက္ျမက္လွပတဲ့ ကဗ်ာပန္းေလး ျဖစ္ပါတယ္။ ေျမးႏွစ္ဦးကို အႀကီး က မိခင္ေနရာ၊ အငယ္က သား ေလးေနရာထားၿပီး ကဗ်ာကို တစ္ ေက်ာ့စီ သီဆိုခိုင္းပါတယ္။ အ လြတ္ရၿပီဆိုတဲ့အခါမွ သံေနသံ ထား ဟန္ေနဟန္ထားနဲ႔ သူတို႔အ ႀကိဳက္ သ႐ုပ္ေဆာင္္ခိုင္းပါတယ္။ ‘ေက်ာင္းႀကီးေပၚမွာ ေမာင္ငယ္ ေဆာ့ေတာ့၊ ဘုန္းႀကီးေအာ့လို႔ ႐ိုက္လိမ့္မယ္’ လို႔ မိခင္ေနရာမွ ေျမးအႀကီးက ဘုန္းႀကီး႐ိုက္မယ့္ ဟန္အမူအရာကို ျပလိုက္တဲ့အခါ ေျမးအငယ္က တင္ပါးကို လက္္ ႏွစ္ဖက္နဲ႔ပြတ္ၿပီး ခုန္ဆြခုန္ဆြလုပ္ ျပေနပါေတာ့တယ္။ စာေရးသူက ‘ေျမးေလး အ႐ိုက္ခံရမယ္လို႔ ရြယ္ ျပ႐ံုရွိေသးတာ ဘာျဖစ္လို႔ တင္ပါး ပြတ္ၿပီး ခုန္ျပရတာလဲ’ လို႔ ေမးမိ ပါတယ္။ ေျမးငယ္က ေဖ့စ္ဘြတ္ခ္ ထဲမွာ သူ႔သူငယ္ခ်င္းျပလို႔ ဘုန္း ႀကီးက တကယ္႐ိုက္တာေတြ႕တဲ့ အေၾကာင္း၊ ကိုရင္ေတြ တင္ပါးမွာ ဒဏ္ရာႀကီးေတြ ျဖစ္ကုန္ေၾကာင္း ေျပာ႐ံုမွ်မက ‘အဲဒီဘုန္းႀကီး ေက်ာင္းသြားတဲ့ကဗ်ာကို သမီး မဆိုလို႔ မရဘူးလား ဘိုးဘိုး’ လို႔ ေျပာလာျပန္ပါတယ္။ စာေရးသူ မွာ ပါးစပ္အေဟာင္းသားႏွင့္ နား ေထာင္ေနမိပါတယ္။ အိုင္တီ ေခတ္မွာ ကေလးေတြ ျမင္တာ၊ သိတာ ျမန္လြန္းလွပါလားလို႔ လည္း အံ့ဩေနမိျပန္ပါတယ္။

လြန္ခဲ့တဲ့တစ္လတာအတြင္း ဘုန္းႀကီးေတြ ႐ိုက္ခ်က္ျပင္းတဲ့အ မႈႏွစ္မႈရဲ႕သတင္းဟာ ျပည္သူေတြ ၾကားမွာ ပ်ံ႕ႏွံ႔သြားခဲ့တာ အမွန္ပါ ပဲ။ တစ္မႈက က်ိဳက္ထိုၿမိဳ႕နယ္အ တြင္း ေက်ာင္းတစ္ေက်ာင္းမွာ ျဖစ္ပြားခဲ့တာ ေတြ႕ရပါတယ္။ ကိုရင္ေလးခုနစ္ပါးကို ၂ ေပအ ရွည္ ၂ လက္မအက်ယ္ ပ်ဥ္ျပားနဲ႔ ႐ိုက္လို႔ ကိုရင္ေလးေတြ အႀကီးအ က်ယ္ ဒဏ္ရာရကုန္တဲ့အမႈျဖစ္ပါ တယ္။ ဒဏ္ရာေတြအႀကီးအက်ယ္ ရတဲ့ပံုကိုလည္း ေဖ့စ္ဘြတ္ခ္ေတြ မွာ ျပထားၿပီး ျဖစ္စဥ္အေသးစိတ္ ကိုေတာ့ သတင္းစာေတြမွာ ဖတ္ ႐ႈခဲ့ရပါတယ္။ ေနာက္တစ္မႈက မတၱရာၿမိဳ႕နယ္မွ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းတစ္ေက်ာင္းမွာ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္း သားေလးကို ဆံပင္ဆြဲၿပီး တရြတ္ တိုက္ပါလာတဲ့အခါ ႐ိုက္ႏွက္ထိုး ႀကိတ္တဲ့အမႈပါပဲ။ ေက်ာင္းသား ေလးဟာ ေဆး႐ံုတင္ရတဲ့အထိ ဒဏ္ရာေတြရၿပီး ေၾကာင္ေတာင္ ေတာင္ ျဖစ္သြားတယ္လို႔ သတင္း ေတြမွာ ဖတ္ရပါတယ္။ အဲဒီလိုပံု ေတြ၊ အဲဒီသတင္းေတြေၾကာင့္ ရင္ ေသြးငယ္ေတြရင္ထဲမွာ ဘုန္းေတာ္ႀကီးေတြကို ေၾကာက္ရြံ႕စိတ္ဝင္ ကုန္မွာ အလြန္စိုးရိမ္မိပါတယ္။ ေနာက္ထပ္ ၾကားရတဲ့ ဘုန္းႀကီး ေက်ာင္းမွ သက္ငယ္မုဒိမ္းမႈ၊ ေက်ာင္းသားငယ္ေလးေတြကို ကာမဆက္ဆံမႈ စတဲ့သတင္းဆိုး ေတြ ရွိပါေသးတယ္။

အဆိုးဆံုးက ဧရာဝတီတုိင္း ေဒသႀကီး ပုသိမ္ၿမိဳ႕နယ္ ရြာေလး တစ္ရြာက အသက္မျပည့္ေသးတဲ့ မိန္းကေလး စုစုေပါင္း ေလးဦးတိ တိကို တစ္ပါးတည္းေနထိုင္ေသာ ဘုန္းႀကီးက တစ္ႏွစ္အတြင္း အ ႀကိမ္ႀကိမ္ မုဒိမ္းက်င့္ေၾကာင္း မိဘအုပ္ထိန္းသူမ်ားရဲ႕ တုိင္ၾကားခ်က္ အရ အေရးယူလိုက္တဲ့သတင္းပါ ပဲ။ မ်က္ေမွာက္ေခတ္ သက္ငယ္ မုဒိမ္းမႈေတြဟာ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္း ပရိဝုဏ္အထဲ ေရာက္လာပါၿပီ ေကာဟု ေတြးေတာရင္း အနာ ဂတ္သာသနာအတြက္ လြန္စြာရင္ ေလးမိပါတယ္။ ဘုန္းႀကီးက သူ႔ မွာ ဆႏၵရွိလာၿပီဆုိရင္ ‘ရဲေဘာ္တို႔ မာဆတ္ဝင္ရေအာင္’ လို႔ ေအာ္ ေျပာၿပီး မိန္းကေလးေတြကို က်က္ သေရခန္းအတြင္း ေခၚသြင္းသြား ေၾကာင္း သတင္းထဲမွာ ဖတ္ရ ေတာ့ ‘အေတာ္ မိုက္႐ိုင္းလွပါလား ေနာ္’ လို႔ ေဒါသျပင္းစြာ ထြက္မိပါ ေတာ့တယ္။

အထက္ပါျဖစ္စဥ္ရဲ႕ အဓိက အေၾကာင္းရင္းေတြကို ေလ့လာ ၾကည့္ရင္ မိန္းကေလးငယ္ေတြ ဟာ ပညာလိုခ်င္လြန္းလို႔ ပန္း ေကာင္းအၫြန္႔ခ်ိဳးတာကိုခံၿပီး သင္ယူေနၾကရတာပါလားဆုိတာကို ေတြ႕ရွိပါတယ္။ မိန္းကေလးငယ္ ေလးေတြရဲ႕ရြာမွာ မူလတန္း ေက်ာင္းမရွိဘဲ အလြန္ေဝးကြာတဲ့ ဘုန္းႀကီးရွိရာ ေက်းရြာမွ မူလတန္း ေက်ာင္းကို တက္ၾကရတဲ့အ ေၾကာင္း၊ မိဘေတြကလည္း ဆင္း ရဲလြန္းလို႔ ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္း မွာ ေက်ာင္းအိပ္ေက်ာင္းစား အပ္ ႏွံထားရျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း သိရွိရပါ တယ္။ ဒါေၾကာင့္ ပညာေရးဝန္ ႀကီးဌာနက အဲဒီမိန္းကေလးေတြ ရဲ႕ ေက်းရြာမွာ မူလတန္းေက်ာင္း တစ္ေက်ာင္း အျမန္ဆံုးဖြင့္လွစ္ ေပးပါလို႔ ရြာခံ ေျမးငယ္၊ သမီး ငယ္တုိ႔ရဲ႕ကိုယ္စား အေလးအ နက္ ေတာင္းဆိုလိုပါတယ္။

ဆက္လက္ၿပီး စာေရးသူရဲ႕ ေျမးအငယ္ေလးရဲ႕ ေတာင္းဆုိ ခ်က္ကိစၥကို ျပန္လည္ေျဖရွင္းေပး ရပါဦးမယ္။ အကယ္၍ ေျမးငယ္ ကို ကဗ်ာဆက္ၿပီး ရြတ္ဆိုေစခ်င္ ရင္ ‘ေမာင္လဲလိုက္မယ္ ခ်န္မထား နဲ႔ အေမသြားေတာ့ ပ်င္းလွတယ္’ ဆုိတဲ့ေနရာမွာ ‘ေမာင္မလိုက္ ေပါင္ ခ်န္သာထားခဲ့ အေမသြား ေတာ့ အိပ္ေစာင့္မယ္’ လို႔ ျပင္ေရး ေပးရမယ့္ ကိန္းပါလားလို႔ ေတြး ေတာေနမိပါတယ္။ တစ္ဖက္မွာ ေတာ့ စာေရးသူကို ဧၿပီလအတြင္း က ဆရာေတာ္ႀကီးတစ္ပါး မိန္႔ ၾကားခဲ့တဲ့ စကားတစ္ခြန္းအရ ေခတ္အေျခအေနကို ခ်ိန္ထိုးၾကည့္ေနမိျပန္ပါတယ္။

 ဆရာေတာ္ႀကီး က ‘ဒကာႀကီးယေန႔ေခတ္ ေက်ာင္းပိတ္ရက္အတြင္း ဆယ္ေက်ာ္သက္အရြယ္ ေက်ာင္းသားေလးေတြကို ရွင္ျပဳမယ့္ကိစၥမွာ မိဘေတြက ေျပာရ၊ ဆုိရ၊ သိမ္းသြင္းရတာ အေတာ္ခက္ခဲလာၾကတယ္လို႔ ၾကားရတယ္။ သူတို႔က လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ေလွ်ာက္လည္ခ်င္ၾကတယ္။ ဖုန္းပြတ္ၿပီး လက္ဖက္ရည္ဆုိင္၊ ေကတီဗီဆုိင္မွာပဲ အခ်ိန္ျဖဳန္းခ်င္ၾကတယ္။ ၿပီးေတာ့ မူးယစ္ေသာက္စားေနၾကတာေတြမ်ားလာၿပီး ဘုန္းႀကီးတုိ႔ေက်ာင္းေတြမွာေတာ့ ရွင္ျပဳတဲ့အေရအတြက္ေတြ ဆုတ္ယုတ္လာတယ္ ဒကာႀကီး’ လို႔ဆိုရွာပါတယ္။

ဗုဒၶဘာသာဟာ ဦးေႏွာက္ကို ဆင္ျခင္တံုတရားပြားမ်ားေစၿပီး ႏွလံုးသားကို ေမတၱာအားႀကီးမား ေစတဲ့ ဘာသာတရားျဖစ္ပါတယ္။ ဆင္ျခင္တံုတရား နည္းပါးမႈနဲ႔ ေမတၱာမိုးေခါင္တဲ့ လူ႔အဖြဲ႕အစည္း ႀကီး ျဖစ္မလာေအာင္ ဘယ္လုိႀကံ ေဆာင္ၾကမလဲဆိုတာကို ‘ဆရာ၊ ဒကာ’ အေလးအနက္ စဥ္းစားရ မယ့္ အခ်ိန္ကာလကို ေရာက္လာ ပါၿပီ။ ေနာက္ဆံုးေတာ့ မ်ိဳးဆက္ သစ္ ေျမးအငယ္ေလးကို သံဃာ အေပၚ အထင္္မမွားရေအာင္ သာ သနာဝင္ ဘိုးဘိုးတစ္ဦးအေနနဲ႔ ေအာက္ပါအတိုင္း ရွင္းျပလိုက္ရ ပါတယ္။

‘‘ေျမးေလး- ဘုန္းေတာ္ႀကီး ေက်ာင္းမွာ လူႀကီးမိဘေတြ တရား နာေနတုန္း မ်က္စိေနာက္ေအာင္ ေဆာ့တဲ့ကေလးေတြကို ဘုန္း ေတာ္ႀကီးက ႐ိုက္လိမ့္မယ္လို႔ ေမေမက သတိေပးတာပါ။ တကယ္မ႐ိုက္ပါဘူး။ အဲဒီ ေဖ့စ္ ဘြတ္ခ္မွာ ႐ိုက္တာ တကယ့္ဘုန္း ႀကီး မဟုတ္ဘူးေျမးေလး။ ေမေမ နဲ႔ ဆြမ္းပို႔တဲ့ ေက်ာင္းထုိင္ဘုန္း ေတာ္ႀကီးကမွ တကယ္ဘုန္းႀကီး။ ေနာက္ၿပီး ေျမးေလးက ‘စိပ္ပုတီး နဲ႔ ဘုန္းေတာ္ႀကီးလိုေနပါ့မယ္’ဆုိ ေတာ့ ဘုန္းေတာ္ႀကီးက သေဘာ က်ၿပီး မုန္႔ေတြေတာင္ ေကြၽးဦးမွာ။ ဒါေၾကာင့္ တင္ပါးကိုပြတ္ၿပီး ခုန္ ဆြခုန္ဆြမလုပ္နဲ႔ေနာ္။ လက္ ကေလးကာျပၿပီး ‘ေမာင္မေဆာ့ ေပါင္ စိပ္ပုတီးနဲ႔ ဘုန္းေတာ္ႀကီး လိုေနပါ့မယ္’ လို႔ဆုိေနာ္။ ဘိုးဘိုး က ဘုန္းေတာ္ႀကီးလုပ္ၿပီး ေခ်ာ ကလက္ေတြ ေကြၽးမယ္ဗ်ား’’လုိ႔ ေျပာျပမွ ေျမးငယ္က ေခါင္းညိတ္ ၿပီး အထက္ပါအတိုင္း ရြတ္ဆို သ႐ုပ္ျပပါေတာ့တယ္။ ကေလး ကဗ်ာဥယ်ာဥ္မွဴးႀကီး ဆရာႀကီး မင္းသုဝဏ္သာ အသက္ထင္ရွား ရွိရင္ စာေရးသူရဲ႕ အက်ပ္အတည္း ကိုၾကည့္ၿပီး ၿပံဳးေနရွာေရာ့မယ္လို႔ ေတြးမိရင္း... ။

(ေဆာင္းပါးရွင္ ျမင့္မုိရ္ေဆြသည္ ၿမိဳ႕ျပေရးရာ၊ ယဥ္ေက်းမႈ၊ ခရီးသြား၊ စာေပႏွင့္ မ်က္ေမွာက္ေရးရာမ်ား ေရးသားေနသူျဖစ္သည္)

Top News