အမ်ိဳးသားေရးႏွင့္ အမွန္တရား

မၾကာေသးခင္ကစင္ကာပူတြင္ ျဖစ္သြားခဲ့ေသာ ျမန္မာလူမ်ိဳးႏွင့္္ပတ္သက္သည့္ အျဖစ္အပ်က္ႏွစ္ခုအေၾကာင္းကုိ လူမႈကြန္ရက္ စာမ်က္ႏွာေပၚတြင္ တုံ႔ျပန္ပုံမတူ ညီမႈကုိ ၾကည့္မိၿပီး အေတြးတစ္ခု ရခဲ့မိသည္။

ပထမအျဖစ္အပ်က္သည္ ရထားေပၚတြင္ ျမန္မာလူမ်ိဳးအင္ ဂ်င္နီယာတစ္ဦးက စင္ကာပူလူ မ်ိဳး အမ်ိဳးသမီးတစ္ဦး၏ ရင္သား ကုိ ေဘးခ်င္းယွဥ္လ်က္ထုိင္ရင္း သူ၏ လက္ျဖင့္သြားသြားထိမိ သည့္ သတင္းျဖစ္သည္။ သတင္း ထဲတြင္ အမ်ိဳးသမီးက ထုိအမ်ိဳး သားအား ၾကည့္ေသာအခါ ထုိသူ က ၿပံဳးျပၿပီး ရထားေပၚကအဆင္း တြင္ ေနာက္ကလုိက္လာသျဖင့္ သူမ၏အစ္ကုိျဖစ္သူကုိ ဖုန္းဆက္ ေခၚၿပီး အျဖစ္အပ်က္ကုိ ေျပာျပ သည္။ ထုိအင္ဂ်င္နီယာသည္ အမ်ိဳးသမီးသြားရာအလုပ္အထိ ေနာက္ကပါလာၿပီးမွ ျပန္လွည့္ သြားသည္။ ေနာက္တစ္ေန႔တြင္ ရဲကဖမ္းမိၿပီး တရား႐ုံးတြင္ စစ္ ေဆးရာအျပစ္ရွိေၾကာင္းေတြ႕ရွိ၍ ျပစ္ဒဏ္ေထာင္ခုနစ္လခ်လုိက္ ေၾကာင္း လူမႈကြန္ရက္ ေဖ့စ္ ဘြတ္ခ္ေပၚတြင္ ပါလာသည္။ ထုိ သတင္းတက္လာလာခ်င္း စင္ ကာပူႏွင့္ ႏုိင္ငံတကာမွ ျမန္မာ မ်ားက ထုိျမန္မာလူမ်ိဳးအင္ဂ်င္နီ ယာဘက္မွ လူမႈကြန္ရက္ေပၚတြင္ မွတ္ခ်က္မ်ားေရးၿပီး အကာအ ကြယ္ေပးၾကသည္။ မနက္ခင္း႐ုံး တက္ခ်ိန္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ အိပ္ ငုိက္မိ၍ ထိမိျခင္းသာ ျဖစ္ ေၾကာင္း၊  စင္ကာပူအမ်ိဳးသမီးမွာ အကဲပုိလြန္းေၾကာင္း၊ စင္ကာပူ မွာျဖစ္၍ သူ႕လူမ်ိဳးကုိ ဘက္ လုိက္ၿပီးတရားစီရင္ေၾကာင္း ၀ုိင္း၀န္း၍ မွတ္ခ်က္မ်ားေပးၾကသည္။

ကြၽန္ေတာ့္အေနႏွင့္က ထုိ အင္ဂ်င္နီယာကုိ ခင္မင္ရင္းႏွီး ျခင္းမရွိသျဖင့္ သူ၏စိတ္ေနသ ေဘာထားကုိ မသိႏုိင္။ ထုိအျဖစ္ အပ်က္ျဖစ္ပြားခ်ိန္တြင္ ကုိယ္တုိင္ မရွိခဲ့၍  တကယ္က်ဴးလြန္ခဲ့တာ လား၊ မေတာ္တဆလားဆုိသည္ ကုိ ဆုံးျဖတ္ႏုိင္စြမ္းမရွိ။ သုိ႔ေသာ္ ေသခ်ာသည္မွာ စင္ကာပူႏုိင္ငံ သည္ ကမၻာေပၚတြင္ တရားစီရင္ ေရး၌ တရားမွ်တမႈအရွိဆုံးႏုိင္ငံ ထဲမွ တစ္ႏုိင္ငံျဖစ္သည္။ တရား စီရင္ရာတြင္ ေက်ာသားရင္သား မခြဲျခားဘဲ တရားဥပေဒအထက္ တြင္ မည္သူမွ မရွိေစရဆုိသည့္ တရားစီရင္ထံုးကုိ လက္ကုိင္ထား ေသာႏုိင္ငံျဖစ္သည္။ သူ႕ႏုိင္ငံ သားမုိ႔ ပုိမိုဦးစားေပးမည္၊ ႏုိင္ငံ ျခားသားမုိ႔ ႏွိပ္ကြပ္မည္ဟူ၍ မရွိ။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ျပစ္ဒဏ္က်ခံရေသာ ျမန္မာလူမ်ိဳးအင္ဂ်င္နီယာကုိ လူ မ်ိဳးတူသည္ဟု ဆုိၿပီး ေထာက္ခံ အားေပးဖုိ႔မလုိဟု သတ္မွတ္ခဲ့၍  မည္သည့္မွတ္ခ်က္မွ ထုိအခ်ိန္က ၀င္မေရးမိခဲ့။

ထုိ႔ေနာက္ျမန္မာလူမ်ိဳးႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ ေနာက္သတင္း တစ္ပုဒ္ လူမႈကြန္ရက္တြင္ ထပ္ တက္လာသည္။ စင္ကာပူလူမ်ိဳး သားအမိမွ ျမန္မာအိမ္ေဖာ္ေကာင္ မေလးကုိ သတ္လုိက္သည့္သ တင္းျဖစ္သည္။ ထုိသတင္းတက္ လာၿပီးခ်င္း လူမႈကြန္ရက္မွ မွတ္ ခ်က္မ်ားကုိ ဖတ္ၾကည့္မိသည္။ စင္ကာပူလူမ်ိဳးအမ်ားစုက အ သတ္ခံရသည့္ အိမ္ေဖာ္မေလးကုိ  သနားမိေၾကာင္းႏွင့္ လူသတ္မႈ က်ဴးလြန္ေသာ စင္ကာပူလူမ်ိဳး သားအမိအား လူတစ္ေယာက္အ သက္ကုိ လြယ္လြယ္ကူကူမသတ္ သင့္ေၾကာင္း ၀ုိင္း၀န္းေ၀ဖန္ၾက ေတာ့သည္။ ထုိမွတ္ခ်က္မ်ားတြင္ ျမန္မာလူမ်ိဳးအိမ္ေဖာ္ကုိ ေ၀ဖန္ ႐ႈတ္ခ်ထားေသာ မွတ္ခ်က္မ်ား တစ္ခုတေလမွပင္ မေတြ႕မိ။

ထုိသတင္းႏွစ္ပုဒ္ႏွင့္ တုံ႔ျပန္ ေသာ လူမႈအသိုင္းအ၀ုိင္းႏွစ္ခုကုိ သုံးသပ္ၾကည့္ေသာအခါ သတင္း ေအာက္တြင္ မွတ္ခ်က္ေရးေသာ ျမန္မာမ်ားက အမ်ိဳးသားေရးကုိ ေရွ႕တန္းတင္ၿပီး ကုိယ့္လူမ်ိဳးဘာ အျပစ္လုပ္လုပ္ ၀ုိင္း၀န္းကာကြယ္ ၾကေသာ္လည္း စင္ကာပူမ်ားက အမွန္တရားဘက္က ရပ္တည္ ကာ သူ႕လူမ်ိဳး၏ မွားယြင္းမႈကုိ  ၀ုိင္း၀န္းေ၀ဖန္ၾကသည္ကုိ ေတြ႕ ရသည္။

အမ်ိဳးသားေရးႏွင့္ ဘာသာေရး

၂၀၁၀ ဦးသိန္းစိန္၏ ေဘာင္းဘီ၀တ္အစုိးရမွ ပုဆုိး ၀တ္အစုိးရသုိ႔ ကူးေျပာင္းၿပီး ေနာက္ပုိင္း အမ်ိဳးသားေရးႏွင့္ ဘာသာေရးလႈပ္ရွားမႈမ်ား သိသိ သာသာ မ်ားျပားလာသည္ကုိ ေတြ႕ရသည္။ ၂၀၁၂ ရခုိင္ျပည္ နယ္တြင္ ျဖစ္ပြားခဲ့ေသာ ဘဂၤါလီ မြတ္စလင္မ်ားႏွင့္ ရခုိင္ဗုဒၶဘာ သာမ်ား ပဋိပကၡေနာက္ပုိင္းတြင္ ဦး၀ီရသူဆုိသည့္ ဘုန္းႀကီးတစ္ပါး အမ်ိဳးသားေရး၊ ဘာသာေရးလႈပ္ ရွားမႈမ်ားျဖင့္ ထင္ေပၚလာခဲ့ သည္။ ၂၀၁၃ ဇူလုိင္ထုတ္ TIME မဂၢဇင္းတြင္ ဦး၀ီရသူဓာတ္ပုံျဖင့္ ‘The Face Of Buddhist Terror’ ေခါင္းစဥ္ျဖင့္ ေရးသားခဲ့ေသာ ေဆာင္းပါးေနာက္ပုိင္းတြင္ ကမၻာ ေက်ာ္သည္အထိ ထင္ေပၚလာခဲ့ သည္။ ထုိ႔ေနာက္ မြတ္စလင္ဘာ သာမုန္းတီးေရးေဟာေျပာပြဲမ်ား၊ အမ်ိဳး၊ ဘာသာ၊ သာသနာလႈပ္ ရွားမႈမ်ားကုိ ဦးေဆာင္ၿပီး ဦးသိန္း စိန္အရပ္သားအစုိးရပထမသက္ တမ္းမကုန္ခင္တြင္ မ်ိဳးေစာင့္ဥပ ေဒဟုေခၚေသာ အျငင္းပြားဖြယ္ ရာ အမ်ိဳးသားေရး၊ ဘာသာေရး ဦးစားေပးဥပေဒမ်ားကုိ လႊတ္ ေတာ္တြင္တင္သြင္းကာ ျပည္ခုိင္ ၿဖိဳးလႊတ္ေတာ္ႏွင့္ ဦးသိန္းစိန္အစုိး ရက အတည္ျပဳ ေပးလုိက္သည္။ အမ်ိဳးသားေရး အင္အားစုမ်ားက ဖြဲ႕စည္းထားေသာ ျပည္ေထာင္စု ႀကံ႕ခုိင္ေရး ႏွင့္ ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးပါတီကုိ အမ်ိဳး၊ ဘာသာ၊ သာသနာကုိ ေစာင့္ေရွာက္မည့္ ပါတီအျဖစ္ ေပၚေပၚထင္ထင္ ေထာက္ခံအား ေပးရင္း ယခင္က က်ဴးလြန္ထားခဲ့ ေသာ ေရႊ၀ါေရာင္သံဃာ့အေရး အခင္းတြင္ သံဃာေတာ္မ်ားကုိ အၾကမ္းဖက္ၿဖိဳခြင္းခဲ့ေသာ၊ လက္ ပံေတာင္းေတာင္တြင္  သံဃာမ်ား ကုိ မီးေလာင္ဗုံးျဖင့္ ႏွိမ္နင္းခဲ့ ေသာ၊ ယခင္အစုိးရ ေဟာင္းပါတီ ၏ အတိတ္က ပုံရိပ္ဆုိးတုိ႔ကုိပင္ ေမ့ေဖ်ာက္ပစ္ေလသည္။

အမ်ိဳးသားေရးႏွင့္ ဗုဒၶဘာသာ

ဗုဒၶဘုရားရွင္လက္ထက္က ဇာတ္နိမ့္၊ ဇာတ္ျမင့္အလြန္ခြဲျခား ေသာ (တစ္နည္းအားျဖင့္ အမ်ိဳး သားေရး အစြန္းေရာက္ေသာ) အိႏၵိယႏုိင္ငံရွိ အျမင့္ဆုံးမ်ိဳးႏြယ္ ၀င္၏ ေခါင္းေဆာင္ျဖစ္သည့္ ေသာဏဒ႑ပုဏၰားသည္ ျမတ္ စြာဘုရား၏ ဆုံးမသြန္သင္မႈျဖင့္ အမ်ိဳးအႏြယ္ထက္ အမွန္တရား ဘက္ကုိလုိက္ကာ ဗုဒၶ၏ေနာက္ လုိက္တစ္ဦးျဖစ္ခဲ့ဖူးသည္။ ထုိသုိ႔ သြန္သင္ဆုံးမရန္ ဗုဒၶက ေသာဏ ဒ႑ပုဏၰားကုိ မည္သည့္အဂၤါတုိ႔ ႏွင့္ ျပည့္စုံသူကုိ ‘ပုဏၰား’ဟု ေခၚ ထုိက္သနည္းဟု ဦးစြာေမးလုိက္ ၏။ ေသာဏဒ႑က ျမတ္စြာ ဘုရားအားေအာက္ပါအခ်က္ငါး ပါးေသာအဂၤါႏွင့္ ျပည့္စံုလွ်င္ ‘ပုဏၰား’ ဟုေခၚထိုက္ေၾကာင္း ျပန္ၾကားေလသည္။

၁- အမိဘက္၊ အဖဘက္မွ ေကာင္းေသာ မ်ိဳး႐ိုးရွိျခင္း။ ဘိုး ေဘးခုနစ္ဆက္တိုင္ေအာင္ မ်ိဳး႐ိုး သန္႔ျခင္း။

၂- ေဝဒက်မ္းမ်ားကိုတတ္ ေျမာက္ျခင္း။

၃- အဆင္းလွပျခင္း။

၄- အက်င့္သီလေကာင္းမြန္ျခင္း။

၅- စဥ္းစားေတြးေခၚႏိုင္သည့္ ဉာဏ္ပညာရွိျခင္း။

ထိုအခါ ဗုဒၶက ‘ပုဏၰား’တစ္ေယာက္ျဖစ္ရန္ လိုအပ္ခ်က္ကို မျဖစ္မေန ေလွ်ာ့ရမည္ဆိုလွ်င္ မည္သည့္အခ်က္ကို ေလွ်ာ့မည္ နည္းဟု ေသာဏဒ႑ပုဏၰားကိုု ေမးျမန္းေလရာပုဏၰားက ‘အဆင္းလွျခင္း’ ကိုအရင္ပယ္ၿပီး အဆင္း မလွလည္း ပုဏၰားျဖစ္ခြင့္ရွိသည္ ဟု အရင္ေျဖၾကားေလသည္။ ေနာက္ထပ္ ေလွ်ာ့ခိုင္းေသာအခါ ‘ေဝဒက်မ္း မ်ားတတ္ေျမာက္ျခင္း’ မရွိလည္း ပုဏၰားျဖစ္ထုိုက္ပါ သည္ဟု ထပ္မံေျဖၾကားသည္။ ဗုဒၶက တစ္ဆင့္တက္ၿပီး ထပ္မံ ေလွ်ာ့ခိုင္းေသာအခါ ‘အမိဘက္၊ အဖဘက္မွ ေကာင္းေသာမ်ိဳး႐ိုး ရွိျခင္း၊ ဘိုးေဘးခုနစ္ဆက္တိုင္ ေအာင္ မ်ိဳး႐ိုးသန္႔ျခင္း’ ကို ဖယ္ၿပီး ‘အက်င့္သီလ’ ႏွင့္ ‘ဉာဏ္ ပညာထက္ျမက္’လွ်င္ ပုဏၰားမ်ိဳး ႏြယ္အျဖစ္ အသိအမွတ္ျပဳႏိုင္ ေၾကာင္း ျပန္လည္ေျဖၾကားေလ သည္။

ထိုအခ်ိန္တြင္ တျခားပုဏၰား မ်ားက မေက်မနပ္ႏွင့္ ေသာဏ ဒ႑ပုဏၰားကို ေဝဖန္ၾကေသာ အခါ သူ၏တူျဖစ္သူအဂၤါကကို ဥပမာေပး၍ သူ႔တူျဖစ္သူသည္ ေဆြခုနစ္ဆက္ မ်ိဳးခုနစ္ဆက္သန္႔ ျပန္႔၏။

  ေဝဒက်မ္းမ်ားကို တစ္ ဖက္ကမ္းခပ္ တတ္ေျမာက္၏။ ႐ုပ္ဆင္းအဂၤါလွပ၏။ သို႔ေသာ္ အဂၤါက လုလင္အေနႏွင့္ အက်င့္ သီလကို ခ်ိဳးေဖာက္ကာ ‘သူမ်ား အသက္ကို သတ္လွ်င္၊မေပးသည့္ ပစၥည္းကို ခိုးယူလွ်င္၊ သူမ်ားသား မယားကို အလိုမတူဘဲဖ်က္ဆီး လွ်င္၊ ေသရည္ေသရက္တို႔ကို ေသာက္လွ်င္’ ပုဏၰားဟုအသိအ မွတ္ျပဳႏုိင္မည္လားဟု ေမးေသာ အခါ ပုဏၰားအားလံုးက အသိအ မွတ္မျပဳႏုိင္ၾကာင္း ေျဖၾကားရင္း  ေသာဏဒ႑ပုဏၰား၏ ဘုရားရွင္ သို႔ ေျဖၾကားခ်က္ကို ေစာဒကမ တက္ႏိုင္ၾကေတာ့ေခ်။ ထို႔ေနာက္ ဘုရားရွင္က ထပ္မံ၍ အခ်က္တစ္ ခ်က္ကိုပယ္ဖ်က္ခိုင္းေသာအခါ ေသာဏဒ႑မွ ‘အက်င့့္သီလ’ ႏွင့္ ‘စဥ္းစားေတြးေခၚႏိုင္သည့္ ဉာဏ္ပညာ’ သည္လက္ႏွစ္ဖက္ ႏွင့္တူ၍ အညစ္အေၾကးမ်ားကို ေဆးေၾကာရာတြင္ လက္ႏွစ္ဖက္ လိုသကဲ့သို႔ ‘အက်င့္သီလ’ ကို ‘ဉာဏ္ပညာ’ ျဖင့္ေဆးေၾကာရ၍ ‘ဉာဏ္ပညာ’ကိုလည္း ‘အက်င့္ သီလ’ ႏွင့္သာေဆးေၾကာမွ စင္ ၾကယ္ႏိုင္ပါသည္။ထိုအဂၤါႏွစ္ခုမ ရွိပါက ပုဏၰားဟု မေခၚထုိုက္ပါဟု ေျဖၾကားရင္း အမ်ိဳးအႏြယ္ထက္ ပိုမိုအေရးႀကီးသည္မွာ ‘အက်င့္ သီလ’ ႏွင့္ ‘ဉာဏ္ပညာ’ ျဖစ္ ေၾကာင္း တရားသေဘာကို နား လည္ သြား ၿပီး အစြန္းေရာက္မႈမ်ား ကြယ္ေပ်ာက္ကာ အမွန္တရား မ်ားကို လက္ခံသည့္ ဗုဒၶဘာသာ စစ္စစ္ တစ္ဦးျဖစ္သြားခဲ့ဖူးေလ သည္။

ထိုအဂၤါႏွစ္ခုမ ရွိပါက ပုဏၰားဟု မေခၚထုိုက္ပါဟု ေျဖၾကားရင္း အမ်ိဳးအႏြယ္ထက္ ပိုမိုအေရးႀကီးသည္မွာ ‘အက်င့္ သီလ’ ႏွင့္ ‘ဉာဏ္ပညာ’ ျဖစ္ ေၾကာင္း တရားသေဘာကိုနား လည္ သြား ၿပီး အစြန္းေရာက္မႈမ်ား ကြယ္ေပ်ာက္ကာ အမွန္တရား မ်ားကို လက္ခံသည့္ ဗုဒၶဘာသာ စစ္စစ္ တစ္ဦးျဖစ္သြားခဲ့ဖူးေလ သည္။

အမ်ိဳးသားေရးအစြန္းေရာက္မႈ

အမ်ိဳးသားေရး အစြန္း ေရာက္မႈကို အေျခခံၿပီး ကမၻာကို ဒုကၡေပးခဲ့သူမ်ားတြင္ ဒုတိယ ကမၻာစစ္ကို မီးေမႊးေပးခဲ့ေသာ ဂ်ာမနီႏိုင္ငံမွ ဟစ္တလာသည္ ထင္ရွားေသာ သာဓကတစ္ခုျဖစ္ သည္။ အမ်ိဳးသားေရးကို ဦးစား ေပးရင္း လူမ်ိဳးမတူသူဂ်ဴးသန္း ေပါင္းမ်ားစြာကို ရက္ရက္စက္ စက္သတ္ျဖတ္ခဲ့ၿပီး ေနာက္ဆံုး ဂ်ာမနီႏိုင္ငံကုိကမၻာ့အလယ္တြင္ အရွက္တကြဲျဖစ္ကာ ဒုကၡေရာက္ ေစခဲ့သည္။ သူမုန္းတီးခဲ့သည့္ ဂ်ဴး လူမ်ိဳးမ်ားသည္ ကမၻာေပၚမွ ေပ်ာက္မသြားဘဲ ပိုမိုအင္အား ေကာင္းလာကာ အစၥေရးေခၚ ဂ်ဴး ႏုိင္ငံတစ္ခုအထိ ထူေထာင္ႏိုင္ခဲ့  သည္။

ဘာသာေရးအစြန္းေရာက္ မ်ားထဲတြင္ အေမရိကန္ကို၂၀၀၁ စက္တင္ဘာ ၁၁ ရက္တြင္  ခရီးသည္တင္ေလယာဥ္မ်ားကို ျပန္ေပးဆြဲအေသခံ တိုက္ခိုက္မႈ ကို စီစဥ္ၫႊန္ၾကားခဲ့ေသာ ဘင္ ဘာဒင္သည္ သာဓကတစ္ခုျဖစ္ခဲ့ သည္။

အမ်ိဳးသားေရးႏွင့္ ဘာသာ ေရးအစြန္းေရာက္မ်ား၏ အဓိက ရည္ရြယ္ခ်က္သည္ အမုန္းတရား ႏွင့္ အေၾကာက္တရားမ်ားကို လူမႈ ပတ္ဝန္းက်င္တြင္ ဖန္တီးၿပီး မၿငိမ္မသက္မႈမ်ားကို အေျခခံကာ ႏုိင္ငံေရး အျမတ္ထုတ္ၾကျခင္း ျဖစ္သည္။

ဗုဒၶ၏အဆံုးအမမ်ားတြင္ ‘ကုိယ္က်င့္တရားသီလ’ႏွင့္ ‘အ မွားအမွန္ဆံုးျဖတ္ႏိုင္သည့္ ဉာဏ္ ပညာ’ကိုသာ အဓိကထားရန္ လမ္းၫႊန္ခဲ့ၿပီး မ်ိဳးႏြယ္အတြက္ သီလကို ဖ်က္ကာ လူသတ္ရန္ႏွင့္ လူသတ္မႈကို အားေပးရန္မွာၾကား ထားခဲ့ျခင္း မရွိေပ။ ထို႔ထက္ပိုဆိုး သည္မွာ ဘာသာကိုေစာင့္ေရွာက္ ရန္ လူမ်ိဳးျခားထက္ တိရစာၦန္ႏွင့္ လက္ထပ္ယူဖို႔ပင္ ေစခိုင္းခ်က္ မ်ားသည္ တကယ့္ ဗုဒၶဘာသာႏွင့္ ဆန္႔က်င္ေနေတာ့သည္။

ဘာသာေပါင္းစံုကိုးကြယ္ ေသာ စင္ကာပူလိုႏိုင္ငံမ်ိဳး မဆို ထားႏွင့္ ကမၻာတြင္ မြတ္စလင္အ မ်ားဆံုး ေနထိုင္ေသာ အင္ဒိုနီးရွား ႏွင့္ အျခားမြတ္စလင္ႏိုင္ငံတစ္ခု ျဖစ္ေသာ မေလးရွားႏိုင္ငံတို႔သည္ ပင္ ဘာသာေရးအစြန္းေရာက္ မႈမ်ားကုိ သူတို႔အထူးျပဳသည့္ မြတ္စလင္ဘာသာ၀င္ျဖစ္ပါေစ လုံး၀လက္သင့္မခံေသာ ႏုိင္ငံ မ်ားျဖစ္သည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ဘာ သာေရးအစြန္းေရာက္ သမားမ်ား ကို ႏိုင္ငံတြင္းအျမစ္မတြယ္ ႏိုင္ေအာင္ လ်င္ျမန္စြာ ကိုင္တြယ္ ေျဖရွင္းၾကသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ လည္း ထိုႏိုင္ငံမ်ားသည္ အဘက္ ဘက္မွ တိုးတက္ေနၿပီး သူ၏ ႏိုင္ ငံသားမ်ားသည္ ႏိုင္ငံတကာတြင္  ဂုဏ္သေရရွိစြာ ရပ္တည္ေနႏိုင္ ၾကျခင္းျဖစ္သည္။

ျမန္မာျပည္တြင္ ထိုသို႔အမ်ိဳးသားေရး၊ ဘာသာေရးအမည္ခံ အစြန္းေရာက္မႈမ်ားကို လက္ရွိ အစိုးရအေနႏွင့္ ထိထိေရာက္ ေရာက္ ျမန္ျမန္ဆန္ဆန္ အေရး ယူေဆာင္ရြက္ရန္ လိုပါသည္။

(ေဖာ္ျပပါေဆာင္းပါးသည္ စာ ေရးသူ၏ အာေဘာ္သာ ျဖစ္ပါ သည္)