ေလခြၽန္နတ္ သြားေမးဦးမွ

 ေလခြၽန္နတ္ဆိုသည္ကို ၾကားဖူးခဲ့သည္မွာ ၾကာခဲ့ပါၿပီ။  သြားေမးၾကဖူးသည့္ မိတ္ေဆြအခ်ဳိ႕၏ စကားအရ အလြန္မွန္သည္ဟုၾကားရသည္။ ကြယ္လြန္သြားသည့္ မိဘ၊ ေဆြမ်ဳိးအသိုင္း အဝိုင္းတို႔ ဘယ္ဘံုဘယ္ဘဝေရာက္ေနၿပီ၊ ကြၽတ္လြတ္သြားၿပီ၊ လူျပန္ဝင္စားေနၿပီ စသည့္ အေဟာတို႔မွာ မွန္လွသည္ဟုဆို၏။ မည္သည့္က်မ္း၊ မည္သည့္ ေဗဒင္၊ မည္သည့္ေခါင္းစြဲတို႔ျဖင့္ မည္သို႔ေဟာေလ၊ ေျပာေလသည္ကို ေမာင္ထင္မသိ။မည္မွ်မွန္ ေလသည္ဆိုသည္ကိုလည္း ေမာင္ထင္မသိ။ ေမာင္ထင့္ အတြက္ေတာ့ ထိုအရာတို႔သည္ သိပ္စိတ္ဝင္စားစရာမရွိလွ။


ေမလ ၂၈ ရက္ေန႔က ေမာင္ ထင္၏ဇနီးသည္ စစ္ကိုင္းေတာင္ ကမၻာေအးေခ်ာင္တြင္ ပိတုန္း ေရာင္တခ်ဳိ႕၊ ဒန္းေသြးေရာင္ တစ္ဝက္၊ လက္တစ္ေတာင္မွ်ရွည္ ေသာ ဆံပင္တစ္ထံုးကိုပယ္ကာ ဝတ္ေၾကာင္ကို ယာယီစြန္႔ကာ သီလရွင္ဝတ္၏။ သူူႏွင့္အတူ ေရႊတိဂံုေစတီ သာသနာ့ဟိတ ဝတ္အသင္းမွ အသင္းသူအခ်ဳိ႕ အပါအဝင္ ၁၀ ဦးျဖစ္သည္။ ဇနီး သည္ ဆံခ်သီလရွင္ဝတ္အၿပီး တြင္ ေမာင္ထင္ခမ်ာ စစ္ကိုင္းမွ မႏၲေလးသို႔ ခ်က္ခ်င္းျပန္ဆင္းရ သည္။  ေနာက္ေန႔ ၂၉ ရက္ေန႔ ေန႔လယ္ ၁ နာရီတြင္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ေတာ္ခန္းမေရွ႕ မဟာဗႏၶဳလပန္းၿခံ ၌ က်င္းပသည့္ ကေလးသူငယ္ မ်ား အၾကမ္းဖက္ခံရျခင္းမွကာ ကြယ္ေရး ကဗ်ာရြတ္ဆိုပြဲသို႔တက္ ေရာက္၍ ကဗ်ာတစ္ပုဒ္ ရြတ္ဆို ေပးရန္ျဖစ္သည္။ သို႔ႏွင့္ပင္ မႏၲ ေလးမွ မိတ္ေဆြမ်ားျဖစ္ၾကေသာ အုန္းေခ်ာမွ ကိုၾကည္ထြန္း (ေအာင္စည္ေတာ္)၊ ဇနီး မအိစု၊ သမီးကေလး ေမ၊ မႏၲေလးမွ ကိုေက်ာ္မင္း၊ ဇနီးမသက္ (ေက်ာ္စိန္မင္း တာယာလုပ္ငန္း) တို႔ႏွင့္ မႏၲေလးသို႔ ျပန္လာခဲ့ၾကသည္။

ရတနာပံုတံတားေပၚမွ ဧရာ ဝတီျမစ္ကို ျဖတ္ေက်ာ္ဆဲ ေမာင္ ထင္၏ တိုက္ပံုအက်ႌအိတ္အတြင္း မွ ဖုန္းက အသံျမည္လာသည္။ ဖုန္းဆက္လာသူက ေမာင္ထင့္ အား ‘ညီေလး ေမာင္ထင္’ဟု ခ်စ္ ခင္စြာ ေခၚဆိုတတ္ေသာ၊ ေမာင္ ထင္အလြန္ေလးစားအားက် ခ်စ္ ခင္ ၾကည္ညိဳရေသာ စာေရးဆရာ ႀကီး ခ်စ္ဦးညိဳျဖစ္သည္။ ‘‘ဟယ္ လို ဆရာ’’ဟု ျပန္ေျဖေတာ့ ‘‘စကားေျပာလို႔ရလား’’ဟု ေမး သည္။ ဆရာ၏ အလြန္ခ်စ္ခင္ ဖြယ္၊ အတုယူဖြယ္ ေကာင္းေသာ အေလ့အထတစ္ခုက ဖုန္းဆက္ လွ်င္ ‘‘စကားေျပာလို႔ရလား၊ စကားေျပာလို႔အဆင္ေျပလား’’ ဟု အရင္ေမးတတ္ျခင္းျဖစ္သည္။ ဆရာက ေမာင္ထင္ကဲ့သို႔ သူတစ္ ပါးတြင္ အလုပ္ရွိမွန္းမသိ၊ မရွိ မွန္းမသိ ကိုယ္ေျပာခ်င္ရာကို တစ္ဇြတ္ထိုး ေျပာတတ္သူမဟုတ္။

‘‘ခုဘယ္မွာလဲ၊ စစ္ကိုင္းမွာ လား’’ဟု ဆရာကေမးေတာ့ ‘‘စစ္ ကိုင္းကေန မႏၲေလးကို ျပန္ေနၿပီ’’ ဟု ေမာင္ထင္က ျပန္ေျဖလိုက္ သည္။ ‘‘အဲ ...ဟုတ္ၿပီ’’ဟုဆိုကာ ဆရာက စကားဆက္သည္။ ‘‘ဘားအံတကၠသိုလ္က ကိုယ့္ကို လြန္ခဲ့တဲ့ တစ္ပတ္ေလာက္က တစ္ကိုယ္ေတာ္ ေဟာေျပာပြဲဖုန္း ဆက္တယ္။ ဘားအံတကၠသိုလ္နဲ႔ ေမာ္လၿမိဳင္တကၠသိုလ္ ဌာနေတြ ကေပါ့ေနာ္။ ထားေတာ့။ အခု ကိုယ္က မတၱရာကေန ျပန္လာ တာ။ လမ္းမွာပဲ ရွိေသးတယ္။ ေလဆိပ္ကို ဆင္းေနတာ။ အခု ဖုန္းျပန္ဆက္တယ္။ အဲဒီကဖိတ္ တဲ့ တပည့္မေလးက။ ဆရာတဲ့ ... အဆညက အမိန္႔စာထြက္တယ္ တဲ့။ တကၠသိုလ္မွာ ေဟာေျပာ မယ့္ စာေရးဆရာ ကိုယ္ေရး အက်ဥ္း (ထားေတာ့)၊ ေခါင္းစဥ္ (ထားေတာ့)၊ ေဟာေျပာမယ့္ အေၾကာင္းအရာ အက်ဥ္းခ်ဳပ္ေရး ေပးရမယ္။ ၿပီးေတာ့ ႏိုင္ငံေရးေတြ မေျပာပါနဲ႔။ တကၠသိုလ္ေက်ာင္း သူ၊ ေက်ာင္းသား အေတြးအေခၚ မွားေအာင္၊ အက်င့္စာရိတၱယိမ္း ယိုင္ေအာင္ အဲဒါေတြ မေျပာပါနဲ႔ ဆိုၿပီး ခံဝန္ခ်က္သေဘာမ်ဳိးတင္ရ မယ္။ အဲဒီလိုေတြ ၫႊန္ၾကားလာ ပါတယ္...တဲ့။ အဲဒီေတာ့ ကိုယ္ က ျငင္းပစ္လိုက္တယ္။ ငါမေဟာ ေတာ့ဘူးလို႔ အဲဒီလိုပဲ ျငင္းလိုက္ တယ္။ အဲဒါ မေက်နပ္လို႔၊ စိတ္ ထဲ မခံမရပ္ႏိုင္ျဖစ္လို႔။ စာက အဆညက ၂၁ရက္ေန႔က ထြက္ တာတဲ့။ ဘားအံတကၠသိုလ္က ကိုယ့္ကိုဖိတ္တာ ၂၈ ရက္ေန႔ ေဟာရမွာ။ အခုေတာ့ ေအး ... အဲဒီလိုဆိုရင္ ခ်စ္ဦးညိဳ တစ္သက္ လံုးမေဟာဘူးလို႔ ေျပာလိုက္ၿပီ။ အဲဒီလို ခံဝန္ခ်က္ေတြနဲ႔ ဘာေတြ နဲ႔ဆို တစ္သက္လံုးမေဟာဘူး၊ ဘယ္တကၠသိုလ္မွ မေဟာဘူးလို႔ ေျပာလိုက္တယ္။ အဲဒါေတြ မႀကိဳက္ဘူးကြယ္’’ဟု တရစပ္ ေျပာေတာ့သည္။ (ဤစကားမ်ားကို ဆရာခ်စ္အား ျပန္လည္ေမးျမန္းၿပီး၊ အတည္ျပဳၿပီး၊ ခြင့္ျပဳခ်က္ေတာင္းၿပီးမွ ေရးသားပါသည္)

ေမာင္ထင္ အလြန္ပင္ အံ့ ၾသသြားမိသည္။ သို႔ႏွင့္ သက္ ဆုိင္ရာ သက္ဆိုင္ေၾကာင္း နယ္ ပယ္အဝန္းအဝုိင္းမွ မိတ္ေဆြမ်ား ထံ ခ်က္ခ်င္းဖုန္းဆက္၍ သတင္း ေမးရသည္။ အင္တာနက္ေပၚ တြင္ ဒီအမိန္႔စာကို ရွာရသည္။ သိပ္ေတာ့ မရွာလိုက္ရ။ လႊတ္ ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္အခ်ဳိ႕ႏွင့္ သမဂၢ အမႈေဆာင္အခ်ဳိ႕၏ ေဖ့စ္ ဘြတ္ခ္ စာမ်က္ႏွာမ်ားေပၚတြင္ ထုိအမိန္႔စာကို အလြယ္ပင္ရွာ၍ ေတြ႕ရသည္။ သို႔ေသာ္ သည္စာ သည္ အတုေလာ၊ အစစ္ေလာ ဆိုသည္ကိုလည္း ဟိုလူ၊ သည္ လူ၊ ဌာနဆိုင္ရာ အသိုင္းအဝိုင္းမွ မိတ္ေဆြမ်ားကို ဖုန္းဆက္ ေမး ျမန္းရသည္။ ရတနာပံုတကၠသိုလ္ ဆရာမ်ား သမဂၢမွ မိတ္ေဆြဆရာ တစ္ဦးထံ ဖုန္းျဖင့္ ဆက္သြယ္ ေတာ့မွ ‘‘စာထြက္တာဟုတ္တယ္’’ ဟု သူကေျပာသည္။

အင္တာနက္စာမ်က္ႏွာမ်ား ေပၚတြင္ ေတြ႕ရသည့္ အမိန္႔စာ ဆုိသည့္ အရာေပၚတြင္ကား အဆင့္ျမင့္ပညာ ဦးစီးဌာန၊ ေန ျပည္ေတာ္။ စာအမွတ္။ အဆင့္ ျမင့္/ ႐ံုးခ်ဳပ္/စီမံ/ၫႊန္ၾကားခ်က္ ၂၀၁၈/၄၄၉ (/၄၄၉ ကို လက္ ေရးျဖင့္ ျဖည့္ထားသည္)ဟု စာ အမွတ္ တပ္ထားသည္။ ရည္ၫႊန္း ခ်က္တြင္ ပညာေရးဝန္ႀကီးဌာန ဝန္ႀကီး႐ံုး၏ ၁၁-၅-၂၀၁၈ ေန႔စြဲ ပါစာအမွတ္၊ အုပ္ခ်ဳပ္မႈ (ၫႊန္ ၾကားခ်က္)/၂၀၁၈ (၆၈၂၅)ဆို သည္ကို ေဖာ္ျပထားသည္။

ထုိစာ၏ စာပုိဒ္ (၃)တြင္ စာတမ္းဖတ္ပြဲမ်ား၊ ေဟာေျပာပြဲ မ်ား၊ ေဆြးေႏြးပြဲမ်ား ျပဳလုပ္လိုပါ က ႏိုင္ငံေရးႏွင့္ပတ္သက္သည့္ စာတမ္းဖတ္ပြဲမ်ား၊ ေဟာေျပာပဲြ မ်ား၊ ေဆြးေႏြးပြဲမ်ား ခြင့္မျပဳရန္၊ ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူမ်ား၏ အနာဂတ္ဘဝ ပိုမိုသာယာလွပ ႏိုင္ေရးအတြက္ ပညာရပ္ဆိုင္ရာ သင္ၾကားသင္ယူျခင္း၊ သုေတ သနဆိုင္ရာ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ ျခင္း၊ အလုပ္အကိုင္အခြင့္အလမ္း ႏွင့္ ဆန္းသစ္တီထြင္ ဖန္တီး ေဆာင္ရြက္ျခင္းဆိုင္ရာ စာတမ္း ဖတ္ပြဲမ်ား၊ Concept Notes၊ လာေရာက္ေဟာေျပာ ေဆြးေႏြး မည့္ ပုဂၢိဳလ္မ်ား၏ အမည္၊ ကိုယ္ ေရးမွတ္တမ္းအက်ဥ္း (တကၠ သုိလ္မ်ားမွ ဂုဏ္ျပဳ မွတ္တမ္း တင္ႏိုင္ရန္)၊ ဖိတ္ၾကားမည့္သူ စာရင္း၊ တက္ေရာက္မည့္ဦးေရ၊ က်င္းပမည့္ေန႔ရက္၊ အခ်ိန္၊ ေနရာ စသည္မ်ားျဖင့္ အခ်ိန္မီ ႀကိဳတင္ ၍ သေဘာထားမွတ္ခ်က္ တင္ျပ ရန္ႏွင့္ ခြင့္ျပဳရန္ သတ္မွတ္ခ်က္ မ်ားႏွင့္ ကိုက္ညီပါက ခြင့္ျပဳေပး မည္ျဖစ္ေၾကာင္း အေၾကာင္းၾကား ပါသည္ဟု ေဖာ္ျပထားသည္ကို ေတြ႕ျမင္ရပါသည္။

စာတြင္ ေဖာ္ျပထားသည့္ ႏိုင္ငံေရးႏွင့္ပတ္သက္သည့္ စာ တမ္းဖတ္ပြဲမ်ား၊ ေဟာေျပာပြဲ မ်ား၊ ေဆြးေႏြးပြဲမ်ားခြင့္မျပဳရန္ ဟူေသာ အခ်က္ကို ေတြ႕ျမင္ရ ေသာအခါမွ ဆရာခ်စ္ဦးညိဳ မတၱရာမွ တံတားဦးေလဆိပ္သို႔ အသြား ကားေပၚမွေန၍ အဘယ္ ေၾကာင့္ ခ်က္ခ်င္း ဖုန္းဆက္လာ သည္ဆိုသည္ကို နားလည္လိုက္ ရ၏။ ဆရာ၏ခံစားခ်က္ကို သိရ ၏။ ရာမဇာတ္ထဲတြင္ ၾကားရဖူး သည့္ ‘ရာမေဟ့ဆိုရင္ နားေၾကာ က စိမ့္သဟဲ့’ဟု ဆိုသည္ကဲ့သို႔ပင္ ႏိုင္ငံေရးဆုိသည့္ စကားကိုၾကား လွ်င္ ၾကက္သီးျဖန္းျဖန္း ထတတ္ သူေတြ ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ ရွိေန ေသးသည္ကိုလည္း အံ့ၾသရင္မ သိမွတ္လိုက္ရ၏။ ဤစာအတိုင္း ဆိုလွ်င္ေတာ့ ‘ႏိုင္ငံေရးကင္းစင္ တကၠသိုလ္တစ္ခြင္’ ဆုိသည့္ ဗီႏိုင္း ဆိုင္းဘုတ္မ်ား၊ သြပ္ျပား ဆုိင္းဘုတ္မ်ား၊ PVC ဘုတ္မ်ား၊ ေစ်းကြက္ဝင္၊ တြယ္က်ယ္လာ စရာ အေၾကာင္းရွိေပသည္။ ပံုႏွိပ္ လုပ္ငန္း၊ ဆိုင္းဘုတ္လုပ္ငန္း ကေလး အခ်ိန္မီအေျပးအလႊား ေထာင္ရလွ်င္ သင့္မည္ထင္၏။

ႏိုင္ငံသားတစ္ေယာက္ျဖစ္ လာလွ်င္ ႏိုင္ငံေရးႏွင့္ကင္း၍ ရပါ သေလာ၊ ႏုိင္ငံေရးဆိုသည္မွာ တကၠသိုလ္မ်ား၊ ေကာလိပ္မ်ား တြင္ မေဟာမေျပာေကာင္း၊ ေဆြး ေႏြးရန္မသင့္သည့္ မၾကားဝံ့မနာ သာ အေၾကာင္းအရာမ်ားျဖစ္၍ ေနေလသေလာ။ သို႔ဆိုလွ်င္ တကၠသိုလ္မ်ားတြင္ ႏိုင္ငံေရး သိပၸံဘာသာရပ္ကို လံုးဝမသင္ ၾကားရန္၊ သင္႐ိုးၫႊန္းတမ္းမ်ားကုိ ပယ္ဖ်က္ရန္ အႀကံျပဳရေပလိမ့္ မည္။ သို႔မဟုတ္ပါက တကၠသုိလ္ တြင္  ျပင္ပစာေရးဆရာမ်ား မေဟာေျပာရန္ အခ်က္မ်ား၊ ေဟာေျပာႏိုင္သည့္ အခ်က္မ်ား စီစဥ္ျပဳစု ေရးသားထားသည့္ လက္ကိုင္ျပ႒ာန္း စာအုပ္ကို ပညာေရးဌာနမွ စီစဥ္ထုတ္ေဝ ေပးရန္ အစီအစဥ္ ရွိ၊ မရွိ လႊတ္ ေတာ္တြင္တင္၍ ေမးရန္ သင့္ မည္ထင္၏။

 ဆရာခ်စ္ဦးညိဳ၏သားျဖစ္ သူ စာေရးဆရာ၊ ဇာတ္ၫႊန္းေရး ဆရာ၊ ႐ုပ္ရွင္ႏွင့္ဗီဒီယိုသ႐ုပ္ ေဆာင္ လကၤာညိဳကေတာ့ သူ၏ ေဖ့စ္ဘြတ္ခ္စာမ်က္ႏွာတြင္ ဤ သို႔ေရး၏။ ‘တကၠသုိလ္ေတြမွာ ေဟာေျပာပြဲလုပ္ရင္ ႏိုင္ငံေရး အေၾကာင္း မေျပာရဘူး၊ စာတမ္း ဖတ္ပြဲဆိုလည္း ႏိုင္ငံေရး အေၾကာင္း မဖတ္ရဘူးဆိုၿပီး ပညာေရးဝန္ႀကီးဌာနက စာထုတ္ တယ္။ ဆိုၾကပါစို႔။ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ ေအာင္ဆန္းအေၾကာင္း ေျပာမယ္ ဆိုရင္ သူ႔ရဲ႕ တကၠသိုလ္ေက်ာင္း သားဘဝနဲ႔ ႏိုင္ငံေရးအေၾကာင္းက တြဲပါလာၿပီ။ အျခား အျခားေသာ ႏိုင္ငံေရး ေခါင္းေဆာင္ေတြ အေၾကာင္းေျပာမယ္ဆိုရင္လည္း ႏိုင္ငံေရးက ပါတာပဲ။ ေနာက္ဆံုး ဘာသာေရးအေၾကာင္း ေျပာမယ္ ဆုိလည္း ဘာသာေရးကပါတာပဲ။  ဒီေတာ့ ဒီအေၾကာင္းေတြ မေျပာရ ဆုိေတာ့ သမိုင္းကိုေဖ်ာက္တာ လား၊ ဖ်က္တာလား။ လူငယ္ေတြ ဟာ သမိုင္းကို သိခြင့္မရွိေတာ့ဘူး လား။ အဆိုးအေကာင္းကို မခြဲ ျခားတတ္ေအာင္ လုပ္ေနသလိုပဲ။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း အေၾကာင္း ေျပာရင္ ဦးေစာအေၾကာင္းပါလာ မယ္။ ဘုရားရွင္အေၾကာင္းေျပာ ရင္ ေဒဝဒတ္အေၾကာင္းပါလာ မယ္။ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ အေၾကာင္းေျပာရင္ စစ္အာဏာ ရွင္ေတြရဲ႕ အေၾကာင္းကေတာ့ ပါလာမွာပါ။ ၿပီးခဲ့တာေတြကို စာ ေရးဆရာေတြက အျပစ္ပံုခ်၊ ေခ်း ေျခာက္ေရႏူးၿပီး နာမည္ေကာင္း   ယူ ေျပာေနၾကတာမဟုတ္ဘူး။ အစဥ္အလာေကာင္းခဲ့သူေတြရဲ႕ အေၾကာင္းကိုေရာ၊ မေကာင္းခဲ့ တဲ့သူေတြရဲ႕ အေၾကာင္းေတြကိုေရာ လူငယ္ေတြ သိထားရမယ္’ ဟု ေရးသားထားသည္ကို ဖတ္ရသည္။

ဟိသစၥံ - ဤစကားသည္ အလြန္မွန္၏တဲ့။ ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရး ေခါင္းေဆာင္ အမ်ားစုသည္ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းမ်ားမွ ထြက္ လာၾက၏။ ကိုလိုနီေခတ္မွစ၍ ျမန္မာစာေပကို ဂုဏ္ေရာင္ထြန္း ေျပာင္ေစခဲ့သူမ်ားသည္ တကၠ သုိလ္ေက်ာင္းမ်ားမွ ထြက္လာၾက ၏။ ထုိ႔အတူ အာဏာ႐ူးသြပ္သူ၊ မိုက္မဲသူ တိုင္းျပည္ကို အခြံကြာ အေရလန္ျဖစ္ေအာင္ လုပ္သူ အခ်ဳိ႕သည္လည္း တကၠသိုလ္ ထြက္မ်ားျဖစ္ၾက၏။ (တကၠသိုလ္ ခ်င္းသာ ကြာခ်င္ကြာေပမည္)သို႔ ျဖစ္ရာ တကၠသိုလ္၊ ေကာလိပ္ ေက်ာင္းသားမ်ားအား ႏိုင္ငံေတာ္ ၏ ေက်းဇူးကို ေစာင့္သိရန္၊ ႏိုင္ငံ သားတို႔၏ အက်ဳိးေဆာင္ရန္တို႔ကို ေဆြးေႏြးေဟာေျပာပါလွ်င္ အ ေကာင္းခ်ည္း ေရြးေျပာေန၍မရ။ အျဖဴကို ထင္ရွားေစရန္အလို႔ငွာ အမည္းႏွင့္ ယွဥ္ျပရသည္သို႔ အမိ ႏိုင္ငံ သားေကာင္းသားျမတ္မ်ား အေၾကာင္းကို ေျပာလွ်င္ အမိႏိုင္ ငံ၏ ဝမ္းေရစပ္လွေသာ သားဆိုး သားမိုက္တို႔အေၾကာင္းကလည္း ယွဥ္တြဲပါလာရေပလိမ့္မည္။

ဆရာခ်စ္ဦးညိဳဆိုသည္က အလြန္ႏူးည့ံသိမ္ေမြ႕ေသာ စိတ္ ထားရွိသူျဖစ္၏။ လူငယ္လူရြယ္ မ်ား၊ ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူ မ်ားအတြက္ အသိပညာ၊ အလိမၼာ တရားတို႔ကိုသာမက လူပီသစြာ ေနထုိင္ေရး၊ ႏွလံုးသားမ်ား ေကာင္းၾကေစေရးအတြက္ လိုက္ လံေဟာေျပာေနသူျဖစ္၏။ ၁၉၂၀ ေက်ာင္းသားသပိတ္အေၾကာင္း၊ ထုိသပိတ္ႀကီးမွ ထြက္ေပၚလာ ေသာ အမ်ဳိးသားေခါင္းေဆာင္တို႔ အေၾကာင္း၊ ၁၉၃၆ ခုႏွစ္ ေက်ာင္း သား သပိတ္အေၾကာင္း၊ ထုိ သပိတ္မွ ေပၚထြန္းလာခဲ့ေသာ ႏိုင္ငံ့ေခါင္းေဆာင္တို႔အေၾကာင္း ႏွင့္ ျမန္မာ့လြတ္လပ္ေရး ဗိသုကာ ႀကီး ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း၏ ႐ုပ္ ပံုလႊာမ်ားကို မသိမမီလိုက္ၾက သည့္ လူငယ္တို႔ သိၾကေစရန္၊ ဂုဏ္ယူတတ္ၾကေစရန္၊ အားက် အတုယူၾကေစရန္ လိုက္လံေဟာ ေျပာေနသူျဖစ္၏။ ယခုေတာ့ ပညာေရးဝန္ႀကီးဌာနမွ အမိန္႔စာ တစ္ခု ထုတ္ျပန္လိုက္သည့္ ေနာက္တြင္ ဆရာခ်စ္ဦးညိဳက ‘တကၠသိုလ္မ်ားတြင္ တစ္သက္ မေဟာေတာ့ပါ’ဟု ရင္နာစြာဆိုခ့ဲ ေလၿပီ။ ပညာရွင္တို႔စကား နာ ၾကားမွတ္ယူလိုသူ တကၠသိုလ္ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူမ်ား အတြက္ မ်ားစြာ နစ္နာရေတာ့ မည္။ အို . . . အသင္ပညာေရး ဝန္ႀကီးဌာန အႀကီးအကဲတို႔၊ အမွဴးအခ်ဳပ္တို႔၊ တာဝန္ရွိသူတို႔ ...သင္တို႔ ဉာဏ္ႀကီးစြတကား။

ျပန္၍ေတြးေသာ္ ေရးေရး မဟုတ္၊ ထင္းထင္းႀကီးေပၚလာ ၏။ ၁၉၃၅-၃၆ ပညာသင္ႏွစ္ တြင္ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ ေက်ာင္း သားသမဂၢ အမႈေဆာင္အဖြဲ႕ဝင္ ျဖစ္လာခဲ့ေသာ ကိုေအာင္ဆန္း သည္ အုိးေဝမဂၢဇင္းအယ္ဒီတာ အျဖစ္ ေဆာင္ရြက္ေနစဥ္ ‘ငရဲ ေခြးႀကီးလြတ္ေနသည္ (The Hell Hound At Large)’ဟူေသာ ေဆာင္းပါးကို ေဖာ္ျပခဲ့ရာ တကၠ သိုလ္အာဏာပိုင္မ်ားက ထြန္႔ ထြန္႔လူး၊ ဆတ္ဆတ္ခါ နာခဲ့ၾက ၏။ အယ္ဒီတာကိုေအာင္ဆန္းကို ခ်က္ခ်င္း ေခၚယူခဲ့ၿပီး ေဆာင္းပါး ရွင္အမည္ကို ထုတ္ေျပာဖို႔ ဖိအား ေပးခဲ့ၾက၏။ အယ္ဒီတာကိုေအာင္ ဆန္းက မီဒီယာက်င့္ဝတ္အရ ေဆာင္းပါးရွင္ကို ထုတ္ေဖာ္ မေျပာႏိုင္ဘူးဟု ျငင္းဆန္ခဲ့သည္ တြင္ ကိုေအာင္ဆန္းကို တကၠ သိုလ္မွ ထုတ္ပယ္ပစ္ခဲ့ၾကသည္။ ယင္းသည္ကား ၁၉၃၆ ခုႏွစ္ ေက်ာင္းသားသပိတ္ႀကီး ေပၚ ေပါက္ခဲ့ရျခင္း၏ အေၾကာင္းရင္း တစ္ရပ္ ျဖစ္ခဲ့ရသည္ မဟုတ္ေလာ။

ေနာင္တြင္ ျမန္မာ့လြတ္လပ္ ေရး ဗိသုကာႀကီး ျဖစ္လာမည့္ ကိုေအာင္ဆန္းအား ႏိုင္ငံေရးလုပ္ သျဖင့္၊ ႏိုင္ငံေရးေဆာင္းပါးကို ေဖာ္ျပသျဖင့္၊ ထုိေဆာင္းပါးေရး သူကို ထုတ္မေျပာသျဖင့္ ေက်ာင္းထုတ္ခဲ့သူမွာကား တကၠ သိုလ္ေက်ာင္းအုပ္ႀကီး ဒီေဂ် စေလာ့စ္ (D.J. Sloss)ဟူ၏။ ဒီေဂ်စေလာ့စ္အေၾကာင္းကို အ ေတြးေရာက္သြားေတာ့မွပင္ အလြန္မွန္လွသည္ဆိုသည့္ ေလခြၽန္နတ္အေၾကာင္းကို သတိရမိ၏။

ကိုေအာင္ဆန္းကို ေက်ာင္း ထုတ္ပစ္ခဲ့ေသာ တကၠသိုလ္ ေက်ာင္းအုပ္ႀကီး မစၥတာဒီေဂ် စေလာ့စ္ မည္သည့္အရပ္၊ မည္ သည့္ဌာနတြင္ လူဝင္စားျဖစ္ေန ေလၿပီနည္း။ ပညာေရးဝန္ႀကီး ဌာန၏ ‘ႏိုင္ငံေရးမေဟာေျပာရ’ အမိန္႔စာကေလးကို တစ္ပါတည္းယူေဆာင္ကာ ေလခြၽန္နတ္အား အေျပးအလႊား သြားေမးရေပဦးမည္။

(ေဆာင္းပါးရွင္ ထင္လင္းဦး(Wisdom Villa)သည္ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒဆိုင္ရာႏွင့္ ႏိုင္ငံေရးေ၀ဖန္သံုးသပ္ခ်က္မ်ား၊ တရားဥပေဒစိုးမိုးေရးႏွင့္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးဆိုင္ရာ ေဆာင္းပါးမ်ား၊ စာတမ္းမ်ား၊ ၀တၳဳမ်ားေရးသားေနသူျဖစ္သည္။)

Top News