ႏွလုံးသားစည္းခ်က္ျဖင့္ ကခုန္ျခင္း

ဓာတ္ပုံ−ေက်ာ္ဇင္သန္း

ခပ္ျမဴးျမဴး သီခ်င္းသံစဥ္ေအာက္   ဟန္ခ်က္ကို  ထိန္းရင္း၊ ဖြင့္ထားေသာ ခပ္သြက္သြက္ အီလက္ထ႐ိုဂီတ စည္းခ်က္မ်ားအလုိက္ ေျခအစုံကိုယိမ္းႏဲြ႕ကာ  လုပ္ရွားရင္း  ရွိန္းသက္တစ္ေယာက္ သမံတလင္းေပၚ  စီတန္း၍ခ်ထားေသာ စီရရီ  အတုံးငယ္ေလးမ်ားအား ေကြ႕ပတ္ေရွာင္ရွား၍ စကိတ္ကို စီးသြားသည္။

Salaom ဟုေခၚေသာ စကိတ္စီးနင္းျခင္း ပညာရပ္မွာ ဂီတသံစဥ္မ်ားႏွင့္အတူ စီးေမ်ာ ရင္း စကိတ္ကို ဟန္ခ်က္ညီညီစီး နင္းသည့္ ကစားနည္းတစ္မ်ဳိးျဖစ္ သည္။ သို႔ေသာ္ ရွိန္းသက္အေန ျဖင့္ သူကိုယ္တုိင္ စည္းခ်က္အ တုိင္း စကိတ္စီးနင္းရမည့္ သံစဥ္ မ်ားကိုေတာ့    ၾကားႏုိင္သည္ မဟုတ္ပါ။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆုိ ေသာ္ ရွိန္းသက္မွာ ေမြးရာပါစကားမေျပာ၊ နားမၾကား (Deaf/Mute) တစ္ဦးျဖစ္ေနျခင္းေၾကာင့္ပင္။

သို႔ေသာ္ ဇြန္လဆန္းတြင္ ျပဳ လုပ္မည့္ ျမန္မာႏုိင္ငံ စကိတ္၀ါ သနာရွင္မ်ားအသင္း၏ စကိတ္စီး ၿပိဳင္ပဲြတြင္ Salaom စကိတ္ကစားနည္းကို သူ၀င္ေရာက္ယွဥ္ၿပိဳင္ ရန္ စိတ္အားထက္သန္စြာျဖင့္ ေလ့က်င့္လ်က္ရွိသည္။

နားမၾကားေသာ ရွိန္းသက္ တစ္ေယာက္ သူ႔ဘ၀အတြက္ စိန္ ေခၚမႈတစ္ခုျဖစ္ေသာ သံစဥ္မ်ား ၾကား စကိတ္စီးရင္း ကခုန္ႏုိင္ဖို႔ အျပင္းအထန္      ႀကိဳးစားေနရသည္။ Salaom စကိတ္ကစားရာတြင္ ဖြင့္ထားေသာ သီခ်င္းႏွင့္ စည္းခ်က္မက်လွ်င္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ေျမႀကီးေပၚရွိ    အတုံးငယ္ေလးမ်ားကို  တုိက္မိလွ်င္ေသာ္လည္း ေကာင္း အမွတ္ေလ်ာ့ကာ ႐ႈံးတတ္သည့္ ကစားနည္းမ်ဳိး။ ၾကည့္သူမ်ားအျမင္တြင္လည္း သီခ်င္းႏွင့္ တစ္သားတည္း     လွလွပပ စကိတ္စီးရင္း ကျပရသည့္ ကစား နည္းမ်ဳိးျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ျမန္မာႏုိင္ငံမွာသာမက   ႏုိင္ငံကာတြင္ လည္း Salaom စကိတ္စီးသူ နည္းပါးသည္။

ရွိန္းသက္ကေတာ့    သူ ကိုယ္တုိင္ ျမတ္ႏုိးစြာျဖင့္ စည္းခ်က္တက်   စီးနင္းကခုန္ေနရေသာ ဂီတဆိုသည့္အရာကို ငယ္စဥ္က တည္းက ဘာမွန္းမသိခဲ့ပါ။ ထို႔ ေၾကာင့္ ရွိန္းသက္အေနျဖင့္ ဂီတ ႏွင့္အလုိက္ စည္းခ်က္က်က် စကိတ္မည္သုိ႔ စီးႏုိင္သနည္းဆုိ သည္မွာ ရွိန္းသက္မွလဲြ၍ အားလုံးအတြက္ ပေဟဠိတစ္ခု ျဖစ္ေန သည္။

‘‘မင္းနားမၾကားဘဲ စကိတ္ စီးရင္း သီခ်င္းနဲ႔ ဘယ္လိုစည္း ခ်က္က်က် ကမွာလဲ’’ဟူေသာ လူေပါင္းမ်ားစြာ၏ တူညီေသာ အဆိုပါ ေမးခြန္းကို ရွိန္းသက္က ၎၏ ဘယ္ဘက္ရင္အုံကို ပုတ္ ပုတ္ျပကာ လက္ဟန္ေျခဟန္ျဖင့္ တူညီစြာ ျပန္ေျဖခဲ့သည္ခ်ည္းသာ ျဖစ္၏။ ဂီတဆိုသည္ကို သူမသိ ေၾကာင္း၊ မေျပာတတ္ေသာ္လည္း ႏွလုံးသားျဖင့္ ခံစား၍ရေၾကာင္း ဆိုလုိျခင္း ျဖစ္ဟန္တူသည္။

‘‘အမယ္ နားသာမၾကားတာ။ တစ္ခါ ကြၽန္ေတာ္တို႔ျမင္တာေတာ့ အဟုတ္ဗ်ာ။ သီခ်င္းနဲ႔အလုိက္ စကိတ္စီးရင္း ကတာ။ SKILL ျပတာေတြဆို ပုံမွန္လူထက္ အ မ်ားႀကီး သာတယ္’’ဟု ျမန္မာ ႏုိင္ငံစကိတ္စီး ၀ါသနာရွင္မ်ား အသင္း (MSA) ဥကၠ႒ကိုလြင္ လတ္က ေျပာသည္။

ဇြန္လဆန္းတြင္ က်င္းပမည့္ ျမန္မာႏုိင္ငံ စကိတ္စီးၿပိဳင္ပဲြအ တြက္ ၿပိဳင္ပဲြ၀င္သုံးရာခန္႔ ယွဥ္ ၿပိဳင္ၾကမည္ျဖစ္ရာ   အေကာင္းဆုံးႀကိဳးစားမည္ဟု ရွိန္းသက္ကေျပာေသာ္လည္း အားငယ္စိတ္ရွိေနသည္ဟု  သူက  ရင္ဖြင့္သည္။ ‘‘နားမၾကားရေတာ့ တစ္ကြက္မွ အမွားခံလို႔ မရဘူးေလ။ သူမ်ားေတြက သံစဥ္အလုိက္ လႈပ္ရွားမႈကို ထိန္းခ်ဳပ္လို႔ ရသြားႏုိင္ေပမယ့္ ကြၽန္ေတာ္က  တစ္ကြက္မွားရင္ အားလုံးမွားမွာ’’ ဟု ရွိန္းထက္ကေျခဟန္၊ လက္ဟန္ျဖင့္ ေျပာသည္ကို သူ၏ညီ မင္းထက္သာက ရွင္းျပသည္။

Salaom စကိတ္ကစားနည္း မွာ စကိတ္စီးရင္း ကမည့္သီခ်င္း ကို မိမိကိုယ္တုိင္ေရြးခ်ယ္ရၿပီး သီခ်င္းသံစၾကားသည္ႏွင့္ တစ္ ၿပိဳင္နက္အံကိုက္အ၀င္၊ လႈပ္ရွား မႈ၊ အလွျပျခင္းစသည္တုိ႔ကို ေပါင္းစပ္လုပ္ေဆာင္ရမည္ျဖစ္ ေသာေၾကာင့္ နားမၾကားသူတစ္ ဦးအတြက္ သာမန္အားျဖင့္ မျဖစ္ ႏုိင္ေၾကာင္း Salaom စကိတ္စီး သူတို႔က ဆုိသည္။

ထို႔ေၾကာင့္ အဆုိပါစကိတ္ ၿပိဳင္ပဲြတြင္ ရွိန္းသက္မည္သည့္ သီခ်င္းတီးလုံးျဖင့္   စကိတ္စီးရင္း ‘က’မည္    ဆုိသည္ကိုလည္း စကိတ္သမားအားလုံး သိခ်င္ေနၾက၏။ သို႔ေသာ္ ရွိန္းသက္ကိုယ္ တုိင္လည္း ယခုခ်ိန္ထိ မည္သည့္သီခ်င္းေရြးရမည္ကို ေခါင္းစားေနပုံေပၚသည္။ ‘‘အရင္က သူ႔အႀကိဳက္ဆုံး   ဒီေဂ်သီခ်င္းေတြ ေတာ့ ရွိတယ္။   Tornado   တို႔ DJ Snake တို႔  ရွိေပမယ့္ အ သစ္စဥ္းစားခ်င္တယ္လို႔    ေျပာ တယ္’’ဟု မင္းထက္သာက ေျပာသည္။ သီခ်င္းစသည့္ အခ်ိန္ႏွင့္စကိတ္စီးနင္းသည့္ အခ်ိန္အံ ကိုက္ဖို႔လို ပါလိမ့္မည္။ အံမကုိက္သည္ႏွင့္ ေတာက္ေလွ်ာက္အလြဲ လဲြ  အေခ်ာ္ေခ်ာ္   ျဖစ္သြားႏုိင္ သည္။ ထိုအတြက္ေတာ့ သီခ်င္း ဖြင့္သည့္     ေဆာင္းေဘာက္(Sound Box) ႏွင့္ နားၾကပ္ကို ဆက္ကာထားမည္ဟု ရွိန္းသက္ က ေျပာပါသည္။  ‘‘သီခ်င္းသံ မၾကားရေပမယ့္ နားၾကပ္က တုန္ ခါမႈကို အနည္းငယ္ခံစားႏုိင္ပါ တယ္။ အဲဒီအတုိင္း စၿပီးက်န္တာ ကေတာ့ဒီအတုိင္း အေတြ႕အႀကံဳ နဲ႔ပဲ သြားရမွာေပါ့’’ဟု ရွိန္းသက္ က လက္ဟန္၊ ေျခဟန္ျဖင့္ ေျပာ သည္။ ရွိန္းသက္တြင္ ေမြးခ်င္း ငါးဦးရွိၿပီး ရွိန္းသက္အပါအ၀င္ ေနာက္တစ္ဦးမွာလည္း ဆံြ႕အနား မၾကားတစ္ေယာက္ပင္ျဖစ္၏။ ႏွစ္ဦးစလုံး   စကိတ္စီးတတ္ၾက ၏။    ရန္ကုန္ၿမိဳ႕   ေမရီခ်က္မင္း(ဆံြ႕အနားမၾကား)    သင္တန္း ေက်ာင္းတြင္ ရွိန္းသက္ေက်ာင္း တက္ေနစဥ္ ျမန္မာႏုိင္ငံ စကိတ္ စီးအားကစား၀ါသနာရွင္မ်ား (MSA) အသင္းက ဆြံ႕အနား မၾကား ကေလးမ်ားကို ၂၀၁၁ ခန္႔ က    စကိတ္စီးလာေရာက္သင္ ေပးသည္ႏွင့္   သြားတုိက္ဆုိင္ သည္။ ထုိအရာကပင္ ရွိန္းသက္ ကို ေျပာင္းလဲေစခဲ့ျခင္းပင္ ျဖစ္ မည္ထင္သည္။ ေမရီခ်က္ပ္မင္း ေက်ာင္းရွိ ကေလးေပါင္း ၃၀၀ ခန္႔အား စကိတ္စီးသင္ေပးၿပီး ေနာက္ အားလုံးလိုလုိမွာ ကြၽမ္း ကြၽမ္းက်င္က်င္ စီးႏုိင္သြားၿပီ ျဖစ္ ေသာ္လည္း တကယ္တမ္း စကိတ္ သမားအျဖစ္သို႔ ခံယူၿပီး စကိတ္ ကို အသည္းအသန္ ႐ူးသြပ္ခဲ့သူ မွာ တစ္ဦးတည္းသာ ရွိခဲ့သည္။ သူက ရွိန္းသက္ျဖစ္သည္။

‘‘ဆြံ႕အနားမၾကားကေလး ေတြကို စကိတ္စီးသင္ေပးရတာ သူတုိ႔က အရမ္းအာ႐ုံစုိက္ၾက တယ္။ ပုံမွန္ကေလးေတြအတြက္ စကိတ္အကြက္တစ္ခုတက္ဖို႔ သုံး လေလာက္သင္ရရင္ သူတုိ႔က တစ္ပတ္ပဲ’’ဟု   MSA   ဥကၠ႒ ဦးလြင္လတ္က     ေျပာသည္။ စကိတ္သမားအျဖစ္ ပေရာ္ဖက္ ရွင္နယ္ စကိတ္ပုံစံကို ေရြးခ်ယ္ ရာတြင္လည္း Jumping(အျမင့္ ခုန္)၊ တာေ၀း၊ အခက္အခဲေက်ာ္ စသည့္ အမ်ဳိးအစားမ်ားစြာ ရွိ သည့္အနက္မွာ သူ႔အတြက္ အခက္အခဲဆုံးျဖစ္သည့္  သီခ်င္း ျဖင့္ ‘က’ရေသာ Salaom ကို ေရြး ခ်ယ္ခဲ့သည္ဟု ရွိန္းသက္က ေျခ ဟန္လက္ဟန္ျဖင့္ ေျပာသည္။

‘‘ကြၽန္ေတာ္ စကိတ္သမား ဘ၀ကို ေရြးခ်ယ္ခဲ့ၿပီ ဆိုမွေတာ့ကြၽန္ေတာ့္အတြက္ အခက္ဆုံးလို႔ယူဆရတဲ့ အရာကိုပဲ စိန္ေခၚလုိက္တယ္။ ကြၽန္ေတာ့္ဘ၀မွာ အဲဒါထက္ ခက္တာဘာရွိဦးမွာလဲ’’ဟု ရွိန္းသက္က ေျပာျပန္သည္။သီခ်င္းကို မၾကားရဘဲ သီခ်င္းအတုိင္း   ရွိန္းသက္  မည္သုိ႔လႈပ္ရွား သနည္း။     မည္သို႔စကိတ္စီး သနည္းဆုိသည့္အေျဖမွာ ပေဟ ဠိသဖြယ္ျဖစ္ေနေသာ္လည္း ဆံြ႕ အနားမၾကားသူမ်ားအတြက္ စိတ္ ပိုင္းဆုိင္ရာႏွင့္ ဆင့္ကဲအျပဳအမူ မ်ားအေၾကာင္း စာတမ္းျပဳစု လ်က္ရွိေသာ မသန္စြမ္းေရာဂါ ကုဆရာ၀န္ ေဒါက္တာေအးသက္ ေမာင္က ယခုကဲ့သုိ႔ ရွင္းျပသည္။

‘‘သီခ်င္းကို ၾကားဖူးခ်င္မွ၊ ၾကားခ်င္မွ သူၾကားပါလိမ့္မယ္။ သုိ႔ေသာ္ ဆံြ႕အနားမၾကားသူေတြမွာ တခ်ဳိ႕အရာေတြအေပၚ    အလို ေလ်ာက္တုံ႔ျပန္ႏုိင္တဲ့ စိတ္ေတြ ရွိတယ္။ ဥပမာ-လွ်ပ္တစ္ျပက္ လက္ခုပ္တီးလုိက္ရင္ လွည့္ၾကည့္ တာမ်ဳိးက အလိုအေလ်ာက္ တုံ႔ ျပန္တာ။ သူလက္ခုပ္တီးတာကို မၾကားရဘူး။ သို႔ေသာ္ သူ႔အလုိလုိသိသြားတယ္။     ခႏၶာကိုယ္က ဆန္းၾကယ္စြာ အလုိအေလ်ာက္ တုံ႔ျပန္တာ’’ဟု ဆုိသည္။

‘‘အဲဒီလို ျဖစ္ေစဖို႔က ရင္း ႏွီးမႈနဲ႔ ေလ့က်င့္မႈပဲ။  ဒီပဲြမွာ သူ ဘယ္ေလာက္အသည္းအသန္ ေလ့က်င့္ခဲ့လဲဆုိတာက အဆုံး အျဖတ္ေပးပါလိမ့္မယ္။ နားမ ၾကားရေပမယ့္ သူ႔ရဲ႕ ေလ့က်င့္ ထားမႈက ၿပိဳင္ပဲြ၀င္ေနစဥ္ သူစိတ္ အားထက္သန္ေနတဲ့အခ်ိန္မွာ အလိုအေလ်ာက္ တုံ႔ျပန္မႈေတြ ေပးပါလိမ့္မယ္’’ဟု ေဒါက္တာ ေအးသက္ေမာင္က ေျပာသည္။ ရွိန္းသက္က အသက္မွာ (၂၄)ႏွစ္ ရွိၿပီး   စကိတ္စီးသည္မွာ   ငါးႏွစ္ ေက်ာ္ရွိသြားၿပီျဖစ္ကာ     ၿပိဳင္ပဲြ အေသးေလးမ်ားမွလဲြ၍ ယခုကဲ့ သို႔ ၿပိဳင္ပဲြအႀကီးမ်ားကို မယွဥ္ၿပိဳင္ ဖူးေၾကာင္း ေျပာသည္။ လက္ရွိ ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ စကိတ္အားက စားနည္းကို   တရား၀င္အားက စားအျဖစ္ သတ္သတ္မွတ္မွတ္ မရွိျခင္းႏွင့္ တရား၀င္ခြင့္ျပဳအဖဲြ႕ အစည္းမ်ား     မရွိျခင္းေၾကာင့္ စကိတ္စီးခ်င္သူ၊ ၀ါသနာပါသူ လူငယ္မ်ားကို ျမန္မာႏုိင္ငံ စကိတ္၀ါသနာရွင္မ်ား အသင္းမွသာ ၿပိဳင္ပဲြမ်ား၊ စကိတ္ပစၥည္းမ်ား ေထာက္ပံ့ျခင္း ျပဳလုပ္ေနသည္။ ‘‘မသန္စြမ္းတစ္ေယာက္အေနနဲ႔ ႏုိင္ငံေတာ္က  တရား၀င္အားကစားေတြမွာ ထူးခြၽန္ေအာင္ မလုပ္ခ်င္ဘူးလား။ ဘာေၾကာင့္ စကိတ္သမားဘ၀ကိုသာ ေရြးတာလဲ’’ဟူေသာ ေမးခြန္းကို   ‘‘ကြၽန္ေတာ္ငယ္ငယ္     ယုဇနဥယ်ာဥ္မွာေန ေတာ့ ရြယ္တူေတြ အားလုံးလုိလုိက စကိတ္စီးၾကတယ္ေလ။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ မိသားစုက ခ်ဳိ႕တဲ့တယ္ဗ်။ အဲဒီတုန္းကေတာ့ မစီးႏုိင္ေတာ့ ေငးၾကည့္ေနရင္း အရမ္းစီးခ်င္ခဲ့တာ’’ ဟု ၎၏ ေျခဟန္ လက္ဟန္ကို ညီျဖစ္သူ မင္းထက္သာက  ဘာသာျပန္ရင္း ေျပာသည္။

‘‘သူက မထင္ရေလာက္ ေအာင္ စကိတ္ကို ေလ့လာတာ။အားေနရင္ သူမ်ားေတြဆီက စကိတ္စီးတဲ့ ဗီဒီယိုေတြလုိက္ကူး တယ္။ ထုိင္ၾကည့္တယ္။ အဲဒီအခ်ိန္ သူ႔ကိုသြားေႏွာင့္ယွက္ရင္ စိတ္ဆိုးေရာ။ တစ္ခါတေလ တစ္ေန႔လုံးၾကည့္ေနေတာ့ အေမက ေတာင္ဦးေႏွာက္ထိခိုက္မွာစိုးလို႔ တားရတယ္’’ဟု မင္းထက္သာက ေျပာသည္။

‘‘အေမကလည္း သူ႔ကိုအ ရမ္းအလိုလုိက္တာ။ အိမ္က အေခြအေရာင္းဆုိင္ဖြင့္ထားၿပီး ဆင္း ရဲေပမယ့္ သူၿပိဳင္ပဲြ၀င္ၿပိဳင္ဖို႔ စကိတ္ဖိနပ္အျဖဴေလး ေျခာက္ ေသာင္းေတာင္ ေပးရတာ ၀ယ္ေပးထားတယ္ေလ’’ဟု သူက ဆက္လက္ေျပာသည္။

စကိတ္ဖိနပ္အျဖဴေလးက ပိုင္ရွင္၏ ထိန္းခ်ဳပ္မႈေအာက္တြင္ သမံတလင္းေျမ စကိတ္ကြင္း ေပၚေျပးလႊားေနသည္။ တစ္ခါ တစ္ရံ ေကြ႕သည့္ ဘရိတ္ဖမ္း သည္။ တုံးငယ္ေလးမ်ားကို ေရွာင္ရင္းစီးသည္။ ရွိန္းသက္ ေခြၽးအနည္းငယ္ စို႔ေနေသာ္လည္း ပင္ပန္းသည့္ပုံ မေပၚ။ အရွိန္လြန္ၿပီး ေခ်ာ္ခါနီးတစ္ခ်က္တြင္ ဘရိတ္ဖမ္းကာ ဟန္ခ်က္ျပန္ထိန္းလုိက္သည္။ သူ႔သူငယ္ခ်င္းမ်ားထံသို႔  လွမ္းၾကည့္၍ မ်က္ႏွာကို လက္ ညႇိဳးျဖင့္ ပတ္၀ိုင္းလုိက္ၿပီး လက္မေထာင္ျပလုိက္သည္။ ရွိန္းသက္က‘အုိေက’ ပါတယ္ဆုိတဲ့သေဘာ။ 

Top News